Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: در قانون بودجه امسال حقوق دولتی معادن استان ۴۰ هزار میلیارد تومان است و مالیات استان امسال حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان شده است.

محمدمهدی فداکار امروز 14 تیرماه در آئین بهره برداری رسمی خط 3 کار خانه کنسانتره شرکت سنگ آهن گهرزمین با حضور وزیر صمت، مس و فولاد را بخش عمده صنعت کشور دانست و گفت: ۶۵ درصد حقوق معادن از استان کرمان گرفته می شود و حقوق معادن در قانون بودجه سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد بود و امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان است و مالیات استان کرمان امسال حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان شده لذا شیره جان این صنعت و استان را گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او بودجه عمرانی استان حدود 3 هزار میلیارد تومان است.

استاندار کرمان با انتقاد از کاهش اختیارات شورای معادن، در ادامه از عدم توازن در استان سخن به میان آورد و اظهار کرد: ۱۱ درصد (معادل حدود ۳۶۰ هزارنفر) جمعیت استان فقط تحت پوشش کمیته امداد هستند درحالی که نرخ رشد اقتصادی استان به ندرت منفی یا صفر بوده و به برکت معادن همیشه این نرخ مثبت بوده است.

او افزود: سهامدار کردن حدود ۱۸ هزار کارگر گل‌گهر در این شرکت کار خوبی بود و امیدوارم ادامه یابد.

فداکار انتقاد کرد: از محل تبصره ۶ چیزی عاید استان نمی شود. به طور مثال در یک سال حدود سه میلیارد تومان به کرمان داده شد در حالی که چند هزار میلیارد تومان از استان می رود و فقط سه میلیارد تومان آن به استان داده می شود در حالی که قانون به صراحت می گوید دولت مکلف است اما دولت عمل نمی کند.

او می گوید: انتظار داریم بخشی از درآمد کرمان از محل معادن و صنایع به استان برگشت داده شود.

به گفته استاندار کرمان جاده ها از تردد خودروهای سنگین از بین رفته اما پول خط کشی جاده ها را نداریم.

او افزود: شرکت های معدنی طی اقدامی بزرگ آب خود را از خلیج فارس تامین کردند که اجرای خطوط بعدی آن نیز پیگیری می شود و این شرکت ها بار برق را با تولید انرژی خورشیدی از دوش دولت بر می دارند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ماليات استان کرمان حقوق دولتی معدن هزار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز

ایسنا/البرز مدیرکل صمت البرز گفت: حدود هزار نفر در بخش معدن استان مشغول به کار هستند.

محمد انصاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۱ معدن فعال در استان وجود دارد، اظهار کرد: بیشتر معادن استان به مواد معدنی و مصالح ساختمانی از جمله شن، ماسه و سنگ لاشه ساختمانی اختصاص دارد.

وی در پاسخ به اینکه بیشتر معادن البرز در کدام مناطق متمرکز است، گفت: محدوده تهراندشت در شهرستان ساوجبلاغ بیشتر معادن البرز را در خود جای داده است.

این مسئول تصریح کرد: در مجموع چهار میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال سرمایه گذاری در این معادن صورت گرفته و ۹۸۵ نفر هم در آنها مشغول به کار هستند.

مدیر کل صمت البرز با اشاره به پروانه‌های جدیدی که سال گذشته صادر شده، افزود: سال گذشته در مجموع شش فقره پروانه بهره برداری معدن و شش فقره پروانه اکتشاف در استان صادر شده است.

انصاری ابراز کرد: علاوه بر این، سال گذشته صلاحیت هشت معدن به دلیل عدم فعالیت و انجام تعهدات قانونی بهره بردار سلب شده است.

وی با اشاره به وجود تعدادی معدن غیرفعال در استان گفت: در حال حاضر ۳۰ معدن غیرفعال در استان وجود دارد که با برگزاری جلسات مختلف در صدد فعال سازی آنها هستیم.

انصاری افزود: با اولویت برنامه جامع وزارت صمت در راستای توسعه معادن کشور، تمامی ظرفیت‌های معدنی استان مورد توجه قرار خواهند گرفت تا از فرصت‌های اشتغالزایی و توسعه اقتصادی این بخش بهره برداری لازم انجام گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • اعلام همکاری قزاقستان در بخش معادن با افغانستان
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲