Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@06:20:06 GMT

ادامه سقوط روبل روسیه در برابر دلار

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۴۲۰۲

ادامه سقوط روبل روسیه در برابر دلار

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، ارزش روبل روسیه برای دومین روز پی در پی در برابر دلار آمریکا به سقوط خود ادامه داده و امروز سه شنبه هر دلار بالای 57 روبل رسید. این اتفاق برای نخستین بار از 14 ژوئن 2022 تا کنون رخ داده است.

هر یورو نیز به بیش از 59 روبل رسید.

هر دلار آمریکا امروز سه شنبه با 3.95 روبل افزایش به 57.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6625 روبل رسید. و هر یورو نیز با 2.49 روبل افزایش به 59.5775 روبل رسید.

سقوط ارزش روبل در برابر دلار و یورو که از چندی پیش آغاز شده است، در پی تحریم های جدید غرب علیه مسکو در پی حمله نظامی به اوکراین رخ داده است.

در همین حال، نیروهای روسیه در حالی روز گذشته توانستند شهر کلیدی لیسیچانسک در استان لوهانسک را تصرف کنند که حملات خود را در شرق اوکراین افزایش داده‌اند و طبق ارزیابی وزارت دفاع بریتانیا بر تصرف کامل استان دونتسک متمرکز خواهند شد. 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین با اشاره به خروج نیروهای این کشور از شهر لیسیچانسک در استان لوهانسک گفت که این اقدام برای نجات جان سربازان انجام شده است اما ارتش اوکراین به لیسیچانسک باز خواهد گشت و قطعا پیروز می‌شود.

ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه در حال حاضر تلاش خود را برای پیشروی به سمت سیورسک، فدوریوکا و باهموت در منطقه دونتسک متمرکز کرده‌اند.

از سوی دیگر قرار است یک کنفرانس بین‌المللی در سوئیس برگزار شود که هدف آن بازسازی اوکراین پس از جنگ است.

 

آخرین تحولات 

 

نخست‌وزیر بریتانیا: جامعه بین‌الملل «مسیرهای جایگزین» برای انتقال ذخایر غلات به خارج از اوکراین پیدا کند

 

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، روز دوشنبه گفت جامعه بین‌المللی باید تلاش کند «مسیرهایی جایگزین» برای انتقال ذخایر غلات به خارج از اوکراین بیابد.

آقای جانسون گفت:‌«ما در حال بررسی تمامی گزینه‌های ممکن از جمله خطوط راه‌آهن هستیم تا بتوانیم غلات را ولو در مقادیر محدودتر از اوکراین خارج کنیم.»

وی همچنین از تلاش‌های رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در حل معضل صادرات غلات اوکراین تشکر کرد، با این حال گفت به ثمر رسیدن کوشش‌ها منوط به موافقت روسیه با خروج غلات است.

نخست‌وزیر بریتانیا پیشتر در جلسات با رهبران هفت کشور صنعتی پیشنهاد کرده بود که اگر نمی‌توان به مسیر خروج غلات از طریق تنگه بسفر در ترکیه امید داشت، باید خطوط راه‌آهن یا رودخانه دانوب را در نظر گرفت هر چند این روش‌ها به لحاظ اجرایی بودن «دشوارتر» باشند.

کی‌یف روسیه را به مسدود کردن بنادر خود و تلاش برای «دزدیدن» غلات اوکراین متهم می‌کند. سازمان ملل متحد گفته است که محاصره بنادر اوکراین توسط روسیه قیمت‌های جهانی غذا را افزایش داده و تهدیدی برای کمبود غذا در بخش‌هایی از جهان است.

 

زلنسکی: بازسازی اوکراین وظیفه مشترک کل جهان دموکراتیک است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روز دوشنبه گفت بازسازی نهایی این کشور پس از تهاجم روسیه از طریق یک طرح ۷۵۰ میلیارد دلاری، «وظیفه مشترک کل جهان دموکراتیک» است.

آقای زلنسکی که از طریق ویدئو کنفرانس در نخستین گردهمایی بین‌المللی برای احیای اقتصادی اوکراین در لوگانوی سوئیس شرکت کرده بود، با «بسیار بزرگ» خواندن این وظیفه گفت روسیه با حمله خود مصمم به «تخریب فیزیکی و روانی» کشورش بوده است.

وی اضافه کرد روند احیای اوکراین که توسط شورای ملی بازسازی اوکراین هدایت می‌شود به کشورش اجازه خواهد داد پیوندهای خود را با اروپا عمیق‌تر کند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا جنگ اوکراین روبل روسیه افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا روبل رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ویدیو/ سقوط موج ارز؛ کف بازار دلار چه خبر است؟
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد