Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:12:01 GMT

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تجلی مشارکت مردمی هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۹۶۴۵

شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تجلی مشارکت مردمی هستند

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در پیامی به مناسبت سالروز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با این کلام مقام معظم رهبری که " شوراهای‌ شهر و شهرداران‌ سراسر کشور باید امانتدار رأی‌، اعتماد، محیط زندگی‌ و اخلاق‌ و فرهنگ‌ مردم باشند" افزود: چهاردهم تیرماه مصادف با سالروز تصویب قانون تاسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور، در تقویم مناسبت‌های ملی، روز "شهرداری ها و دهیاری‌ها" نام گرفته و فرصتی مغتنم برای آشنایی بیشتر آحاد افراد جامعه با عملکرد و خدمات خالصانه و شبانه‌روزی کارکنان خدوم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرداران و دهیاران که با انتخاب اعضای شوراهای اسلامی در حوزه‌های شهری و روستایی تعیین می‌شوند، ضمن اینکه تجلی بارز مشارکت مردم در عرصه خطیر مدیریت شهری و روستایی هستند، تکلیف سنگینی در برابر پاسخ به این دین رای اعتماد مردم دارند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: از شهرداران و دهیاران انتظار می‌رود با توجه هر چه بیشتر به بهبود وضعیت مبلمان شهری و نیز مسایل عمران و آبادانی شهرها و روستاها زمینه‌ساز امیدآفرینی و نشاط اجتماعی در جامعه باشند.

وی اظهار داشت: بدون تردید استفاده از اندیشه، تخصص، تبحر، دانش و تجربه نخبگان، پیشکسوتان، صاحبان اندیشه، شهروندان ایده‌پرداز و خلاق، افراد زبده، اهل فن و نیز اساتید و دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط با توسعه شهری و روستایی در ایفای نقش‌های مدیریتی در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بسیار موثر و حائز اهمیت است.

قنات در ادامه پیام گفت: در این میان، آنچه نباید از دید شهرداران و دهیاران و به ویژه اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به عنوان اتاق فکر و بازوی کمکی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دور بماند، توجه ویژه به ایجاد زیرساخت‌هایی است که بتواند ضمن کمک به زیبایی‌های بصری در فضای شهری و روستایی، به درآمد پایدار برای مجموعه بینجامد و شهرداری و دهیاری را به عنوان نهادی نیازمند اعتبارات خاص برای توسعه سطح خدمات به شهروندان از اعتبارات دولتی بی‌نیاز ساخته و سد محدودیت منابع را از پیش روی پروژه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی برای همیشه بردارد.

وی افزود: اینجانب روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها را به همه کارکنان خدوم و زحمتکش شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تبریک و تهنیت عرض کرده و ضمن تقدیر از خدمات ارزنده این بزرگواران در زیباسازی و بانشاط سازی محیط های شهری و روستایی، از درگاه خداوند متعال برای تمامی دغدغه‌مندان پیشرفت خراسان جنوبی، سعادت،‌ سربلندی و توفیق روزافزون آرزو دارم.

برچسب‌ها جواد قناعت خراسان جنوبی سازمان شهرداري ها و دهياري ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جواد قناعت خراسان جنوبی سازمان شهرداري ها و دهياري ها جواد قناعت خراسان جنوبی سازمان شهرداري ها و دهياري ها شهرداری ها و دهیاری ها شهری و روستایی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۹۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی

عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین بخش‌هایی که در مدیریت شهری در سطح استان و کشور حائز اهمیت بوده، بازآفرینی نقاط هدف شهری است.

وی با بیان اینکه برای زیست بهتر مردم لازم است بافت‌های ناکارآمد شهری بازآفرینی و آماده شوند افزود: در ۹ شهر استان از قبیل بشرویه، بیرجند، نهبندان، قاین، سرایان، فردوس، خوسف، گزیک و قهستان طرح‌های مصوب برای بازآفرینی شهری داریم. اکنون بیش از ۳۳ درصد جمعیت شهری استان در بافت ناکارآمد و فرسوده ۹ شهر استان سکونت دارند.

عباس زاده با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ درصد مساحت شهر‌های خراسان جنوبی جزو محدوده هدف بازآفرینی شهری هستند، ادامه داد: باید زیرساخت‌های لازم را در این مناطق شهری و جمعیتی برای مردم فراهم کنیم. ستاد بازآفرینی پایدار شهری مأموریت دارد از محل اعتبارات گوناگون برای تأمین زیرساخت‌ها در مناطق هدف تصمیم‌گیری کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در چند سال اخیر ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات هدف تعریف شده اظهار کرد: عمده این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و تعدادی باقی‌مانده که مصوب شد از محل اعتبارات مالیات بر ارزش‌افزوده استان که به شهرداری‌های مربوطه اختصاص می‌یابد این پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شوند. با این مصوبه، همه پروژه‌های نیمه‌تمام مناطق هدف بازآفرینی پایدار شهری استان امسال به بهره‌برداری برسد و در ادامه، پروژه‌های جدیدی تعریف کنیم.

عباس‌زاده یادآور شد: برای اینکه ساکنان بافت فرسوده نسبت به نوسازی خانه‌های خود تشویق شوند، طرح کلید به کلید توسط دولت اجرایی شده که مردم می‌توانند اطلاعات دقیق‌تر این طرح را از ادارات راه و شهرسازی و شهرداری‌ها دریافت کنند. باید از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کرد. سال گذشته مبلغ ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای اجرای ۱۰ طرح در شهر‌های مختلف استان اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهر‌های بیرجند و قاین دارای سکونتگاه‌های غیررسمی هستیم، بیان کرد: تاکنون در زمینه بهسازی معابر، ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی، جایگاه خدمات اجتماعی، فرهنگسرا، اجرای کانال جمع آوری آب‌های سطحی، تکمیل فضا‌های سبز و خدمات به مردم اقداماتی شده که درمجموع ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عباس‌زاده با بیان اینکه سال‌های گذشته قیر رایگان به شهرداری‌های بیرجند و قاین اختصاص یافته، افزود: تاکنون درمجموع ۸۲ هزار مترمربع از معابر آسفالت شده به طوری که در شهر بیرجند و منطقه مهرشهر تمام معابر آسفالت شده است.

مجموع مساحت هدف بازآفرینی در استان ۶۵۴ هکتار است

میرمحمد مودی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی گفت: در حال حاضر در ۹ شهر خراسان جنوبی با جمعیت ۳۳۳ هزار و ۵۱۱ نفر که شامل ۳۳ درصد از جمعیت استان می‌شود، محلات هدف مستقر هستند.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه مجموع مساحت هدف بازآفرینی در استان ۶۵۴ هکتار است، افزود: ۷۹ طرح در محلات هدف در دست اقدام است که تاکنون ۶۵ طرح تحویل شده و تعداد ۸ طرح در حال انجام است که پیشرفت متوسط فیزیکی آن ۹۴ درصد است.

بررسی و تصویب پروژه‌های موضوع بند ب تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، ارائه سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و گزارش عملکرد شهرداری بیرجند و قاین درباره عملکرد قیر رایگان تخصیصی در سال ۱۴۰۱ از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت