Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@03:11:28 GMT

سند توسعه استان کردستان متکی به بخش کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۴۲۰۹

سند توسعه استان کردستان متکی به بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسکندری امروز  در نشست با رئیس و محققان مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی استان اظهار کرد: وجود دانشمندان و متخصصین مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در کردستان و شرایط مساعد اکوسیستمی، پتانسیل صنعتی شدن کشاورزی در بالاترین سطح  را  فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی مطمئن‌ترین راه برای توسعه استان است تصریح کرد: این مهم در سایه همراهی و همکاری بخش آموزش و تحقیقات با  بخش اجرا محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکندری اذعان کرد: در تمام شوراهای سایت‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های توسعه‌ای در بخش کشاورزی  محققان و اساتید مرکز آموزشی و دانشگاهی استان حضور خواهند داشته و از یافته‌های علمی و تحقیقاتی و نیز نظرات کارشناسی این افراد بیش از پیش بهره خواهیم برد.

وی محققان مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی استان را نورچشمی‌های مجموعه خواند و تاکید کرد: محققان مراکز آموزش و تحقیقات استان فعالیت‌های چشمگیری در زمینه امورات دانش‌بنیان و کاربردی که منجر به توسعه بخش کشاورزی و افزایش درآمد بهره برداران خواهد بود به انجام رسانیده اند که امیدواریم این تحقیقات و یافته‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی بکارگیری شود و منجر به پایداری و افزایش تولید شود.

وی یاداور شد توزیع ثروت در بخش کشاورزی بر خلاف تمام بخش‌های دیگر، متوازن و عادلانه است و در هر فعالیت اقتصادی به نوعی جمع بزرگی از جامعه منتفع خواهد شد.

اسکندری به سنتی بودن بازار عرضه محصولات کشاورزی اشاره و تاکید کرد: ورود استارتاپ‌ها و ایجاد بسترهای مناسب در فضای اینترنت برای عرضه و فروش محصولات کشاورزی را یک ضرورت برای تولید کنندگان و کوتاه کردن دست دلالان دانست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: بازآموزی کارشناسان جهادکشاورزی و به دنبال آن آموزش بهره‌بردارن و تولیدکنندگان بخش کشاورزی از دیگر برنامه‌های مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی است تا بتوانیم آخرین یافته‌های علمی را در مزارع استان به اجرا درآوریم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان توسعه کردستان بخش کشاورزی استان کردستان آموزش و تحقیقات بخش کشاورزی مرکز آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس مرکز تحقیقات مدیریت اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بر اساس تحقیقات و نتایج به دست آمده در صورت شش ماه استفاده مستمر از این برنامه کاربردی، روشی مؤثر برای بهبود کنترل آسم و خود مراقبتی در بیماران است.

مهرداد فرزندی‌پور افزود: با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر در فن‌آوری و افزایش دسترسی به تلفن‌های هوشمند، گفت: امکان ارائه آموزش از طریق روش‌های مؤثرتر با استفاده از این تلفن‌ها، برای بیماران نیز به وجود آمده است.

وی گفت: بیماری آسم با ویزیت‌های بخش اورژانس، بستری در بیمارستان، روزهای غیبت از کار و ویزیت‌های برنامه‌ریزی نشده در مطب پزشک، هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی را به بیماران و جامعه تحمیل می‌کند.

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • ابداع باتری برپایه آب با چگالی انرژی بالا و چرخه عمر طولانی
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار