Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:03:27 GMT

به دنبال برقراری ارتباط با دیگر شهرهای جهان هستیم

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۳۶۹۲

به دنبال برقراری ارتباط با دیگر شهرهای جهان هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا نادعلی در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران، افزود: حضور بخش‌های مختلف مجموعه مدیریت شهری مانند سازمان‌ها، مناطق، شرکت‌های زیرمجموعه مدیریت شهری تهران و ارائه تمام دستاوردها، تولیدات و تجهیزات مدیریت شهری برای عموم و کارشناسان حوزه شهر می‌تواند فرصت خوبی برای ارائه فعالیت‌های مدیریت شهری تهران و همچنین جذب همکاری‌ها بیشتر برای شهرداری تهران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به حضور گسترده بسیاری از کشورهای مختلف دنیا به منظور شرکت در این نمایشگاه گفت: مدیریت شهری تهران در طول سال‌های گذشته تعامل خوبی با دیگر شهرهای مختلف جهان داشته است و با برگزاری نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از شهرهای دنیا که با تهران خواهر خواندگی دارند در افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشته و بسیاری از کشورهای دنیا نیز در این نمایشگاه غرفه‌هایی را به خود اختصاص دادند، کشورهایی مانند تاجیکستان، عراق، کوبا و قرقیزستان و… در این نمایشگاه حضور داشتند که این موضوع می‌تواند در تعامل تهران با دیگر شهرهای دنیا در حوزه مدیریت شهری نکته مثبتی باشد.

وی با اشاره به دیدار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهری تهران با نمایندگان برخی از کشورهای مختلف دنیا و شهرهای خواهر خوانده با پایتخت، اظهار کرد: نشست مشترکی با برخی از نمایندگان شهرها و کشورهای مختلف دنیا در این نمایشگاه داشتیم؛ نکته قابل توجه این است که نمایندگان کشورهای مختلف دنیا بر تبادلات سازنده فکری، دانش، توانمندی‌های مشترک بین شهرداری تهران و شهرداری‌های کشور مبدا خود تاکید داشتند؛ از سوی دیگر نگاه مثبت نسبت به جمهوری اسلامی ایران و تبادل تجربه و کمک‌های مدیریتی مشترک در حوزه مدیریت شهری در این نشست‌ها وجود داشت و ما نیز در مدیریت شهری تهران بر تبادلات فرهنگی و همچنین همکاری‌های دوجانبه تاکید ویژه‌ای داشتیم.

نادعلی با اشاره به اهمیت دیپلماسی شهری برای تبادلات مختلف، اظهار کرد: دیپلماسی شهری یکی از موضوعات مهم بین کشورها است و ما نیز در مدیریت شهر تهران به دنبال ارتباط برقرار کردن با دیگر شهرهای مختلف جهان هستیم؛ باید توجه داشت که برخی از کشورها و شهرهای جهان نقاط مشترک فرهنگی با کشور ما دارند به دنبال این موضوع تبادلات اقتصادی و سیاسی شکل و قوت می‌گیرد؛ مدیریت شهری تهران نیز در حوزه دیپلماسی شهری با روابط گسترده‌ای دارد؛ اگر امروز شاهد این موضوع هستیم که شهردار هاوانا کشور کوبا ساعت‌ها برای شرکت در این نمایشگاه مسافت زیادی را طی می‌کنند نشان از روابط خوب دیپلماسی شهری تهران با هاوانا و دیگر شهرهای مختلف دارد.

وی افزود: از سوی دیگر تهران ارتباط خوبی با ملت‌هایی دارد که از نظر فرهنگی به فرهنگ ایران اسلامی نزدیک هستند می‌تواند کمک سازنده‌ای باشد برای تبادلات مختلف در جهان، کشورهایی مانند عراق و تاجیکستان نقاط مشترک زیادی از نظر فرهنگی با ایران اسلامی دارند که این موضوع باعث می‌شود در چهارچوب دیپلماسی شهری بتوانیم راحت تر تبادلات فرهنگی، اقتصادی و دیگر همکاری‌های بین المللی را دنبال کنیم که این موضوع در راستای منافع کشور است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی برای ارتباط بهتر با کشورهای مختلف جهان استفاده کرد، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند باعث ایجاد گشایش همکاری‌های جدید بین شهرهای مختلف جهان با تهران شود و می‌توان از ظرفیت‌های مختلف بین‌المللی از طریق برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در راستای همکاری‌های بیشتر بین‌المللی به خوبی استفاده کرد.

کد خبر 5531249

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران علیرضا نادعلی شهرداری تهران شورای شهر تهران زلزله آلودگی هوا علیرضا زاکانی حج تمتع شورای شهر هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شهر تهران شهردار تهران سازمان حج و زیارت دادستانی تهران نظام رتبه بندی معلمان کمیته امداد امام خمینی کشورهای مختلف دنیا مدیریت شهری تهران دیگر شهرهای دیپلماسی شهری شهرهای مختلف مدیریت شهر بین المللی مختلف جهان همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز

ایسنا/البرز رئیس کل دادگستری استان البرز در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر کرج با وی بر لزوم نظارت درون سازمانی تاکید کرد و متذکر شد: در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضایی بدون اغماض ورود و برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری البرز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج با حضور در دادگستری استان البرز با رئیس کل دادگستری دیدار و گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های شورای شهر در سال گذشته و این دوره شورا ارائه کردند.

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری البرز در این نشست یکی از ویژگی‌های بارز استان البرز را تعامل، همکاری و هم افزایی اجزای مختلف مدیریتی استان دانست و با اعلام اینکه از آغاز فعالیت خود در استان، افزایش تعاملات با سایر بخش‌ها را با حفظ استقلال دستگاه قضایی سرلوحه اقدامات مجموعه قضایی قرار داده است تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه تعاملات و همکاری بین دستگاه قضایی و سایر مجموعه‌ها اعم از اجرایی و شهری به منظور شناسایی و حل مشکلات را به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم استان البرز یاد می‌کند.

وی اجرای طرح پارکرود در اراضی آزادسازی شده رودخانه کرج، تعطیلی زندان رجایی شهر و پیگیری رفع مشکل سند اراضی اسلام آباد را از مصادیق همکاری دستگاه قضایی با مدیریت شهری بیان کرد و افزود: مطمئنا اگر همکاری سازنده بین همه دستگاه‌ها نباشد انجام بسیاری از ماموریت‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

نقش مدیریت شهری در کاهش پرونده‌های حقوقی

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه افزایش ورودی پرونده‌ها یکی از معضلات دستگاه قضایی است، تصریح کرد: برخی از این پرونده‌ها با همکاری و انجام وظایف مدیریت شهری و با اقدامات پیشگیرانه قابلیت کاهش دارد به عنوان نمونه بخشی از پرونده‌های حقوقی استان، اختلافات مرتبط با مشارکت در ساخت یا پیش فروش است که شهرداری می‌تواند با انجام وظایف قانونی خود در این زمینه کمک کند تا شاهد کاهش ورودی باشیم.

پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز

وی در ادامه با اشاره به موضوع تعطیلی زندان رجایی شهر و بحث انتقال مدیریت زندان قزلحصار به عنوان مصوبات سفر ۱۷ فروردین سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان البرز متذکر شد: یکی از این مصوبات که مربوط به تعطیلی زندان رجایی شهر بود انجام شد اما در مورد زندان قزلحصار، نظر مجموعه قضایی استان با توجه به محدودیت‌های فضای فیزیکی ندامتگاه‌های البرز، انتقال مدیریت آن از تهران به استان البرز است.

وی در پایان بر لزوم توجه به سلامت مجموعه شهرداری و کارکنان آن و گسترش نظارت درون سازمانی در شهرداری‌ها و مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به تنوع اختیارات و حوزه‌های فعالیت مدیریت شهری، اقتضا دارد نظارت درون سازمانی در تقدم باشد و در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضایی نیز بدون اغماض ورود و برخورد قاطع خواهد کرد.

در ابتدای این نشست «مسعود محمدی» رئیس شورای شهر کرج گزارشی از اقدامات مدیریت شهری، تصویب بودجه و اجرای پروژه‌های عمرانی ۱۴۰۳ ارائه کرد و در خصوص اجرای خطوط تندرو اتوبوس و احداث و تکمیل مصلی کرج ابراز امیدواری کرد در سال جاری به نتیجه برسند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است