Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@19:07:22 GMT

عملیات اجرایی رینگ بزرگراهی شرق جزیره قشم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۷۶۷۲

عملیات اجرایی رینگ بزرگراهی شرق جزیره قشم آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی این طرح گفت: این پروژه مسیر اصلی تردد خودرویی به جزیره است و اجرای آن در قالب تکمیل طرح جامع ارتباطی شبکه خلیج‌فارس که شامل پل، بزرگراه وخط راه آهن متصل به بندر کاوه می‌باشد، انجام می‌شود.

افشار فتح الهی ادامه داد: احداث این جاده جزو مطالبات دیرینه مردم جزیره است و با تمام توان در همه حوزه‌های زیرساختی و توسعه‌ای جزیره در حال برنامه‌ریزی هستیم و خبرهای خوش دیگر برای مردم در راه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتح‌الهی تصریح کرد: با اجرای پروژه‌های جدید و طرح‌های اشتغال‌زا تلاش می‌کنیم تا عقب‌ماندگی‌های توسعه قشم را با جهش در چند سال آینده جبران کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در دو بخش اجرا می‌شود که بخش اول شامل احداث فاز ۴، ساخت دو لاین بزرگراه شامل زیرسازی، روسازی، ابنیه، آسفالت و نصب علایم راهنمایی و رانندگی، به طول ۳۰ کیلومتر، حدفاصل بندر تجاری کاوه تا بندر مسافری لافت را با اعتباری بالغ‌بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: بخش دوم، تکمیل عملیات اجرایی فاز سه بزرگراه خلیج‌ فارس شامل چهار لاین بزرگراه شامل تکمیل ابنیه، آسفالت و نصب علایم راهنمایی و رانندگی با  اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، به طول ۹ کیلومتر است که حدفاصل میدان درگهان تا بندر تجاری کاوه را به یکدیگر متصل می‌کند.

به گفته وی، با اجرای این پروژه محور بزرگراهی شهر قشم به بندر مسافری لافت که یکی از پر رفت و آمدترین بنادر مسافری کشور است کامل شده و سطح دسترسی و ایمنی ساکنان و گردشگران ارتقا می‌یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: همچنین با اجرای این پروژه، رینگ بزرگراهی شرق جزیره قشم از بندر مسافری لافت تا فرودگاه بین‌المللی قشم به عنوان یکی از خواسته‌های دیرینه مردم جزیره، بعد از سال‌ها در دولت سیزدهم با رویکرد مردم محور تکمیل می‌شود.

امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این مراسم گفت: احداث این پروژه برای مردم جزیره اولویتی است که سال‌ها مغفول مانده بود و شروع عملیات اجرایی آن برای مردم خبر مسرت‌بخشی است.

شیخ عبدالرحیم خطیبی ادامه داد: در دولت مردمی و با حضور تیم مدیریتی جدید سازمان منطقه آزاد قشم، این پروژه آغاز شد و امیدواریم هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری از این پروژه ارزنده باشیم.

به گفته وی این مسیر یکی از مسیرهای پرتردد جزیره است و حق مردم جزیره و گردشگران است که از یک مسیر ایمن برخوردار باشند.

به گزارش فارس، آیین کلنگ‌زنی رینگ بزرگراهی شرق جزیره قشم با حضور امامان جمعه و علمای اهل سنت، اعضای شورای تامین و جمعی از شهرداران، مسوولان شهرستان انجام شد.

انتهای پیام/۸۸۰۷۴

منبع: فارس

کلیدواژه: افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم امام جمعه اهل سنت قشم جزیره قشم سازمان منطقه آزاد قشم مردم جزیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

وی همچنین با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود.

وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، انشاالله این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: روند اینگونه است که اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آنها بیان می‌شود.

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همینطور، ممکن است در شهرستانی مسأله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

وزیر فرهنگ درباره عملیات وعده صادق گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم از این عملیات احساس غرور کردند که عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود و همه پاسخ جمهوری اسلامی را مبتنی بر اصول جهانی در حوزه تعاملات دیپلماتیک دانستند، پشتیبانی از اقدام نظامی در این سطح برای ما مغتنم است.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشور‌ها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند.

با توجه به صورت گرفتن عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

در ادامه جلسه آیت الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکار‌های این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند