Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: می‌توان از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی برای ارتباط بهتر با کشورهای مختلف جهان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا علیرضا نادعلی، امروز _سه‌شنبه، چهاردهم تیرماه_ طی بازدید از نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران، اظهار کرد: حضور بخش‌های مختلف مجموعه مدیریت شهری مانند سازمان‌ها، مناطق، شرکت‌های زیر مجموعه مدیریت شهری تهران و ارائه تمام دستاوردها، تولیدات و تجهیزات مدیریت شهری برای عموم و کارشناسان حوزه شهر می‌تواند فرصت خوبی برای ارائه فعالیت‌های مدیریت شهری تهران و جذب همکاری‌های بیشتر برای شهرداری تهران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور گسترده بسیاری از کشورهای مختلف دنیا به منظور شرکت در این نمایشگاه، ادامه داد: مدیریت شهری تهران در طول سال‌های گذشته تعامل خوبی با دیگر شهرهای مختلف جهان داشته است و با برگزاری نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از شهرهای دنیا که با تهران خواهر خواندگی دارند در افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشته‌اند و بسیاری از کشورهای دنیا نیز در این نمایشگاه غرفه‌هایی را به خود اختصاص دادند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کشورهایی مانند تاجیکستان، عراق، کوبا و قرقیزستان در این نمایشگاه حضور داشتند که این موضوع می‌تواند در تعامل تهران با دیگر شهرهای دنیا در حوزه مدیریت شهری نکته مثبتی باشد.

وی با اشاره به دیدار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهری تهران با نمایندگان برخی از کشورهای مختلف دنیا و شهرهای خواهر خوانده با پایتخت، افزود: نشست مشترکی با برخی از نمایندگان شهرها و کشورهای مختلف دنیا در این نمایشگاه داشتیم؛ نکته قابل توجه این است که نمایندگان کشورهای مختلف دنیا بر تبادلات سازنده فکری، دانش، توانمندی‌های مشترک بین شهرداری تهران و شهرداری‌های کشور مبدا خود تاکید داشتند.

نادعلی تصریح کرد: از سوی دیگر نگاه مثبت نسبت به جمهوری اسلامی ایران و تبادل تجربه و کمک‌های مدیریتی مشترک در حوزه مدیریت شهری در این نشست‌ها وجود داشت و در مدیریت شهری تهران بر تبادلات فرهنگی و همکاری‌های دوجانبه تاکید ویژه‌ای داشتیم.

وی با بیان اینکه دیپلماسی شهری برای تبادلات مختلف اهمیت دارد، افزود: دیپلماسی شهری یکی از موضوعات مهم بین کشورها است و در مدیریت شهر تهران به دنبال ارتباط برقرار کردن با دیگر شهرهای مختلف جهان هستیم؛ باید توجه داشت که برخی از کشورها و شهرهای جهان نقاط مشترک فرهنگی با کشور ایران دارند و به دنبال این موضوع تبادلات اقتصادی و سیاسی شکل و قوت می‌گیرد؛ مدیریت شهری تهران نیز در حوزه دیپلماسی شهری روابط گسترده‌ای دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد این موضوع هستیم که شهردار هاوانا برای شرکت در این نمایشگاه مسافت زیادی را طی می‌کند، نشان از روابط خوب دیپلماسی شهری تهران با هاوانا و دیگر شهرهای مختلف دارد.

وی گفت: از سوی دیگر تهران ارتباط خوبی با ملت‌هایی دارد که از نظر فرهنگی به کشور نزدیک هستند که می‌تواند کمک سازنده‌ای باشد برای تبادلات مختلف در جهان، کشورهایی مانند عراق و تاجیکستان نقاط مشترک زیادی از نظر فرهنگی با ایران اسلامی دارند که این موضوع باعث می‌شود در چهارچوب دیپلماسی شهری بتوانیم راحت‌تر تبادلات فرهنگی، اقتصادی و دیگر همکاری‌های بین‌المللی را دنبال کنیم که این موضوع در راستای منافع کشور است.

نادعلی با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی برای ارتباط بهتر با کشورهای مختلف جهان استفاده کرد، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند باعث ایجاد گشایش همکاری‌های جدید بین شهرهای مختلف جهان با تهران شود و می‌توان از ظرفیت‌های مختلف بین‌المللی از طریق برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی استفاده کرد.

کد خبر 586114

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای ششم شوراي شهر مدیریت شهری علیرضا نادعلی نمایشگاه کشورهای جهان شهرهای خواهر خوانده تاجیکستان تهران شوراي شهر تهران سخنگوی شورای شهر تهران سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کشورهای مختلف دنیا مدیریت شهری تهران شهرهای مختلف جهان شورای اسلامی شهر بین المللی دیپلماسی شهری دیگر شهرهای مدیریت شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه بین المللی صادراتی اکسپو فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان است وغرفه سیستان و بلوچستان با سه محور شیلات، معدن و زنجیره ارزش خرما کار خود را آغاز می‌کند که البته در این سه محور اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است..

 شهرکی افزود: نمایشگاه بین المللی اکسپو از امروز تا ۱۲ اردیبهشت ماه با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران برگزار خواهد شد.
وی گفت: در این نمایشگاه هر یک از استان‌ها غرفه‌هایی برپا کردند که توانمندی‌های اقتصادی هر منطقه را نشان می‌دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار  با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بخش معدن بیش از هفت کارخانه با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در حال احداث است.
شهرکی با اشاره به اهمیت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ اذعان کرد: امیدواریم با مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بتوانیم ظرفیت‌های موجود در استان را به خوبی به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

 

دیگر خبرها

  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز