Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران،به نقل از سایت ریاست جمهوری، دکتر سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز دوشنبه در آیین تجلیل از استادان و دانشجویان نمونه کشوری گفت: خدا را شاکریم که تحت هدایت‌های رهبری علم‌دوست هستیم که همواره مشوق فرهیختگان و نخبگان کشور بوده است و پیشرفت‌هایی که در این سالها شاهد آن بودیم حاصل حمایت‌ها و تشویق‌های ایشان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور با بیان اینکه اساتید و دانشجویان گام‌های بسیار خوبی در حوزه پیشرفت علم برداشته‌اند، افزود: ما همچنان نیازمند گام‌های موثر در حوزه تحقیق و پژوهش، حوزه تعلیم و تربیت و خدمات علمی هستیم.


دکتر رئیسی توسعه و پیشرفت را از ضروریات امروز کشور دانست و افزود: امروز وظیفه دولت این است که امر مهم پیشرفت را در کنار اجرای عدالت دنبال کند و اولویتی که در این زمینه برای دولت تعریف کرده‌ایم ایجاد تحول است.


رئیس جمهور در ادامه تحول شناختی، تحول در فرایندها و تحول نهادی را سه اصل اساسی در ایجاد تحول در کشور عنوان کرد و افزود: اگر توسعه و تحول در کشور بر پایه علم نباشد نامش سلیقه است که قطعاً پایدار نیست، اما وقتی کار بر پایه علم و دانش بنا شد و دانایی را ضمیمه توانایی کردیم تحول و توسعه واقعی اتفاق خواهد افتاد.


 رئیسی با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم در کشور کارها را دانش‌پایه و دانش‌بنیان پیش ببریم، افزود: خوشحالیم که دانشگاههای کشور به این ضرورت اجتناب‌ناپذیر رسیده‌اند که علم را باید در همه مسائل کشور ضمیمه کنند.

 

اعتقاد داریم که دانشگاه‌ها اتاق فکر دولت هستند 


دکتر رئیسی در ادامه مسأله‌محوری در دانشگاهها را مقدمه‌ای برای برون‌رفت کشور از مشکلات دانست و افزود: ما عمیقاً اعتقاد داریم که دانشگاه‌ها اتاق فکر دولت هستند و همواره بر استفاده از ظرفیت دانشگاهها در پیشبرد امور کشور تاکید داشته‌ایم.


رئیس جمهور در ادامه با اشاره به رواج مفهوم غلط از روشنفکری در جامعه، تصریح کرد: روشنفکر واقعی کسی است که جامعه و نیاز آن را به خوبی بشناسد و در جایگاه یک رصدکننده جامعه را به سمت هدف و مقصد هدایت کند و خودش هم در این میدان حاضر باشد و ایفای نقش کند.


آیت‌الله رئیسی در ادامه ۱۱۰ شهید دانشگاه علم و صنعت را از جمله افتخارات بزرگ این دانشگاه دانست و تصریح کرد: امروز شهدای ما مصداق واقعی روشنفکری در کشور هستند که با شناخت جامعه و الزامات و ضروریات آن نقش‌آفرینی کردند.


رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز اساتید و دانشجویان ما نیز باید در مسیر شناخت نیاز جامعه و نقش‌آفرینی و رفع آنها حرکت کنند، افزود: رمز موفقیت دانشمندان بزرگ ما آن است که در قلوب جای گرفتند و امام خمینی(ره) برجسته‌ترین دانشمند عصر ما بود که توانست با فتح قلوب جامعه را به سمت تعالی سوق دهد.


دکتر رئیسی در ادامه افزود: امروز دانشمندان زیادی در دنیا هستند که خدمات و آثارشان متفاوت است و نتیجه علم آنها منجر به سلطه‌گری، نابودی انسان و سد راه تعالی انسان‌ها شده است.


آیت‌الله رئیسی در ادامه خدمت در راه خدا را نقطه مقابل خدمت منفعت‌گرایانه دانست و افزود: راه جلب رضایت خدا از میان خلق و حل مشکلات مردم می‌گذرد و شما اساتید و دانشجویان با علم و دانش خود می‌توانید کار خدمت در مردم را آسان‌تر کنید.


دکتر رئیسی هزینه برای دانشگاه را سرمایه‌گذاری برای کشور دانست و گفت:‌ دولت افتخار دارد که اکثر اعضای دولت عضو هیأت علمی دانشگاه هستند و این مهم می‌تواند به ما در توجه تخصصی‌تر به مسایل کشور کمک کند.
دکتر رئیسی در ادامه با اشاره به دستاوردهای ارزشمند دانشگاه علم و صنعت در ساخت ماهواره، افزود: زمانی در این کشور معتقد بودند نباید از ماهواره‌های ساخت نخبگان کشور رونمایی کنیم تا بهانه‌ای به دست دشمن نیفتد، اما امروز شرایط تغییر کرده و ما هرگز حرکت علمی کشور را به اخم و لبخند دیگران گره نخواهیم زد.


آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه ما در همه بخش‌هایی که تحریم بودیم، بیشترین پیشرفت‌ها را داشته‌ایم، افزود: امروز در دکترین دفاعی ما سلاح هسته‌ای هیچ جایی ندارد و این را بارها اعلام کرده‌ایم، اما حتماً در استفاده از فناوری هسته‌ای تعلل نخواهیم کرد و در این مسیر پیش خواهیم رفت.

 

نه حق عقب‌گرد داریم و نه حق توقف


رئیس جمهور در ادامه گفت: ما نه حق عقب‌گرد داریم و نه حق توقف، تنها یک راه داریم و آن پیشرفت در همه عرصه‌هاست.


آیت‌الله رئیسی به موضوع مهاجرت نخبگان نیز اشاره کرد و افزود: ما باید با عمل و اجرا آنچنان در جامعه امید تزریق کنیم که موضوع مهاجرت نخبگان معکوس شود و همه کسانی که به دلیل احساس کمبود امکانات و شرایط مهاجرت کرده‌اند متوجه شوند زمینه رشد و پیشرفت در داخل کشور برای آنها فراهم شده است.


رئیس جمهور ضعف در تبیین پیشرفت‌ها را از جمله مشکلات مبتلابه امروز کشور دانست و گفت: شما اساتید وظیفه دارید ظرفیت‌ها و همچنین پیشرفت‌های حاصل شده در کشور را تبیین کنید.


پیش از سخنان رئیس جمهور، دکتر منصور انبیاء «رئیس دانشگاه علم و صنعت» ضمن گزارشی از دستاوردها و اقدامات انجام شده در حوزه علم، دانش و پژوهش این دانشگاه برای پذیرش مأموریت حل برخی ابرچالش‌های ملی در راستای تحقق سند تحول دولت مردمی اعلام آمادگی کرد.


همچنین در حاشیه این مراسم با حضور دکتر رئیسی کتابخانه، مرکز اسناد و سالن همایش‌های امام رضا(ع) دانشگاه علم و صنعت افتتاح شد این کتابخانه با زیربنای ۱۲ هزار متر مربع و ظرفیت ۲۰۰ هزار جلد کتاب امکان پذیرش ۸۰۰ دانشجو به صورت همزمان را دارد.


در این مراسم با حضور رئیس جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از ۳۶ استاد و ۱۸ دانشجوی نمونه کشوری با اهداء لوح یادبود تجلیل شد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی تجلیل از استادان و دانشجویان نمونه دانشگاه علم و صنعت آیت الله رئیسی رئیسی در ادامه دانشگاه ها دکتر رئیسی رئیس جمهور پیشرفت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی بویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.

بنا به روایت فارس، رئیسی در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود،‌ تصریح کرد:‌ آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفرهای استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد،‌ از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آنها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.

رئیسی ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.

در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور محترم و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران ، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفرهای استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبرداد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالاهای رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل معدود کالاهایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالاها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت،نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور،‌ مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می کند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود:‌ در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده‌ پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900759

دیگر خبرها

  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد