Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیین افتتاحیه دوره نخبه پروری سیاسی شهید دیالمه شب گذشته با حضور عارف رئوفی  فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان هرمزگان، حجة الاسلام رضایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و دهها نفر از دانشجویان منتخب دانشگاه‌های استان در سالن همایش‌های مرکز رشد و فناوری جزیره قشم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آیین افتتاحیه، رئوفی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان ضمن تبیین نگاه به سیاست از منظر امامین انقلاب و تفاوت آن با نگاه لیبرالیستی به مقوله سیاست، به تبیین اندیشه امام خمینی (ره) در باب مسئله ی سیاست بنا به تعریف ایشان که سیاست اسلامی باید جامعه را به سمت صلاح و رستگاری هدایت کند، تأکید نمود.

 

رئوفی ضمن تاکید بر رسالت بسیج دانشجویی مبنی بر پرداخت مساله محور به کلان مسئله های مورد مواجهه، مطالبه گری و نقد عالمانه، دلسوزانه و منصفانه را در راستای جهاد تبیین، ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی و اصلاح روندهای غلط برشمرد و عنوان کرد: ما به عنوان جنبش دانشجویی در راه تحقق جهاد تبیین آماده جهاد آبرو هستیم و از ناملایمت ها، هجمه‌ها و بی اخلاقی‌ها نمی هراسیم.

 

در مراسم آغازین این دوره، فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به سخنرانی پرداخت و از مشکلات موجود و پیشرفت‌های صورت گرفته در این منطقه سخن گفته و برای استفاده از ظرفیت‌های بسیج دانشجویی به ویژه در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و جهادی اعلام آمادگی کرد.

در این دوره 5 روزه، دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره با تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی، خط مشی سیاسی امامین انقلاب و حربه‌های رسانه‌ای دشمن آشنا شده و جهت انجام عملیات میدانی منسجم و مؤثر در سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها آماده می شوند.

انتهای پیام/ 3728

منبع: فارس

کلیدواژه: دوره شهید دیالمه دوره نخبه پروری سیاسی هرمزگان بسیج دانشجویی هرمزگان بندرعباس منطقه آزاد قشم بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، دوره تخصصی «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» که به بررسی ۴۰۰ پوستر تاریخ گرافیک ایران در نیم قرن گذشته اختصاص داشت، عصر روز گذشته هشتم اردیبهشت ماه در مشهد به پایان رسید.

سیدمحمدرضا میری هنرمند طراح گرفیک که مدیریت این دوره را برعهده داشت، درباره این دوره به خبرنگار مهر گفت: در سال گذشته و طی چند دوره، به خوانش و شرح کتاب «انفطار صورت» شامل مقالات شهید سید مرتضی آوینی پیرامون گرافیک انقلاب پرداختیم و از این رهگذر، به تاریخچه گرافیک ایران پیش و پس از انقلاب، ادوار مختلف و فراز و فرودهای آن نگاهی مختصر انداختیم.

وی افزود: اما امسال در فرصتی فراخ‌تر و در دوره‌ای با عنوان «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» قصد کردیم تا ۴۰۰ پوستر تاریخ گرافیک ایران را طی ۴ جلسه و در چهار دوره «پیش از انقلاب اسلامی»، «مبارزات و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس»، «دو دهه پس از جنگ» و بالاخره دوره «پس از فتنه ۸۸ تا به امروز» با دقت ببینیم.

وی بیان کرد: در این دوره از حیث رویکرد محتوایی، نمادشناسی، خاستگاه و تاثیرات اجتماعی، تکنیک های اجرایی و … آثار را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین، برای شرکت‌کنندگانی که مایل بودند، تمرین‌ها و پروژه‌های عملی پیشنهاد کردیم و در جلسه‌ای جداگانه به ارایه و نقد آنها پرداختیم.

میری در پایان اظهار کرد: این دوره از جلسات برای دانشجویان گرافیک و تصویرسازی، علاقه‌مندان به مباحث گرافیک انقلاب، طراحان جوان گرافیک و پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب و هنر انقلاب کاربردی بود و استقبال خوبی نیز شد.

کد خبر 6090052

دیگر خبرها

  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان