Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، عملیات احداث سد کلاسر شهرستان گرمی با هدف آبیاری ۸۲۰ هکتار از اراضی پایاب و احیای کشاورزی منطقه و با حجم مفید ۵.۲ میلیون متر مکعب در قالب پروژه مهر ماندگار در سال ۱۳۷۸ آغاز شده ولی روند اجرای آن از همان زمان آغاز متوقف شد.

این پروژه مهم که بر روی رودخانه گرمی چایی و در ۶ کیلومتری نقطه اتصال به رودخانه مرزی بالهارود طراحی شده، با وجود خریداری زمین های اطراف سد از روستاییان، پس از گذشت ۱۴ سال از زمان آغاز اجرا، در مرحله اولیه اجرایی متوقف و کارگاه سد نیز در این مدت تعطیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرحمایت میرزاده نماینده وقت شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۶ به رغم پیگیری متعدد نتوانست وزیر وقت نیرو، معاونان و مدیران استانی را برای اجرا و تکمیل این سد راضی کند چرا که به گفته وی، مقامات وزارت نیرو معتقد بودند که در زمان شروع عملیات اجرایی سد، روند اداری و کارشناسی آن به طور کامل طی نشده است.

در ۱۴ سال گذشته همه مردم و مسئولان شهرستان پیگیر اجرای سد کلاسر بوده اند ولی به علت نیاز پروژه به بازنگری و تنگناهای مالی دولت، اجرا و تکمیل این پروژه در دستور کار قرار نگرفته است.

پیگیری برای تکمیل این سد از سال گذشته جدی تر شد به طوری که عباس جنگی مرنی مدیرعامل سابق شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل سال گذشته با اشاره به بلاتکلیفی احداث این سد در طول سال‌های گذشته اعلام کرد که تکمیل آن به شکل یک سد معیشتی قابلیت اجرا دارد و مصمم به تعیین تکلیف این پروژه هستیم.

به رغم این وعده‌ها و پیش بینی اعتبار مصوب قانون بودجه سال ۱۴۰۰، سال گذشته اعتباری برای شروع مجدد اجرای این پروژه تخصیص نیافت.

روز گذشته جلسه بررسی مسائل و مشکلات سدهای آبی شهرستان گرمی با حضور ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی مغان و انگوت در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل در شهرستان گرمی برگزار شده و در این جلسه آخرین وضعیت اجرا و تکمیل این سد بررسی شد.

ولی اسماعیلی نماینده شهرستان گرمی و انگوت در پایان این جلسه اعلام کرد که بعد از تعطیلی چندین ساله سد کلاسر، موافقت‌نامه تکمیل طرح و نیز اسناد مناقصه اجرای این سد صادر شده و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و طبق برنامه‎‌ریزی انجام شده، عملیات اجرای دوباره سد کلاسر در هفته دولت امسال شروع می شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل نیز در پایان این جلسه گفت: سد کلاسر گرمی در سال ۱۳۸۷ با اعتبار اولیه ۹۰ میلیارد ریالی و با حجم مخزن ۳.۵ میلیون متر مکعبی و با برآورد هزینه ۱۷۰ میلیارد ریال شروع شد، ولی متاسفانه بعد از گذشت چندین سال بنا به دلایل سیاسی، پروژه مورد نظر راکد مانده و به حال خود رها شد.

علی حیدری با بیان این که بانیان وضع موجود سد کلاسر گرمی باید جوابگوی مقامات قضایی و مردم باشند، افزود: برای اجرای پروژه‌ای که با ۱۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسید، الان باید بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شود تا تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی تحمیل زیان چند صد میلیاردی به مردم گرمی را دور از انصاف خواند و با اشاره به شرایط بحرانی آب در کشور و استان اردبیل بیان کرد: مسببان توقف اجرای این این سد ضمن وارد کردن زیان میلیاردی، مردم شهرستان را از نعمت استفاده از آب این سد محروم کردند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل با ابزار امیدواری برای اجرای این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن تاکید کرد: در بررسی چند باره مقامات نظارتی و بازرسی، هیچ گونه مشکلی فنی برای اجرای این طرح مشاهده و گزارش نشده و کوچکترین منافع شخص خاصی هم محرز نشد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی طرح های عمرانی استان اردبیل شهرستان گرمی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی طرح های عمرانی استان اردبیل مجلس شورای اسلامی طرح های عمرانی استان اردبیل شهرستان گرمی وزارت نیرو آب منطقه ای استان اردبیل شهرستان گرمی سال گذشته برای اجرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی عصر امروز سه‌شنبه در جلسه مصوبات سفر رئیس جمهور از محل وزارت نفت که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع سفرهای رئیس جمهور به استان خوزستان، یکی از محل‌های تأمین اعتبار پروژه ها، مسئولیت‌های اجتماعی نفت است که امروز با حضور مشاور وزیر و مدیر پروژه های نظارت بر طرح‌های عمرانی و تک تک دستگاه‌های اجرایی بر آخرین وضعیت پروژه‌ها در سطح استان مروری داشتیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در این جلسه توصیه شده تا در راستای جذب حداکثری اعتبارات تلاش و شتاب خوبی در استان صورت گیرد. عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود و این گونه نباشد که در یکی دو شهر تمرکز داشته باشیم.

وی بیان کرد: امید است با کمکی که مجموعه وزارت نفت انجام می‌دهد شاهد خواهیم بود بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان خوزستان تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

کد خبر 6093562

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان