Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، صاحبعلی اصغری روز دوشنبه دربازدید از کانال اصلی شبکه ابیاری مغان در حوزه شهرستان بیله سوار اظهار کرد: سال گذشته شاهد کشت بیش از هشت هزار هکتار محصولات روغنی در شهرستان بودیم که این میزان امسال پیش بینی می شود به بیش از ۵۰ درصد کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه قانون اهرم پیشگیرانه خود را از دست داده است، عنوان کرد: امور آب موظف است عقد قرارداد با کشاورزان که اقدام به کشت دانه های روغنی و محصولات استراتژیک می کنند را در اولویت قرار دهند نه اینکه از کشت محصولات آب بر حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به کشت محصولات استراتژیک نیاز داریم و نباید بخاطر برخی مصوبات داخلی مانع از توسعه کشاورزی راهبردی در منطقه باشیم.

عباس جهانگیرزاده نماینده مردم شهرستانهای بیله سوار،پارس اباد و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حقابه کشاورزان و الگوی کشت مورد توافق توسط شبکه امور آب مغان در شهرستان بیله سوار رعایت نشده است.

وی گفت: شبکه امور آب مغان بجای حمایت از محصولات استراتژیک از جمله دانه های روغنی در کشت دوم حمایت و عقد قرارداد با جالیزکاران را در اولویت قرار داده که این رویکرد با سیاستهای جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در تضاد است.

جهانگیرزاده افزود: حقابه شهرستان بیله سوار ۱۵ متر مکعب برثانیه  است که بررسی کارشناسان نشان می دهد فقط یک متر مکعب برثانیه آب در کانالهای آبی شهرستان وجود دارد که این امر باعث شده کشت دوم محصولات روغنی از جمله سویا در شهرستان به حداقل ممکن در چند سال اخیر برسد.

وی برداشت غیر مجاز از کانال آبی، کشت محصولات جالیزی و آب بر و پایین دست بودن اراضی کشاورزی را از جمله عوامل دیگر در کاهش اب کانالهای آبی در حوزه شهرستان بیله سوار عنوان کرد و گفت: امور آب باید نسبت به عقد قرارداد با کشاورزانی که نسبت به کشت محصولات استراتژیک از جمله دانه روغنی می کنند اقدام کند.

گفتنی است، بازدید از کانال آبی شبکه مغان در حوزه شهرستان بیله سوار و طرحهای عمرانی بخش قشلاق دشت و شهرداری جعفرآباد از جمله برنامه های بازدید نماینده مردم بیله سوار،پارس اباد و اصلاندوز و فرماندار بیله سوار بود.

برچسب‌ها کشاورزی آبیاری بیله سوار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی آبیاری بیله سوار کشاورزی آبیاری بیله سوار محصولات استراتژیک شهرستان بیله سوار کشت محصولات امور آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی