Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ جنوبی گفت: درصدد هستیم تا آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار را تا سال ۱۴۰۲ و آبرسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار را نیز با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) انجام دهیم.

حسین امامی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در صورتی که با فرهنگ سازی درست بتوانیم مصرف آب را طبق الگو پیش ببریم از بحران آب و قطعی آن در برخی روستاها در پایان هفته‌ها جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در نقاط گرمسیری استان به ازای هر نفر ۲۴۸ لیتر و در نقاط دیگر ۲۰۸ لیتر تعریف شده است، افزود: مصرف آب در برخی نقاط بیش از مقدار سرانه است.

امامی با بیان اینکه حجم آبرسانی سیار به روستا نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است، اظهار کرد: امسال اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای کاهش هدر رفت صرف و در حال حاضر نیز بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که آن را از طریق منابع مختلف تامین خواهیم کرد.

وی  با بیان اینکه امسال چهار تانکر به تعداد تانکرهای آبرسانی روستاها اضافه خواهد شد، تصریح کرد: در صورتی که کمبودی در ناوگان آبرسانی داشته باشیم با کرایه تانکرهای خصوصی این مشکل را برطرف خواهیم کرد تا دغدغه‌های آب شرب برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه این امر باعث جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش هزینه‌های نگه داری شبکه خواهد شد، افزود: در شهر طبس بحث دغدغه تامین آب هم برای وضعیت پیش رو و هم برای توسعه برنامه‌های آینده با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۵ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده و در شهرستان فردوس، تاکنون شش کیلومتر از شبکه فاضلاب احداث شده و در تلاشیم تا انتهای سال آن را به ۳۰ کیلومتر برسانیم تا بخش عمده مردم فردوس از این خدمت بهره‌مند شوند.

امامی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اساسی بحث اصلاح شبکه آب است که یک برنامه جامع برای آن تدوین شد، تصریح کرد: در دو سال گذشته ۹ هزار مخزن نگه داری آب را افتتاح کردیم و در حال حاضر ۲۱ هزار مخزن در دست اقدام داریم.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا عملیات اجرایی ۳۰ هزار مخزن دیگر را هم شروع کنیم تا سرانه آن به ازای هر نفر یک متر مکعب برسد، ادامه داد: برای ارتقا تصفیه خانه آب شرب بیرجند برنامه ریزی شده تا ظرفیت تصفیه به ۱۰۰ تا ۱۱۰ لیتر در ثانیه افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ جنوبی یادآور شد: در بخش روستایی نیز امسال علاوه بر اعتبارات ردیف ملی که ۴۸ میلیارد تومان تخصیص داشتیم، ۲۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تامین و در مجموع کار آبرسانی به ۸۰ روستا انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آب و فاضلاب خراسان جنوبي ایسنا حسین امامی بحران آب میلیارد تومان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان پایان هفته بارانی است

آفتاب‌‌نیوز :

مینا معتمدی با اشاره به اینکه تا اواسط روز سه‌شنبه جوی پایدار در اصفهان حاکم است، اظهار داشت: از شامگاه سه شنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب به تدریج وقوع ناپایداری‌هایی را تا پایان هفته انتظار داریم.

وی ادامه داد: از اواخر وقت سه شنبه تا پایان هفته ابرناکی، گاهی وزش تند باد لحظه‌ای و از روز چهارشنبه بارش باران و رعد و برق به ویژه در غرب و جنوب استان پیش بینی می‌شود که به تدریج از بعدازظهر اکثر مناطق استان را فراخواهد گرفت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه از امروز تا سه شنبه وضعیت جوی صاف و گاهی افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر گاهی وزش تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود، افزود: دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق بین ۲ تا سه درجه افزایش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، مهاباد با بیشینه دمای ۳۳ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی