Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: همه باید جهاد تبیین را به عنوان یک فریضه واجب و همگانی جدی بگیریم و بدانیم عملکرد دیگران در جهاد تبیین باعث رفع تکلیف ما نخواهد شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی دوشنبه شب ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در دیدار با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت روز قلم و به همت سازمان بسیج رسانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در شرایطی که عرب در جاهلیت به سر می‌برد خداوند اولین آیه‌های قرآن را با موضوع قلم نازل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بیان  کرد: در سوره علق، خدا قلم را با کرامت پیوند زده و یقیناً بی‌دین‌ترین انسان‌ها اگر به لایه‌های سطحی و محتوای همین آیه‌های اولیه قرآن نگاه کنند عظمت آن را درک خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه خروجی قرآن کرامت است؛ تصریح کرد: خدا با پیوند زدن قلم به کرامت به انسان نشان داد که انسان اهل کرامت است و شالوده او با کرامت ساخته شده و این کرامت است که پل ارتباطی بین آدمیان است بنابراین همه باید کمک کنیم عنصر و اکسیر کرامت در جهان شکل بگیرد.

وی عنوان کرد: جناح‌های سیاسی فرصتی برای تضارب آرا هستند و روزی که جامعه تک صدایی شود و یک جناح سیاسی به سمت انزوا پیش برود، روز مصیبت جامعه ما خواهد بود.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه به هر سلیقه و گرایش سیاسی در چارچوب انقلاب اسلامی احترام می‌گذاریم، اظهار کرد: همه به گردن هم بر اساس اصول و مبانی اسلامی حق اخوت داریم و باید تلاش کنیم از نفاق پرهیز کنیم.

وی گفت: عدالت‌خواهی ما نباید یأس‌آفرین باشد و امیدآفرینی ما نیز نباید مطالبه‌گری را تعطیل کند بنابراین باید تلاش کنیم مطالبه‌گری در جامعه رواج پیدا کند.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه ۲ دسته برای مردم ناامیدی ایجاد می‌کنند، ادامه داد: مفسدان و افراد عدالت‌خواهی که ادبیات عدالت‌خواهی را نمی‌دانند برای ایجاد امید در جامعه آسیب هستند.

وی عنوان کرد: همه باید جهاد تبیین را به عنوان یک فریضه واجب و همگانی جدی بگیریم و بدانیم عملکرد دیگران در جهاد تبیین باعث رفع تکلیف ما نخواهد شد.

این مسئول گفت: جنگ امروز ما در برابر دشمن یک جنگ ترکیبی است و در این میان دشمن تمام توان خود را برای ایجاد نارضایتی و به خیابان کشاندن مردم به میدان آورده و همه باید مراقب باشیم تا عامل دشمن نباشیم.

وی در پایان بیان کرد: رسانه‌ها مسئول اول تبیین در جامعه هستند بنابراین باید فرصت‌ها و تهدیدهای آینده استان و همچنین کشور را ببینیم و در برنامه‌ریزی برای فردای بهتر استان به مسئولین کمک کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی قزوين جهاد تبیین امام جمعه قزوین جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۱۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین

سردار سنایی راد معاون عقیدتی سیاسی ستادکل نیرو‌های مسلح در نشست بصیرتی شورای اداری استان با بیان اینکه آثار بجامانده از استاد شهید مرتضی مطهری امروز نیز برای شبهات و سوالات نسل جوان پاسخ دارد اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمن تمام ظرفیتش را برای سیاه نمایی و زیر سئوال بردن خدمات نظام اسلامی بکارگرفته، تبیین و روایت واقعی دستاورد‌های نظام وظیفه عموم بویژه مسئولان است.

وی در ادامه با بیان اینکه هرحکومتی برای رسیدن به مشروعیت در کنار کارآمدی به روایتگری مناسب نیاز دارد افزود: اقدام بموقع سپاه در انجام عملیات وعده صادی و روایت عاقلانه و اخلاق مدار صداوسیما در این عملیات نمونه‌ای عینی و موفق از روایتگری بود.

حسنی معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز گفت: با تشکیل قرارگاه جهاد تبیین بدنبال معرفی خدمات نظام در استان ایلام هستیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح نور یک تکلیف و وظیفه همگانی است
  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود