Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@05:21:03 GMT

روزشمار اتمام خط یک قطار شهری تبریز آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۳۹۷۱

روزشمار اتمام خط یک قطار شهری تبریز آغاز می‌شود

شهردار تبریز گفت: از هفته آینده روزشمار اتمام خط یک قطار شهری تبریز آغاز می‌شود و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی انجام شده، سه ایستگاه باقی مانده از خط یک را امسال با فاصله‌های دو ماهه تحویل شهروندان دهیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار ضمن تبریک فرارسیدن روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اظهار کرد: مبنای آنچه قانون اساسی در خصوص شهرداری‌ها و شوراها پیش‌بینی کرده، مشارکت دادن مردم در موضوعات شهری است تا خود مردم نسبت به اداره شهر مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از مشکلات شهر تبریز را حمل‌ونقل و ترافیک شهری دانست و گفت: اتوبوسرانی، مترو، تقاطع‌های غیرهمسطح می‌توانند در حل معضل ترافیک مؤثر باشند. برای پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح تبریز روزشمار نصب شده است. هفته آینده نیز روزشمار خط یک قطار شهری آغاز می‌شود و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی، سه ایستگاه باقی مانده از خط یک امسال به فاصله‌های دو ماهه تحویل شهروندان شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه پل ارتش ۷۷ روز تا افتتاح می‌شود و پل رسالت و فهمیده تا پایان امسال به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: بزرگترین پروژه‌ای که برنامه‌ریزی کرده‌ایم خیابان ۴۵ متری انقلاب است که یکی از آرزوهای دیرینه مردم آن منطقه بود و اکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده است، هم‌چنین مسیرگشایی‌های باقی‌مانده از سال‌های گذشته نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امسال هر منطقه حداقل دو مسیرگشایی را تحویل شهروندان دهد.

وی ادامه داد: به دنبال این نیستیم که عملکرد ارائه دهیم بلکه در صدد این هستیم مردم خود این موارد را احساس کنند. هر هفته قرار خدمات در مناطق شهرداری تبریز برگزار می‌شود و مدیران شهری و استانی در مناطق حضور پیدا می‌کنند و مشکلات احصا می‌شود. امیدواریم مردم ثمره این کارها را احساس کنند.

هوشیار با تبریک چهاردهم تیرماه، روز قلم به اصحاب رسانه و نویسندگان، تصریح کرد: یکی از شاخص‌های توسعه در دنیا، رسانه‌ها هستند. هر اندازه رسانه‌ها به وظایف خود درست عمل کنند، مدیران ما نیز خود را مکلف می‌دانند در آن مسیر وظایف خود را به نفع مردم به درستی انجام دهند.

وی با بیان این‌که نباید تبریز را با دیگر شهرها مقایسه کرد، گفت: آثار تاریخی ثبت شده در تبریز با هیچ کلان‌شهر دیگری برابر نیست، علاوه بر آن ظرفیت‌های طبیعی مثل چهارفصل بودن، وجود مردم فهیم و شعرا و ادبای بزرگ در این دیار نشان می‌دهد که باید به این موارد نیز توجه کنیم.

شهردار تبریز ادامه داد: گردشگرانی که در سه ماهه نخست امسال به تبریز سفر کرده‌اند، ۳۰۰ درصد نسبت به دوران کرونا و صددرصد نسبت به دوران قبل از کرونا افزایش داشته‌اند.

کد خبر 586188

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پروژه عمرانی کلانشهر مدیریت شهری مترو اتوبوسرانی یعقوب هوشیار شهردار تبریز شهر شهرداري تبريز کلانشهر تبریز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در پایتخت با مدیریت شهری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امروز در مجموعه شهرداری اتفاقات بزرگی رقم خورده، که باید برای مردم بازگو شود که آثار و برکات آن در زندگی همشهریان مشهود خواهد بود، اظهارداشت: به طور مثال قطعا هیچ کس نمی تواند موضوع آسفالت را منکر شود،درگذشته متوسط آسفالت 700 هزار تن بوده اما امروز به یک میلیون و هفتصد هزارتن رسیده است و یا افتتاح پی در پی پروژه ها در شنبه های امید و افتخار و گشایش هایی که در پروژه ها اتفاق افتاده و .....

فروزنده در ادامه افزود: همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل، اتوبوس برقی، تاکسی برقی، تقاطع همسطح، تکمیل پروژه های نیمه تمام یادگار، شوشتری و بعثت که اخیرا اضافه شده تمامی این موارد از جمله اقداماتی است که در حوزه شهر سازی انجام شده و حوزه مالی در همه موارد و مسائل نقش اساسی و کلیدی بر عهده داشته است.

وی به تحقق بودجه سال 1402 در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1402 برای اولین بار 30 همت متمم ارائه شده است و امسال حتما به رقمی بالاتر از این میزان خواهیم رسید.

معاون شهردار تهران گفت: برای امسال بودجه 151 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که رقم 80 هزار میلیارد تومان فقط به پروژه های عمرانی اختصاص دارد، افق ما در زمینه بسیار روشن است هر چند این امر وظیفه ما را سنگین تر خواهد کرد اما به لطف الهی، همدلی،همراهی و صمیمیت همکاران خدوم شهرداری به تحقق این مهم دست خواهیم یافت، زیرا هدف نهایی ما ارائه خدمت بیش از پیش به مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری