Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: ۴۲۰ پروانه بهره‌برداری شیلات در استان صادر شده است که ظرفیت این مزارع پرورش ماهی حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن در سال است و ۲۵۰ درخواست پروانه جدید با ظرفیت حدود ۷ هزار تن نیز داریم که در حال ساخت و ساز هستند و بعد از تکمیل، پروانه فعالیت دریافت می‌کنند.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: تمرکز شیلات‌ها به ترتیب در شهرستان‌های اردل با تولید سالانه ۷ هزار تن، لردگان و سپس کوهرنگ گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمار تولید ماهی سالانه به دست می‌آید، اظهار داشت: تازه‌ترین آمار از تولیدات سال گذشته است که ۳۲ هزار تن بوده اما میزان تولید سال جاری به علت خشکسالی‌های پی‌درپی و تهدید منابع آبی قابل پیش‌بینی نیست.

هزینه تولید ماهی ۲۰ درصد بیشتر از درآمد

کریمی با اشاره به اینکه هزینه‌های تولید ماهی با قیمت فروش همخوانی ندارد، بیان کرد: هزینه‌هایی که برای پرورش و تولید ماهی صرف می‌شود ۲۰ درصد بیشتر از درآمد فروش است لذا تولید ماهیان سردابی برای سرمایه‌گذار خیلی بصرفه نیست و این شرایط آینده این صنعت را تهدید می‌کند.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان ادامه داد: امیدواریم این شرایط موقت باشد و تمهیدات برای ایجاد بازار مناسب اندیشیده شود که این کار همت مسئولان کشوری، وزارت‌خانه‌ و اتاق‌های بازرگانی را می‌طلبد.

بازار مناسب برای فروش ایجاد شود

وی بیان داشت: وزن ماهی‌های تولیدی استان اغلب یک کیلوگرم است اما بازار ماهی‌هایی با وزن بیشتر طلب می‌کند که نگهداری بیشتر ماهی برای سرمایه‌گذار صرفه اقتصادی ندارد و با ایجاد بازار مناسب این مشکل نیز حل می‌شود.

کریمی با بیان اینکه کارون ۴ تنها محل رسمی است که مجوز تولید ماهیان سردابی در قفس را دارد، گفت: در این مکان امکان تولید ۴ هزار تن ماهی وجود دارد که برای بالفعل کردن این ظرفیت شرکت آب منطقه‌ای استان هر ۵ سال یک بار میان تولیدکنندگان مزایده برگزار می‌کند.

مزایده واگذاری تولید ۴ هزار تن ماهی

وی افزود: اکنون دوره ۵ ساله اولیه به اتمام رسیده است و آب‌منطقه‌ای به دنبال برنامه‌ریزی برای برگزاری مزایده دوره دوم است تا تولید ۴ هزار تن ماهی سردابی را به متقاضیان واگذار کند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: رضا کریمی تولید ماهی ماهیان سردابی تولید ماهی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن پرواز جدید به فرودگاه شهرکرد

محمد کاظم منزوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: پرواز شهرکرد به عسلویه از ۱۰ اردیبهشت ماه برقرار می‌شود.

وی افزود: ساعت ورود پرواز شهرکرد به عسلویه ۹:۱۵ و ساعت خروج آن نیز ۹:۴۵ است.

بیشتر بخوانید

افزایش پرواز‌ها از شهرکرد به مقصد مشهد و عتبات عالیات در سال ۱۴۰۲

منزوی اضافه کرد: پرواز شهرکرد به عسلویه به وسیله یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ مربوط به شرکت هواپیمایی آسمان از فرودگاه شهرکرد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امید می‌رود با استقبال خوب مردم زمینه افزایش پرواز‌های بعدی از فرودگاه شهرکرد مهیا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • پیش بینی افزایش ابر در چهارمحال و بختیاری
  • اضافه شدن پرواز جدید به فرودگاه شهرکرد
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری