Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشتباهاتی که ممکنه حین لایه برداری پوست مرتکب شیم بدنتان را فراموش می‌کنید با خشونت بدنتان را اسکراب می‌کنید روتینتان را ترک می‌کنید اشتباه انتخاب می‌کنید فقط بعضی قسمت‌های بدنتان را لایه برداری می‌کنید سخن پایانی اشتباهاتی که ممکنه حین لایه برداری پوست مرتکب شیم

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ می‌دانید بدترین قسمت ماجرای اشتباهات رایج در استفاده از لایه بردارها کجاست؟ بدترین قسمت این است که شما این اشتباه های مهلک را به شکل ناهشیار انجام می‌دهید و از وجود آن‌ها خبر ندارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آگاهی از وجود چنین خطاهایی به شما کمک می‌کند از تکرار آن‌ها بپرهیزید. دوست ‌دارید با خطاهای احتمالی آشنا شوید؟ همراه ما باشید.

بدنتان را فراموش می‌کنید

از آخرین باری که بدنتان را لایه برداری کرده‌اید چقدر می‌گذرد؟ به احتمال زیاد مدت زیادی از آخرین بار گذشته است. بدون کمک لایه بردارها پوست ما خشک می‌شوند. خشکی پوست رنگ کدر را به همراه دارد. این رنگ مات از زیبایی پوست ما می‌کاهد. یکی از اشتباهات رایج در استفاده از لایه بردارها این است که شما پوست بدنتان را فراموش می‌کنید. شما اسکراب پوست صورت را فراموش نمی‌کنید؛ پس سعی کنید لایه برداری دست‌ها و پاهایتان را هم فراموش نکنید تا پوستی زیبا، سالم و درخشان داشته باشید. دفعه بعدی که به حمام رفتید یک لایه بردار خوب را با خود همراه کنید تا علاوه بر حذف سلول‌های مرده، پوستتان را هم تغذیه کند.

با خشونت بدنتان را اسکراب می‌کنید

بهتر است از اسکراب استفاده نکنید تا اینکه پوستتان را با خشونت لایه برداری کنید. اشتباهات رایج در استفاده از لایه بردارها در ظاهر کوچک ولی بسیار مهم هستند. وقتی شما با پوستتان سخت رفتار می‌کنید به رگ‌های ظریف پوستتان آسیب می‌زنید و آن‌ها را پاره می‌کنید. پارگی رگ‌های پوست باعث التهاب پوست و رنگ کبود آن می‌‌شود. اسکراب پوست با ملایمت همراه است. این همان راهی است که به زیبایی ختمی می‌شود. هنگام لایه برداری از یک دست استفاده کنید و به‌آرامی پوستتان را ماساژ دهید. این ماساژ آرام پوست باعث جریان بهتر خون در رگ‌ها و البته تمیزی بیشتر پوست می‌شود.

روتینتان را ترک می‌کنید

لایه برداری پوست این نیست که شما هر زمان احساس کردید پوستتان کثیف است آن را انجام دهید. لایه برداری یعنی روتینی که تغییر نمی‌کند. هر مراقبت از پوستی باید تداوم داشته باشد تا شما اثر آن روی پوستتان را مشاهده کنید. ترک روتین پوستی یکی از رایج‌ترین اشتباهات رایج در استفاده از لایه بردارها است که اکثر افراد به آن دچار می‌شوند. وقتی شما بین دو لایه برداری فاصله می‌اندازید زمان ماندن سلول‌های مرده روی پوستتان را افزایش داده‌اید. زمان ماندگاری بیشتر جسد سلول‌ها می‌تواند با بیماری‌های پوستی مختلف همراه باشد. جلوگیری از آسیب به پوست اصلاً سخت نیست. کاری که باید انجام دهید این است لایه برداری صورت و بدن یک مرتبه در هفته؛ اگر پوستتان چربی زیاد دارد می‌توانید از اسکراب دو مرتبه در هفته استفاده کنید.

کاری که بیشتر تازه واردها به دنیای مراقبت از پوست انجام می‌دهند این است که مراقبت از پوست را بعد از لایه برداری تمام می‌کنند. هنوز چند مرحله تا اتمام کارتان باقی مانده است. یکی از این مراحل استفاده از مرطوب کننده بعد از اسکراب پوست است. مرحله‌ای که در اشتباهات رایج در استفاده از لایه بردارها فراموش می‌شود. وقتی پوست لایه برداری می‌شود، سطح آن تمیز و خالی می‌شود. جاهای خالی باید با گزینه مناسب پر شود وگرنه کار پوستتان تمام است. بعد از اسکراب پوست باید از مرطوب کننده استفاده کنید تا ضمن رطوبت رسانی به پوست از نشستن دوباره کثیفی‌ها روی پوست جلوگیری کنید. وقتی بلافاصله بعد از اسکراب پوست از مرطوب کننده استفاده کنید به آبرسانی بهینه پوستتان کمک کرده‌اید. امیدواریم این مرحله را جدی بگیرید تا زحماتی که برای تمیزشدن پوستتان کشیده‌اید از بین نرود.

اشتباه انتخاب می‌کنید

انتخاب اسکراب اشتباه دو عیب بزرگ دارد. اولین احتمال این است که اسکراب انتخابی شما ضعیف‌ است. این اتفاق برای پوست‌های چرب می‌افتد. وقتی اسکراب ضعیف روی پوستتان استفاده کنید با استفاده نکردن از اسکراب برابری می‌کند. زور لایه بردار ضعیف به چربی‌های قوی پوست شما نمی‌رسد. دومین احتمال قوی‌بودن لایه بردار است. پوست‌های ظریف با لایه بردارهای قوی و خشن آسیب می‌بینند. هنگام انتخاب لایه بردار به نوع پوست خود توجه داشته باشید تا از اشتباهات رایج در استفاده از لایه بردارها جلوگیری کنید. وقتی اسکراب مناسب پوست شما باشد، بعد از استفاده باید احساس تمیزی و درخشانی در پوست خود داشته باشید.

فقط بعضی قسمت‌های بدنتان را لایه برداری می‌کنید

لایه برداری پوست باید کامل باشد. اسکراب گونه و بینی هیچ تفاوتی در زیبایی چهره شما ایجاد نمی‌کند. تمام قسمت‌های بدن پوست دارند و هر جا پوست باشد مرگ سلول هم هست. اینکه شما پیشانی، گردن و چانه خود را اسکراب نمی‌کنید چون لازم نمی‌دانید یکی از وحشتناک‌ترین اشتباهات رایج در استفاده از لایه بردارها را انجام داده‌اید. شما که از لایه بردار استفاده می‌کنید، مقداری از آن را هم روی بقیه قسمت‌های پوستتان قرار دهید. باور کنید این کار زیبایی شما را چند برابر می‌کند.

سخن پایانی

حالا که با ضرورت اسکراب پوست آشنا شدید و اشتباهات رایج در استفاده از لایه بردارها را دانستید، بهتر است یک لایه بردار خوب انتخاب کرده و برنامه مظمی برای لایه برداری طراحی کنید.

منبع: اردمی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اسکراب لایه برداری پوست استفاده کنید اسکراب پوست روی پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش

به گزارش خبرنگار مهر، در ۲۰۰ متری مسجد جامع عتیق اصفهان که قدمت زیادی دارد، در جایی که قرار است ادامه پروژه مخرب میدانی در اصفهان باشد و در ادامه ساخت و سازها برای افزایش مراکز تجاری شهر تاریخی اصفهان، یافته‌هایی به دست آمده که بررسی آنها بخشی از تاریخ این شهر را ورق می‌زند.

کمرزرین نام منطقه‌ای است که در آن، باستان شناسان یافته‌های انسانی، باستانی و برخی اشیا پیدا کرده‌اند. فصل اول عملیات باستان شناسی در این محدوده انجام شده و حالا باستان شناسان آماده می‌شوند تا بتوانند فصل دوم را آغاز کنند.

علی شجاعی اصفهانی دکترای باستان شناسی کشور که سرپرستی پروژه کمر زرین اصفهان را بر عهده دارد به خبرنگار مهر گفت: فصل اول کاوش باستان شناسی در این محوطه انجام شد و آماده می‌شویم تا اسکن کامل از محوطه انجام شود و برای فصل دوم نیز برنامه ریزی می‌کنیم. فصل اول پربار بود و یافته‌های ارزشمندی از ادوار مختلف داشتیم و فکر می‌کنیم از دوران اسلامی و از قرن ۳ و ۴ هجری تا قاجار تاریخ این یافته‌ها باشد که البته باید بررسی دقیق‌تری شوند. کاوش‌ها در هفت متری زیر آسفالت انجام شده است. همچنان در این محوطه آثار داریم و هنوز به خاک بکر نرسیده‌ایم. حدس می زنم اگر ترانشه ای که برای لایه نگاری زده شده، کار شود، باز هم یافته‌های فرهنگی داشته باشیم و شاید بلتوانیم شواهدی از دوران قبل از اسلام هم پیدا کنیم.

وی گفت: گذری که در آن هستیم به نظر می‌رسد مجموعه کارگاه‌هایی برای پخت سفال بوده است چون کوره‌ای در اینجا به دست آمده که نمونه آن در اصفهان تا کنون پیدا نشده است. نمونه‌هایی که قبلاً به دست آمده مربوط به چند دهه پیش است که در خارج از اصفهان به دست آمده ولی این نمونه خیلی خوبی بوده است ولی گودبرداری و خاک برداری که در اینجا شده به آن آسیب زیادی وارد کرده است.

شجاعی اصفهانی ادامه داد: تنبوشه‌های سفالی با این ابعاد در محوطه‌های تاریخی نداشته‌ایم و نشان می‌دهد که این محوطه چقدر مهم بوده است. هر جای این منطقه که به آن دست گذاشته شود حتماً یافته‌های فرهنگی دارد چون در نزدیکی مسجد جامع عتیق است. این مسجد در شکل گیری شهر اصفهان و اتفاقاتی که برای آن افتاده بسیار مهم بوده است. تا کنون فکر می‌کنم ده لایه تاریخی شناسایی کنیم البته لازم است که سفال‌ها بررسی بیشتری شود.

این باستان شناس گفت: در کل مسیری که کاوش کردیم آثار داشته‌ایم بخش دیگر هم باید کاوش شود و مسیر دسترسی عابر پیاده تا مسجد نیز در این بخش ایجاد شود. بنابراین فعلاً در این بخش باید کار بیشتری انجام شود. من در جریان خطوط متروی اصفهان نیستم ولی می دانم که در نزدیکی مسجد جامع ایستگاه مترو وجود دارد! لایه‌های تاریخی زیادی در اینجا از بین رفته است اینجا پاساژ تجاری وجود دارد که تا چندین متر زیر زمین رفته است و همانطور که در اینجا ما لایه‌های فرهنگی و تاریخی زیادی داشته ایم حتماً زیر آن هم این لایه‌ها وجود داشته که با این پاساژ و گودبرداری‌های انجام گرفته از بین رفته است.

وی افزود: اسکن لیزر و نقشه برداری این محوطه تاریخی انجام شد و تمام جزئیات را با دقت بالا اسکن کردیم. این دستگاه مدرنی است که می‌تواند داده‌های زیادی به ما بدهد.

محوطه تاریخی کمرزرین با وجود اینکه در میان یک گذر قرار دارد و رو به رویش یک مجتمع تجاری بزرگ درحال ساخت است و در چند قدمی آن مسجد سلجوقی و مهم عتیق واقع شده، در خطر است. چون از آن طرف هنوز ساخت و سازها در اطرافش در حال انجام است. آیا کسی به این فکر می‌کند که ساخت و سازهای اخیر چقدر از داده‌های تاریخی این شهر را از بین برده است؟

کد خبر 6088865 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • ببینید | فجیع‌ترین و بدترین پرونده قتل به روایت یک کارآگاه
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • سقوط بدترین تیم تاریخ از لالیگا!
  • (ویدئو) مرگ جوجه‌ پنگوئن‌های امپراتور در پی ذوب بی‌سابقه یخ در قطب جنوب
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش