Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان گفت: با رستوران ها، فست فودها و مراکز عرضه گوشت و فرآورده های دامی متخلف به هیچ عنوان مسامحه نخواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد امنیت غذایی مردم مورد تهدید این افراد قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، صبح امروز نشست خبری ویژه بازار عید سعید قربان با حضورمهدی حسینی مدیر کل دامپزشکی سیستان وبلوچستان و ابوالفضل احمدزاده معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در اداره کل دامپزشکی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهدی حسینی در ابتدای این نشست به بیان عملکرد اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: واکسیناسیون بیش از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام، ۲۲۵ هزار مورد پایش بیماری های دامی، ۲۲۴ هزار مورد سم پاشی بدن دام و بیش از ۵۷۰ هزار مترمربع سم پاشی جایگاه دام از مهمترین اقدامات به شمار می رود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون نیز  بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام واکسینه شدند، همچنین۱۶۲ هزار مورد پایش بیماری های دامی،۱۰۱ هزار مورد سم پاشی بدن دام و بیش از ۲۶۳ هزار مترمربع سم پاشی جایگاه دام در دستور کار بوده است.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: ۶۵  گروه دامپزشکی ثابت و سیار در بحث نظارتی و بازرسی در روز عید قربان بر ذبح دام نظارت می کنند.

وی با ابراز نگرانی از کشتار دام در معابر عمومی، گفت: کشتار دام در معابر عمومی و در هر مکان غیر از کشتارگاه ممنوع است اگرچه در روز عید قربان با توجه به فرهنگ و سنت مردم، برخی کشتار دام را در منزل انجام می دهند، ولی توصیه می شود که کشتار دام به کشتارگاه ها سوق داده و از کشتار دام در معابر خوداری شود.

به هیچ کس اجازه تهدید امنیت غذایی مردم را نمی دهیم

ابوالفضل احمدزاده، معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه این نشست به بیان سه مطلب اشاره کرد و گفت: فرایند نظارت شرعی و بهداشتی مکمل هم هستند، در این شهر به نظارت بهداشتی بسنده نمی کنیم و نظارت شرعی در بین برادران و خواهران اهل سنت و تشیع که مورد تاکید دین مبین اسلام قرار گرفته و یکی از نکات وفاق دینی است، در ایام عید قربان تشدید می یابد.

وی ادامه داد: با رستوران ها، فست فودها و مراکز عرضه گوشت و فرآورده های دامی متخلف به هیچ عنوان مسامحه نخواهیم کرد و اگر امنیت غذایی مردم در تضاد با این منافع باشد با آن مقابله می کنیم، به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد امنیت غذایی مردم مورد تهدید این افراد قرار گیرد.

معاون حقوق عامه دادستانی مرکز تاکید کرد: شایسته نیست گوشتی به مردم عرضه شود که فرآیند ذبح شرعی در آن طی نشده و از طرفی برچسب دامپزشکی را نداشته باشد.

احمد زاده خاطر نشان کرد: مبارزه با یکسری سنت ها که در برخی از شهرها شکل گرفته مانند ذبح دام و طیور در ملاءعام به هیچ عنوان برازنده شهر نیست در این زمینه ساماندهی برخی از مراکز در دستور کار است؛ امسال با همکاری اداره کل دامپزشکی و شهرداری تیمی در اختیار ما قرار گرفته که "میدان کوزه" یا همان "بازار مشترک" را در وهله اول طی بازه زمانی سه ماه ساماندهی کنیم؛ مبارزه ما با کسب و کار حلال نیست بلکه با آن چیزی است که درتضاد با سلامت و بهداشت عمومی و امنیت غذایی مردم باشد.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امنیت غذایی مردم معاون حقوق عامه هیچ عنوان هزار مورد عید قربان کشتار دام سم پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف جامعه متضمن برقراری امنیت غذایی و سلامت آحاد افراد جامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی نوروزی به مناسبت روز جهانی دامپزشکی پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«روز جهانی دامپزشکی فرصتی مغتنم برای یادآوری و توجه به اهمیت خدمات تخصصی دامپزشکی و نقش برجسته دامپزشکان در حوزه سلامت انسان و دام و تأمین و تضمین امنیت غذایی است.

پیشگیری، مبارزه و درمان بیماری‌های دامی در جهت حفظ و ارتقا سلامت جمعیت دامی کشور و برقراری امنیت غذایی به ویژه تأمین سبد مواد غذایی و فرآورده‌های پروتئینی با منشأ دامی ایمن و سالم و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که به حدود ۸۰۰ نوع بیماری می‌رسد، از مهم‌ترین دستاوردهای دامپزشکان در سطح ملی است که در این روز گرامی داشته می‌شود.

دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف جامعه متضمن برقراری امنیت غذایی و سلامت آحاد افراد جامعه است و از این رو گرامی داشت جایگاه حرفه‌ای آنها در روز جهانی دامپزشکی برای قدردانی از خدمات ارزشمند و اثرات مفید فعالیت آنها در سطح ملی و بین‌المللی است.

روز جهانی دامپزشکی سال ۲۰۲۴ با شعار "دامپزشکان از پایه‌های اجتناب ناپذیر نظام سلامت هستند" بیانگر جایگاه خطیر و حساس دامپزشکان و پیرادامپزشکان در نظام سلامت جهان است. امری که آشکارا روشن کننده همان شعار پیشتازی این قشر در امنیت غذایی و امنیت زیستی آحاد ملت است.

اقتدار غذایی و افزایش تولید غذا از نظر کمی و کیفی در راستای تأمین امنیت غذایی پایدار مبتنی بر فعالیت‌های دانش بنیان و اشتغال آفرین در این حوزه، از محورهای اساسی ظرفیت سازی در برابر مخاطرات مرتبط با سلامت جمعیت دامی ناامنی غذایی حاصل از آن است.

در پایان از خدمات ارزشمند و شایسته فرهیختگان دامپزشک و پیرادامپزشک صمیمانه تشکر می‌نمایم و برای تمام همکاران گرامی آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون دارم.

دکتر مجتبی نوروزی
معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور»

کد خبر 748311

دیگر خبرها

  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • هشدار به نشر دهندگان اخبار کذب
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی