Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام عصر دوشنبه در گردهمایی انسجام و پیشرفت که با حضور جمعی از گروه‌های مختلف مردمی و همچنین کارشناسان حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و اقتصادی در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد، افزود: شرایط امروز چهارمحال و بختیاری قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست و اقدامات مهم و موثری در مسیر پیشرفت و تعالی این استان در این سال‌ها انجام شده است اما ضرورت‌ها بسیار است و نشانه‌های محرومیت در برخی مناطق همچنان وجود دارد که باید برای به سرانجام رساندن آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر تقویت انسجام، سرعت بخشی به اجرای طرح‌ها و دنبال کردن مدبرانه برنامه‌ها در تمامی جوانب برای حرکت موثرتر در مسیر پیشرفت و تعالی تصریح کرد: رشد و بالندگی انقلاب اسلامی تا به امروز بر اثر انس و الفت و حضور مردم در صحنه شکل گرفته است و اگر این انسجام و همدلی مردمی وجود نداشت، ممکن بود فتنه‌های دشمن به نتیجه رسیده و دستاوردهای انقلاب محقق نشود.

نکونام کار بزرگ و اقدام موثر برای رسیدن به جایگاه بهتر در امورات را نیازمند همراهی و انس و الفت مردمی دانست و ادامه داد: در دوران پیش از انقلاب شرایطی وجود داشت که اجازه نداد استان چهارمحال و بختیاری به جایگاه خود دست یابد و ظرفیت‌های آن تبلور یابد اما اینک با شکل‌گیری گروه‌های مردمی فراجناحی که با هدف کمک به تعالی استان دورهم گرد آمده‌اند، فرصت برای یک کار بزرگ ایجاد شده است که لازم است همچنان انس و الفت سرلوحه این حرکت باشد.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیاری است و زمینه برای انجام کار نیز در آن گسترده است، یادآور شد: اکنون راه برای حضور و فعالیت همگانی باز است و لازم است دانشگاه‌ها و اعضای هیات علمی مراکز علمی استان برای دانش‌بنیان کردن پیشرفت به میدان آمده و کار را با جدیت و تلاش دنبال کنند.

امام‌جمعه شهرکرد به تلاش‌های پیامبر اکرم (ص) در مکه مکرمه و نتیجه‌بخش بودن این تلاش‌ها پس از ۱۳ سال در مدینه و همچنین پایه‌گذاری انقلاب اسلامی توسط امام راحل در سال ۴۲ و به ثمر رسیدن آن در سال ۵۷ اشاره کرد و گفت: بدون شک کار بزرگ نیاز به مقدمه و زمان دارد از این رو نباید انتظار داشت که اقدامات شکل گرفته در گروه‌های مردمی در فرصت کوتاه به نتیجه برسد، اما مهم آن است که همچنان حضور در میدان و کمک به یکدیگر حفظ و تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سنجش جایگاه و موقعیت استان در حوزه فرهنگی به ویژه فرهنگ دینی را ضروری خواند و ادامه داد: فرهنگ اجتماعی حاکم بر جامعه همواره بازتاب بیرونی بیشتری دارد و باید دانست که استان در خارج از محدوده جغرافیایی با چه شاخصه‌های فرهنگی سنجیده و شناخته می‌شود.

نکونام شناخت کافی درباره میزان استحکام فرهنگ عمومی استان در پایبندی به ارزش‌ها و معارف دینی را از اصول مقابله با تهاجم فرهنگی بیان کرد و افزود: این دست مطالب باید در محورهای اصلی فعالیت گروه‌های مردمی انسجام و پیشرفت گنجانده شود.

وی با ابراز خرسندی از شکل‌گیری گروهی مردمی با هدف انسجام و پیشرفت فارغ از وابستگی‌های جناحی، منطقه‌ای و قومیتی در استان تصریح کرد: میدان برای پیوستن افراد به این گروه همواره باز است و تنها باید مراقب بود که ضرورت‌ها و بایدهای استان در جریان فعالیت‌های مدنظر باشد.

امام‌جمعه شهرکرد اظهار داشت: این گروه مردمی می‌تواند به عنوان یک پشتیبان و بازوی فکری و حمایتی برای همه مسوولان عمل کنند و نظرات و مطالعات جمع‌بندی شده خود را به نماینده ولی‌فقیه در استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی ارائه کرده و پیگیری و اقدام را نیز از آنان مطالبه کند.

نکونام، کار محوری، حساب‌شده و تخصصی را در تدوین برنامه‌های راهبردی گروه مردمی انسجام و پیشرفت مهم دانست و گفت: رهاورد سفر رییس‌جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت به استان در نوزدهم خرداد امسال، تصویب بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات است که باید ثمره آن را مردم در آینده‌ای نزدیک ببینند و این امر نیاز به انسجام تمام بخش‌ها در حوزه مدیریتی و همچنین گروه‌های مردمی دارد.

به گزارش ایرنا، در گردهمایی انسجام و پیشرفت، جمعی از کارشناسان به طرح مسائل و ضرورت‌های استان در حوزه فرهنگی و اعتقادی، اقتصادی و دانش‌بنیان، بانوان و جمعیت، امور شهرسازی، آسیب‌های اجتماعی، امور سلامت و امور جوانان و همچنین ارائه راهکارها و برنامه‌های قابل اجرا در این حوزه‌ها پرداختند.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری مشارکت های مردمی امام جمعه شهرکرد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری مشارکت های مردمی امام جمعه شهرکرد چهارمحال وبختیاری مشارکت های مردمی امام جمعه شهرکرد انسجام و پیشرفت گروه های مردمی جمعه شهرکرد ضرورت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، دبیر ستاد اقامه نماز استان گفت: دوره تخصصی نماز ویژه دبیران ستاد اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
حجت الاسلام کریمی هدف از برگزاری این دوره را بیان شیوه‌های دعوت به نماز در دستگاه‌های اجرایی و آموزش ابتدایی معارف نماز در دستگاه‌های اجرایی دانست.
وی گفت: امسال این دوره یک روزه با همکاری اساتید مرکز تخصصی نماز کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»