Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آوا، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان با «استفان شنیک» نماینده دیپلماتیک آلمان در امور افغانستان در دوحه قطر دیدار و گفتگو کرد.

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان در توییتی در این خصوص نوشت که در جریان این دیدار، طرفین پیرامون «روابط دوجانبه» صحبت کرده‌؛ همچنین، استفان شنیک متعهد شد که به برلین به حمایت خود از مردم افغانستان ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که امیر خان متقی از یک هفته پیش با هیئتی متشکل از دولت موقت طالبان، به شهر دوحه رفته و در طول این مدت با نمایندگان کشورهای اروپایی و آمریکا دیدارهایی داشته است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، از زمان به دست گرفتن قدرت از سوی طالبان و تصرف کابل در ۱۵ آگوست سال گذشته میلادی، تا کنون هیچ کشوری حکومت اعلام شده از سوی طالبان را به رسمیت نشناخته است.

هفته گذشته حنا ربانی، وزیر مشاور در امور خارجه پاکستان در گفتگو با یک روزنامه آلمانی گفت که انزوای سیاسی هر چه بیشتر افغانستان به سقوط کامل وضعیت اقتصادی در این کشور می‌انجامد و از آلمان خواست تا با استفاده از نقش دیپلماتیک خود کشورهای غربی را متقاعد به آزاد کردن دارایی‌های مسدود شده افغانستان بکند.

این در حالی است که آمریکا علیرغم درخواست دولت موقت طالبان در افغانستان و نیز تعداد دیگری از کشورهای جهان از آزاد کردن دارایی‌های بلوکه شده این کشور خودداری می‌کند؛ عاملی که درد و رنج ناشی از دو دهه اشغالگری محور غرب به سرکردگی آمریکا در افغانستان را برای مردم این کشور بیش از پیش افزایش داده است.

کد خبر 5530752

منبع: مهر

کلیدواژه: امیرخان متقی آلمان طالبان دوحه قطر روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا فلسطین عراق سوریه ناتو مسکو ایران ترکیه عربستان سعودی لبنان انگلیس دولت موقت طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم

مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان می‌گوید که دولت این کشور او را به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان اسلام‌آباد و افغانستان تحت تسلط طالبان مجازات می‌کند.

فضل‌الرحمان افزود ما به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان مجازات می‌شویم.

گفتنی است که حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در انتخابات ۸ فبروری ۲۰۲۴ این کشور نتوانست رأی قابل توجهی به دست آورد.

این مخالف سیاسی دولت پاکستان به رهبری نواز شریف، بار دیگر انتخابات گذشته این کشور را پُر از تقلب خوانده و خواستار برگزاری انتخابات مجدد شده است.

بربنیاد گزارش ای‌ان‌آی، وی همچنان سیاست اسلام‌آباد در قبال فلسطین و اسرائیل را مورد انتقاد قرار داده است.

مولانا فضل‌الرحمان پس از افزایش حملات تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) بر نیروهای امنیتی این کشور که ادعا می‌شود از حمایت طالبان برخوردار است، چند ماه پیش در دیدارش با ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان گفته بود که این گروه باید میان اسلام‌آباد و تی‌تی‌پی یکی را انتخاب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد