Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا خواجه‌ای روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ مجموعه ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن همواره با تعامل  مثبت و سازنده در تحقق اهداف و حل مشکلات مردم به ویژه در زمینه صدور اسناد مالکیت در سطح روستاها تلاش  کرده اند.

وی یادآوری کرد: خدمت به مردم به ویژه روستائیان زحمت کش و پر تلاش توفیق الهی است و لذا در راستای ایجاد امنیت خاطر روستائیان و جلوگیری از اختلافات ملکی و ایجاد ارزش افزوده برای ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، صدور سند مالکیت یکی از مؤثرترین راه خدمتگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 این مسوول، آثار صدور سند مالکیت در روستاها و شهرهای کوچک را شاملِ افزایش انگیزه ماندگاری در روستاها و شهرهای کوچک، امکان بهره مندی از تسهیلات بانکی با استفاده از سند به عنوان وثیقه در نوسازی و بهسازی مسکن روستایی و فعالیت های اقتصادی، کاهش میزان دعاوی در محاکم قضایی ناشی از اختلافات ملکی، افزایش نسبی سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه در بخش خدمات، ایجاد فضای تعامل و همکاری بین روستاییان و دستگاه های دولتی ذکر کرد.

خواجه ای با بیان اینکه، تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از معضلات بزرگ روستاییان کشور معین نبودن حدود قانونی املاک و اراضی در داخل محدوده روستاها و نیز فقدان سند مالکیت بود، افزود: امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با تلاش و پیگیری های این نهاد و همکاری سازمان ثبت اسناد و املاکدر قالب برخی طرح های مبتکرانه، تسهیل خوبی در صدور اسناد مالکیت واحدهای مسکونی  انجام گرفته و تحول گسترده ای را در حوزه خدمات روستایی به وجود آورده است.  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: تا کنون ۷۱ هزارو ۹۵۴ فقره سند مالکیت روستایی و هشت هزار و ۱۴۴جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد در این استان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی ۷۷.۶ درصد در استان بوده  و این میانگین در سطح کشور ۶۳.۷ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان  ادامه داد: توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می رود، این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد و برای نهادینه سازی این سیاست ابزارها و روش های مختلفی وجود دارد که سند دار کردن واحد مسکونی و یا به عبارت کلی صدور سند برای ملک‌ها در روستا به موازات سایر سیاست های توسعه ای مناطق روستایی از جمله این روش ها است.

خواجه ای به نقش صدور اسناد مالکیت روستاییان در محرومیت‌زدایی نیز اشاره کرد و افزود: اولین و مهم‌ترین اقدام در این زمینه عبارت است از ثبت دارایی و آنچه که به صورت مادی یا غیرمادی در اختیار دارد، زیرا بسیاری از این افراد در شرایطی هستند که به آینده ناامید هستند و ثبت دارایی آنها می‌تواند اطمینان‌های لازم را برای آنها به وجود آورد. 

برچسب‌ها بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی مسکن زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی مسکن بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی مسکن زنجان انقلاب اسلامی سند مالکیت بنیاد مسکن صدور سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهر انگیز ظهر شنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: اجرای رفع تداخلات طبق پیگیری‌های صورت گرفته رشد بسیار خوبی از سال ۱۴۰۱ تاکنون داشته است.

وی گفت: طبق تعهد هر شهرستان هفته‌ای دو پلاک باید به دبیرخانه کمیسیون ارسال کند تا این کار بسیار مهم اتمام و در راستای صدور سایر اراضی کشاورزی اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: با وجود کمبودهای زیاد از جمله در حوزه تجهیزات به ویژه سخت افزاری همه مدیران پای کار هستند و کار برای مردم است مردمی که انقلابی‌تر و جهادی تر هستند.

وی در خصوص صدور اسناد کشاورزی بیان کرد: تاکنون ۷۶ درصد اسناد کشاورزی دارای سند شدند.

کد خبر 6089937

دیگر خبرها

  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی