Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:45:35 GMT

معرفی محیط‌های گردشگری پایتخت در نمایشگاه ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۳۳۰۰

معرفی محیط‌های گردشگری پایتخت در نمایشگاه ۱۴۰۱

وحیدرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر و در در حاشیه نمایشگاه خواهر خواندگی و توانمندی‌های شهرداری تهران گفت: وجود دو هزار و ۸۰۰ هکتار فضای سبز در این منطقه و وجود ده‌ها مراکز تفریحی مانند دریاچه شهدای خلیج فارس، بوستان چیتگر، بوستان جوانمردان، بوستان آبشار تهران، بوستان لتمان کن محیطی مناسبی را برای گردشگری به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ۲۲ افزود: با وجود اینکه این منطقه به‌عنوان قطب گردشگری تهران معروف است و همه روزه شاهد مراجعه هزاران نفر از گردشگران تهرانی و سایر شهرهای کشور به این منطقه هستیم؛ اما همچنان جا دارد که محیط‌های تفریحی این منطقه معرفی شود؛ چرا که بسیاری از محیط‌های گردشگری منطقه آن طور که باید معرفی نشده است، برای نمونه باغ گیاه شناسی به عنوان یک محیط بسیار زیبا و منحصر به فرد این ظرفیت را دارد که روزانه هزاران نفر از آن بازدید کنند.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری یکی از صنایع ارزان قیمت و درآمدزا به حساب می‌آید که بسیاری از کشورهای دنیا به سمت این صنعت رفته‌اند، از همین رو جای دارد با معرفی جاذبه‌های گردشگری وارد این صنعت شویم و از گردشگران داخلی و خارجی منابع درآمد پایدار کسب کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: با رونق صنعت گردشگری جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی نیز به وجود می‌آید، به‌طوری که در حال حاضر شاهد حضور سرمایه گذارانی هستیم که در حوزه تفریحی در این منطقه فعالیت می‌کنند.

وی گفت: محیط‌های گوناگونی در کلانشهر تهران از جمله منطقه تازه تأسیس ۲۲ وجود دارد که نمایشگاه خواهر خواندگی و توانمندی‌های شهرداری تهران موقعیت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری به حساب می‌آید.

کد خبر 5531243

منبع: مهر

کلیدواژه: کلانشهر تهران دریاچه شهدای خلیج فارس شهرداری تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران زلزله آلودگی هوا علیرضا زاکانی حج تمتع شورای شهر هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شهر تهران شهردار تهران دادستانی تهران سازمان حج و زیارت نظام رتبه بندی معلمان کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

منصور مهرزاد در حاشیه بازدید از غرفه استان کردستان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (اکسپو ۲۰۲۴) گفت: در این نمایشگاه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالقوه‌ای که در صنعت گردشگری کردستان وجود دارد، شرایط بسیار مساعدی برای معرفی و سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذار در صورت تمایل می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن شروع به سرمایه‌گذاری و فعالیت کند.

مهرزاد عنوان کرد: مراکز گردشگری سلامت دگایران، قشلاق و گریزه، کمپ گردشگری سورین، سد سورال و بلوار ساحلی، اقامتگاه‌های سنتی منزل خان احمدی، نصرت نصرتی، ملایی، نصرت نوری و احمدی، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری پارک معلم، سد وحدت، زریوار، قطار تفریحی، عمارت مردوخ و پارک نیشتمان، دهکده سلامت قشلاق ١، ٢ و ٣، محوطه‌های گردشگری کوه نسار بیجار، پارک نوروز، کمپ بابوس و سفره‌خانه‌های سنتی کسوت‌آرا و حمام قصلان از جمله بسته‌های ارائه شده در این رویداد بین‌المللی است. 

ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) تا ١٢ اردیبهشت ماه سال‌جاری با حضور سه هزار تاجر و بازرگان از حدود ۱۰۰ کشور جهان به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو