Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امورخارجه روسیه گفت: ما ابتدا نمی‌خواستیم پاسخ تلافی‌جویانه بدهیم که بر حقوق روزنامه‌نگاران تاثیر بگذارد، اما غرب آزادی بیان را با دستان خود دفن کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه در واکنش به آزار و اذیت خبرنگاران روسی در آمریکا، اروپا و اوکراین گفت این وضعیت به طرز غیرقابل قبولی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر امورخارجه روسیه در یک نشست خبری با «کارلوس رافائل فاریا» همتای ونزوئلایی خود، افزود: مسکو هرگز تمایل نداشت اقدامی انجام‌دهد که بر آزادی روزنامه‌نگاری تاثیر بگذارد، اما واشنگتن و متحدانش برای ما چاره‌ای جز مقابله به مثل باقی نگذاشته‌اند.

لاوروف با بیان اینکه روسیه علاقه‌مند به پایان "جنگ علیه خبرنگاران" است، افزود: به نظر می‌رسد کشور‌های غربی نمی‌توانند بدون آبروریزی دست از این اقدامات بردارند. مسکو با توجه به فشاری که روزنامه‌نگارانش با آن روبه‌رو هستند، نمی‌تواند دست روی دست بگذارد، به‌ویژه که آزار و شکنجه این قشر به جایی رسیده که تحمل آن غیرممکن است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که ما ابتدا نمی‌خواستیم پاسخ تلافی‌جویانه بدهیم که بر حقوق روزنامه‌نگاران تاثیر بگذارد، اما غرب آزادی بیان را با دستان خود دفن کرده است.

لاوروف در ادامه درمورد جزئیات اقدامات انجام شده علیه رسانه‌های خارجی حاضر در روسیه چیزی نگفت.

وزیرامور خارجه روسیه با بیان اینکه غرب از حد خود فراتر رفته است، تصریح کرد: این ما نبودیم که این جنگ را آغاز کردیم. وی در ادامه غرب را متهم کرد که از هنجار‌های حقوق بین الملل منحرف شده و سعی دارد قوانین خود را پایه‌گذاری کنند؛ موضوعی که به گفته لاوروف به آن‌ها اجازه می‌دهد به صورت یکجانبه در مورد تعاریف آزادی اطلاعات و تبلیغات تصمیم‌گیری کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه به ویژه به تصمیم «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر ممنوعیت "راشاتودی" و خبرگزاری "اسپوتنیک" از پخش کارزار انتخاباتیش در سال ۲۰۱۷ و پس از آن عدم ورود به کاخ الیزه در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد و تاکید کرد از این دست اقدامات غرب علیه خبرنگاران روسی زیاد است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند) ضمن انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن، در تاریخ پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف را به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غرب خبرنگاران روسیه لاوروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانلوکا دی مارتزیو تایید کرد؛ شانس بالای یوونتوس برای آغار همکاری با تیاگو موتا

اگر همه چیز مطابق انتظار پیش برود، تیاگو موتا را می توان سرمربی جدید یوونتوس دانست.

مکس الگری در مسیر جدایی از یوونتوس قرار دارد. یوونتوس جانشین الگری را انتخاب کرده است. تیاگو موتا سرمربی موفق بولونیا گزینه نهایی بیانکونری است. بولونیا تحت هدایت موتا در آستانه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپاست.

به نقل از جانلوکا دی مارتزیو؛ اگر قرار به جدایی تیاگو موتا از بولونیا باشد، یوونتوس از بیشترین شانس برای آغاز همکاری با این سرمربی جوان برخوردار است. سران یوونتوس به این جمع بندی رسیده اند که موتا بهترین گزینه برای دوران جدید باشگاه است. بیانکونری نسبت به رقبا چند گام در مسیر جذب موتا جلوتر است. میلان هم به جذب سرمربی فعلی بولونیا علاقه دارد اما علاقه مندی آنها فعلا در حد یک ایده است. یوونتوس در مقایسه با نزدیک ترین رقیب خود یعنی میلان در کورس جذب موتا بسیار جلوتر است. موتا فعلا مذاکرات با یوونتوس را به پایان فصل موکول کرده تا فصل را با بولونیا به بهترین شکل ممکن و با کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به پایان برساند.

دی مارتزیو همچنین تایید کرد در صورت آمدن تیاگو موتا به یوونتوس، ریکاردو کالافیوری مدافع ایتالیایی بولونیا می تواند اولین خرید موتا در یوونتوس لقب بگیرد.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • پیشنهاد ۸۵ میلیون یورویی شیاطین سرخ به ستاره بارسلونا
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • جانلوکا دی مارتزیو تایید کرد؛ شانس بالای یوونتوس برای آغار همکاری با تیاگو موتا
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟