Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:27:57 GMT

رسیدگی به شکایت‌های مالیاتی در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۲۶۰۴

رسیدگی به شکایت‌های مالیاتی در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، الهام شاداب فر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم چنانچه مالیات‌های قطعی موضوع این قانون و مالیات‌های غیر مستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و توسط مودی، مورد ادعای غیر عادلانه بودن مالیات مستندا به مدارک و دلایل کافی قرار گرفته باشد و تقاضای تجدید رسیدگی شود، پرونده به هیئتی مرکب از سه نفر به انتخاب وزیر اقتصاد برای رسیدگی ارجاع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تفویض اختیار وزیر امور اقتصادی و دارایی، در سال ۱۳۹۷ هیئت‌های سه نفره با انتخاب مدیران کل استانی تشکیل و در ادارات کل امور اقتصادی و دارایی مستقر شدند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان بیان‌کرد: رسیدگی به شکایات در هیئت ماده ۲۵۱ مکرر به صورت فوق العاده و خارج از جریان عادی دادرسی هیئت مالیاتی است و پرونده‌های مالیاتی در این هیئت قابل رسیدگی خواهند بود که در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی بدوی و تجدیدنظر، رأی قطعی قابل اجرا دریافت کرده و پرونده قابل بازگشایی و رسیدگی مجدد در مراجع دیگری نباشد.

شاداب فر تصریح کرد: سقف رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی در استان برای اشخاص حقیقی تا ۱۰۰ میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی تا یک میلیارد تومان است و مبالغ بالاتر می‌بایست در هیأت ۲۵۱ مکرر مرکز (تهران) بررسی شوند.

وی در خصوص رویه و مراحل انجام شکایات گفت: مودیان مالیاتی می‌توانند بدون محدودیت زمانی از تاریخ صدور رأی قطعی، اعتراض خود را نسبت به غیرعادلانه بودن مالیات قطعی شده خود را به انضمام اسناد، مدارک و دلایل کافی در سامانه dad.Mefa.ir ثبت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: پس از ثبت شکواییه، بررسی اولیه توسط دادرسین مالیاتی انجام و در صورت نقص مدارک و اسناد ارائه شده، از طریق ارسال پیامک به مودیان اطلاع رسانی می‌شود و مودیان موظفند در اسرع وقت و حداکثر یک هفته نسبت به رفع نواقص و تکمیل پرونده در سامانه اقدام کنند.

شاداب فر افزود: پس از تکمیل نهایی مدارک، دادرسین بررسی‌های نهایی را انجام و اظهار نظر کارشناسی خود را به همراه نظر نهایی (توصیه یا عدم توصیه) برای بررسی و اعلام نظر به مدیرکل ارسال می‌کنند.

وی همچنین بیان کرد: پس از بررسی‌های مدیرکل به عنوان نماینده وزارت در هیئت استانی ۲۵۱ مکرر، نظر خود را نسبت به تأیید یا عدم تأیید اظهار نظر دادرسین اعلام می‌کند که در صورت تأیید، شکواییه به مرکز عالی دادخواهی مالیاتی کشور برای اخذ نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌شود و در صورت عدم تأیید، شکواییه مورد نظر برای بررسی بیشتر و رفع نواقص احتمالی به دادرسین محترم ۲۵۱ مکرر ارجاع می‌شود.

کد خبر 5531196

منبع: مهر

کلیدواژه: مالیات خرم آباد بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه ویروس کرونا آمار کرونا زلزله خراسان رضوی اردبیل مشهد بیرجند شیراز آلودگی هوا امور اقتصادی و دارایی ۲۵۱ مکرر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟

آنها با استفاده از عواطف افراد متقاضی جراحی علی الخصوص جوانان کم سن و سال و حضور در مشاغل خدماتی مراکز پیش گفته با توسل به تبلیغات دروغین در فضای مجازی و ثبت موسسات و مراکز درمانی زیبایی در ثبت شرکت‌ها متقاضیان جراحی را به خود جذب کرده و با بستن قرارداد شبه ترکمانچای با پزشکان متخصص و یا در اختیار گرفتن مهر پزشکی طبابت شاید تبانی با این مراکز پیش گفته انجام اعمال جراحی زیبایی آنها نظیر بینی، گونه، لب، سینه، باسن و غیره را به بهیار و پرستار و پزشک عمومی و نهایتا شاید با استثمار پزشکان متخصص تازه کار به آنها سپرده و از این تجارت غیر قانونی سرمایه ای به هم زده، بعد چند وقت به هر دلیل رابطه کاری خود را با پزشکان متخصص جوان قطع نموده و می‌نماید.

غافل از اینکه از اینجا کار تکنسین متقلب و شاید کلاهبرداری در جراحی زیبایی تمام شده، اما پزشکان متخصص با یک‌دنیا آه و ناله و پرونده‌های متعدد مالیاتی و شکایات درمانی در دادسرای رسیدگی به تخلفات سازمان نظام پزشکی و دادسرای عمومی و انقلاب و سازمان تعزیرات حکومتی بخاطر دخالت غیر قانونی این تکنسین‌ها در امور پزشکی و درمانی به علت شکایات افراد مواجه می‌شوند.

تلاش مراکز درمانی و این تکنسین‌های متقلب حتی پزشکان عمومی در توسل به برائت نامه ماخوذه از پزشکان قبل از عمل هم مثمر ثمر نیست. چون مطابق قانون:

اولا) رضایت یا برائت در واقع اجازه بیمار به پزشک برای انجام عمل جراحی است و به معنای آن نیست که هر اتفاقی را شامل گردد. همانطور که گفته شد پزشک متخصص و نه تکنسین و بهیار و پرستار و پزشک عمومی غیر متخصص.

ثانیا) در صورتی که به‌ دلیل تقصیر پزشک اتفاقی برای بیمار پیش ‌بیاید، حتی اگر برائت هم گرفته شده باشد، مسئولیت دیه و حبس و جزای نقدی و ابطال پروانه و غیره، متوجه پزشک است. باز هم قانونگذار تاکید دارد پزشک متخصص و نه تکنسین‌های خدماتی و البته در صورتی که پزشک متخصص در عمل جراحی رشته دارای صلاحیت طبابت و پروانه تخصصی موجب صدمه و تلف بیمار گردد ولی اعمالش با موازین پزشکی مطابق باشد مسئولیت ندارد و در صورت اثبات نیازی به برائت نامه هم ندارد. بنابراین ملاک اصلی در تعیین مسئولیت، قصور پزشک است نه برگه رضایت‌نامه و کار تکنسین.

بنابراین در صورت ایراد صدمه به بیمار می‌توانند:

اولا) از پزشک معالج شکایت نماید. در این صورت پس از طرح موضوع در دادسرای جرایم پزشکی، به دستور مقام قضایی، پرونده به کمیسیون پزشکی ارجاع می‌گردد و در صورت اثبات تقصیر پزشک، ایشان به تحمل زندان و جزای نقدی و پرداخت دیه محکوم می‌نمایند.

ثانیا) از بابت مداخله در امور پزشکی و گران‌فروشی و نداشتن پروانه طبابت و نقص عضو، شکایتی را در دادسرای عمومی و انقلاب و سازمان تعزیرات و حتی دادگاه انقلاب مطرح نماید. متاسفانه تمامی مسئولیت‌های حقوقی و کیفری جبران خسارت و پرداخت دیه و محکومیت به حبس و جزای نقدی و نداشتن پروانه متوجه پزشک است.

تا اینجا مسولیتی متوجه تکنسین‌ها و بهیاران و پرستارانی که خود را با توسل به جعل عنوان و یا ثبت شرکت‌های زیبایی و امثالهم و شاید با تبانی به مراکز درمانی معرف یا توریست درمان ‌نیست. اما اگر اقدامات متقلبانه آنها در ثبت موسسه زیبایی و راهنمایی متقاضی جراحی به مراکز زیبایی مد نظر خویش و غیره دلالت کنند شاید تحت عنوان معاون یا مشارکت در جرائم فوق متوجه آنها باشد.

به امیدی روزی که پزشکان جراح با هوش تحصیلکرده جامعه بخاطر مشتی دون اسیر این تکنسین‌های خوش خط و خال نشوند و فریب تبلیغات دروغین آنها را نخورند و بدین‌سان برای خود و قشر تحصیلکرده جراحان متخصص بدبینی ایجاد نکنند.

*وکیل پایه یک دادگستری

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903050

دیگر خبرها

  • پرونده شکایت پرسپولیس از لوکادیا در چه مرحله‌ای است؟
  • جزییات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد
  • اینفوگرافیک| فراریان بزرگ مالیاتی
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی