Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@19:12:52 GMT

بسته شدن پرونده زائران مدینه قبل حج تمتع

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۲۵۷۰

بسته شدن پرونده زائران مدینه قبل حج تمتع

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمد آزاد، رئیس ستاد مدینه منوره، گفت: یک هزار و ۳۱۵ زائر مدینه النبی در قالب ۹ کاروان دوشنبه شب پس از محرم شدن در مسجد شجره و بستن میثاق بندگی راهی مکه مکرمه شدند. بر همین اساس، با ورود آخرین کاروان‌های زائران و عوامل اجرایی و فرهنگی در بامداد امروز به مکه، پرونده زائران مدینه قبل حج تمتع امسال بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این زائران پس از ۵ شب اقامت در مدینه، روز گذشته با حضور در حرم نبوی و قبرستان بقیع زیارت وداع خوانده و از رحمةللعالمین درخواست کردند که این آخرین حضورشان در مدینه نباشد.

رئیس ستاد مدینه گفت: ۲۰ هزار و ۳۱۵ زائر مدینه قبل با ۸۹ پرواز در قالب ۱۶۰ کاروان از ایستگاه‌های پروازی در کشورمان به شهر پیامبر منتقل شدند و طی اسکان در مدینه با نام نویسی درسامانه توسط بخش انفورماتیک سازمان حج و زیارت و اخذ نوبت، براساس شرایط و ضوابط تعیین شده یکبار توانستند از فیض زیارت و عبادت در روضه منوره بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه آخرین پرواز زائران مدینه قبل ۸ تیرماه وارد فرودگاه این شهر شده بود، افزود: عوامل و دست‌اندرکاران ستادی از ۱۴ ذی‌الحجه میزبان زائران مدینه بعد خواهند بود.

آزاد با بیان اینکه اولین پرواز زائران از مدینه روز ۱۹ ذی‌الحجه به سمت ایران انجام خواهد شد، گفت: پروازهای زائران از عربستان به مقصد کشورمان ۷ مردادماه پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: بسته شدن پرونده مدینه اول زائران مدینه مدینه قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها

ایسنا/گلستان کاروان هشتاد و پنج نفره زائران گلستانی صبح امروز با بدرقه مسئولان حج و زیارت پس از ۹ سال وقفه راهی سفر عمره مفرده شدند.

 مدیر حج و زیارت گلستان شامگاه دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کاروان زائران گلستانی هشتاد و پنج نفر است و امروز از طریق فرودگاه بین‌المللی ساری راهی سفر معنوی حج عمره شدند.

سید علی میرقاسم پور بیان کرد: کاروان اعزامی عمره از گلستان ترکیبی و شامل زائران شیعه و اهل سنت استان است.

میرقاسم پور افزود: پس از ۹ سال وقفه اعزام کاروان‌های حج عمره از ایران به عربستان از سر گرفته شد و به دلیل نزدیک شدن به ایام حج تمتع فعلا فقط همین یک کاروان ۸۵ نفره عازم این سفر شد.

این مقام مسئول همچنین در زمینه اعزام کاروان‌های تمتع گفت: به علت استقبال چشمگیر حجاج گلستانی در سال جاری پنج هزار زائر گلستانی در قالب ۳۹ کاروان به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند در حالی که پارسال حدود سه هزار نفر از گلستان به این سفر معنوی رفتند.

 مدیر حج و زیارت گلستان تصریح کرد:  اعزام حجاج گلستانی از ۱۲ خرداد آغاز خواهد شد و تا هجدهم خرداد ادامه دارد و همه زائران گلستان مدینه بعد هستند.

وی با بیان اینکه کارواهای شیعه و سنی گلستان در کنار هم بوده و با هم به این سفر معنوی اعزام می‌شوند، افزود: کاروان‌هایی که به سفر حج مشرف می‌شوند به مدت پنج روز مهمان پیامبر گرامی اسلام (ص) در مدینه منوره هستند و به مدت پنج روز نیز در مکه مکرمه خواهند بود.

میرقاسم پور با اشاره به اینکه بازگشت زائران گلستان از فرودگاه جده  به فرودگاه ساری خواهد بود، گفت: حج عمره مفرده پس از حج تمتع به ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر از استان گلستان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • عزیمت ۳ کاروان از مازندران به عمره مفرده
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند