Web Analytics Made Easy - Statcounter

با افتتاح 3 سایت ارتباطی، 548 خانوار روستایی از تلفن و اینترنت همراه بر بستر شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افتتاح سه سایت با حضور رسول فرخی نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، امین بابایی فرماندار شهرستان سیاهکل و فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در محل روستای کوه پس، گولک و اروشکی این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


توکلی در این مراسم از دسترسی 548 خانوار روستایی به خدمات نسل سوم و چهارم در روستاهای لیه، کوه پس، نیاول، اروشکی، رزدره، گولک و گرماور از شهرستان‌ سیاهکل خبر داد و افزود: در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و با راه اندازی 3 سایت ارتباطی اپراتور ایرانسل، 1464 نفر جمعیت روستایی شهرستان سیاهکل از خدمات تلفن همراه و اینترنت سیار بر بستر شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند.
وی تصریح کرد: در راستای این اقدام در حال حاضر با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده، 60میلیارد ریال پروژه ارتباطی در شهرستان سیاهکل از محل منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) و با مشارکت اپراتور ایرانسل افتتاح و به بهره‌برداری رسید که این پروژه ها شامل نصب و راه اندازی سه سایت تلفن و اینترنت همراه برای ایجاد زیرساخت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی در روستاهای مذکور است.
توکلی اقدامات انجام شده در جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح استان را یکی از دستاوردهای مهم وزارت برشمرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری نماینده مردم این شهرستان در حوزه روستایی، توانستیم در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا قدمی دیگری برداشته و شاهد ایجاد زیرساخت و بهبود وضعیت ارتباطی در نقاط مختلف استان به ویژه روستاها باشیم.
مدیرکل ICT استان افزود: هم اکنون از مجموع 188 روستای شهرستان سیاهکل تعداد 105 روستا به اینترنت پرسرعت روستایی دسترسی داشته و این دستاورد در راستای اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاهش شکاف دیجیتالی بین روستاها و شهرها بوده که نصب و راه اندازی و ارتقاء 7 سایت ارتباطی از محل طرح USO برای 23 روستای این شهرستان در آینده نزدیک در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گیلان اینترنت تلفن علم و فناوری خانوار افتتاح سایت روستا بستر شبکه ملی سیاهکل اینترنت همراه خبر گیلان سایت ارتباطی خبر سیاهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کاهش شکاف دیجیتالی شهرستان سیاهکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار

 زمین این پایگاه به مساحت ۳۰۰ متر مربع از سوی اهالی روستای حسن قشلاق به دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان اهدا شده است.

مجتبی فیض الهی فرماندار بهار همچنین گفت: پایگاه جاده‌ای فوریت‌های پزشکی روستای حسن قشلاق در زیربنای ۱۲۰ متر مربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

فرماندار بهار با بیان اینکه توسعه پایگاه‌های امداد و نجات در راه‌های پررفت و آمد روستایی از مطالبات روستاییان است، گفت: با توجه ویژه دولت سیزدهم شاهد توسعه روزافزون پایگاه‌های بهداشتی و درمانی از جمله پایگاه‌های جاده‌ای امداد و نجات هستیم که ایجاد آنها نقش مهمی در کاهش تلفات سوانح و حوادث دارد.

فیض الهی گفت: پایگاه جاده‌ای روستای حسن قشلاق پس از تکمیل و بهره برداری برای خدمات رسانی به مسیر‌های ارتباطی روستا‌های همجوار فعالیت خواهد داشت.

شهرستان بهار در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان و در مسیر استان‌های غربی کرمانشاه و کردستان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار