Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@22:50:24 GMT

اخراج بی سر و صدای بازیکن پرسپولیس تهران!

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۴۴۵۷

اخراج بی سر و صدای بازیکن پرسپولیس تهران!

کدام بازیکن پرسپولیس برای فصل بعدی نخواهد ماند؟!

پرسپولیس تهران از پرطرفدارترین تیم‌های ایرانی است. شاید بتوان گفت پرسپولیس تهران، از همه تیم‌ها طرفدار بیشتری دارد. پرسپولیس تهران همچنین از قوی‌ترین تیم‌های آسیایی به شمار می‌رود. پرسپولیس تهران توانست دوبار طی سه سال نائب قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمربی پرسپولیس تهران هم اکنون یحیی گل محمدی می‌‌باشد که مدتی پیش به خاطر مسائل مالی و دستمزدش، حواشی‌ برای او ایجاد کرده بودند.

بازیکن تاجیک از لیست پرسپولیس تهران خط خورد!

بعد از حضور گئورگی گولیسیانی در پرسپولیس و احتمال حضور کاسیانو در جمع سرخپوشان، حالا خبر می‌رسد که یکی از بازیکنان خارجی فصل گذشته از پرسپولیس کنار گذاشته خواهد شد. وحدت هنانوف در تمرینات پرسپولیس حاضر است و از طرفی قرار است شرزود تمیروف به پرسپولیس برگردد.

به همین دلیل منوچهر صفروف دیگر بازیکن تاجیکستانی از جمع سرخپوشان جدا خواهد شد و به تیم دیگری خواهد رفت. فسخ قرارداد صفروف حاضر شده و این بازیکن قرار است این فسخ قرارداد را امضا کند تا به صورت رسمی از پرسپولیس جدا شود.

بیوگرافی پرسپولیس تهرانباشگاه شاهین

باشگاه شاهین در تیر ماه سال ۱۳۲۱ شمسی شروع بکار کرد و برای اولین بار این باشگاه فوتبال را به صورت نوشتاری و با تهیه جزوه های اموزشی به علاقمندان خویش یاد داد. از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس در سال ۱۳۴۲ بدست علی عبده و به وسیله شرکت« سی.آر.سی» تشکیل شد.

این باشگاه نخست در رشته بولینگ فعالیت میکرد ولی یک تیم فوتبال هم تأسیس گردید تا پرسپولیس در فوتبال هم تیم داری کند. در آن سالها رقابت اصلی در فوتبال بین باشگاه های شاهین و تاج بود ولی به علت محبوبیت زیاد باشگاه شاهین در بین عامه مردم و با دستور مقامات حکومت پهلوی در پایان باشگاه شاهین منحل شد.

با رایزنی های عبده با پرویز دهداری( مربی شاهین) و مسعود برومند( سرپرست شاهین)، بیشتر بازیکنان باشگاه شاهین به پرسپولیس پیوستند و سبب شهرت و محبوبیت آن شدند. دهداری مربی و برومند سرپرست پرسپولیس شدند و باشگاه توانست در مسابقه ها رده بندی دسته های کشور در گروه خود اول شود و به بالاترین دسته لیگ فوتبال ایران راه یابد. آنها در مسابقه های قهرمانی آسیا( مسابقاتی که بین تیمهای ایرانی برای شرکت در جام باشگاه های آسیا برگزار گردید) هم قهرمان شدند و بعنوان اولین نماینده ایران به جام باشگاه های آسیا رفتند.

در سال ۱۳۴۸، محمود خیامی، مدیر کارخانه ایران ناسیونال که از هواداران شاهین بود تصمیم گرفت برای تبلیغ خودروی تازه تولید پیکان از بازیکن های پرسپولیس استفاده کند و بعد از امضای پروتکل همکاری با عبده بازیکن های پرسپولیس به صورت دسته جمعی به باشگاه پیکان کوچیدند و با این تیم موفق به کسب مقام قهرمانی در جام جام باشگاه های تهران ۱۳۴۸ شدند، در حالیکه پرسپولیس در جایگاه یازدهم قرار گرفت.

یک سال بعد بازیکنان به پرسپولیس بازگشتند و تحت رهبری حسین فکری، بعد از تاج در جای دوم جام باشگاه های تهران ۱۳۴۹ قرار گرفتند. در همین سال دست پرسپولیس از جام منطقه ای هم کوتاه ماند.

باشگاه پرسپولیس در دهه ۱۳۵۰ تا انقلاب

در سال ۱۳۵۰، پرسپولیس تحت مربیگری آلن راجرز در دومین دوره جام منطقه ای به قهرمانی رسید. در این سال پرسپولیس با ۱۳ پیروزی و ۱ شکست از ۱۴ بازی جام منطقه ای ایران ۱۳۵۰ به اولین قهرمانی تاریخ خود رسید. یک سال بعد، عبده اعلام کرد باشگاه پرسپولیس حرفه‎ای است و بازیکنانش تنها در بازی‎های حرفه ای شرکت خواهند کرد. بنابراین بازیکنان به دو گروه تقسیم شدند و عده‎ای در تیم حرفه‎ای و تعدادی در تیم اماتور عضویت یافتند.

در آن سال مسابقه های فوتبال کشوری در ایران برگزار نگردید، و پرسپولیس که در جام باشگاه های تهران ۱۳۵۱ با تیم آماتورهایش شرکت نموده بود، در بین ۱۶ تیم در جای یازدهم قرار گرفت.

در آن دوره پرسپولیس در ورزشگاه اختصاصی خویش موسوم به ورزشگاه آپادانا تمرین می‎کرد و عبده برای فعال نگه‎داشتن تیم اصلی، باشگاه‎های صاحب نامی مانند سائوپائولو و چلسی را برای بازی دوستانه به تهران آورد. ولی در سال ۱۳۵۲ به علت عدم وجود زیرساخت‎های فوتبال حرفه‎ای در ایران و اعتراض خسروانی به آتابای، رییس وقت فدراسیون فوتبال ایران عبده بعد از فروش ورزشگاه باشگاه فعالیت حرفه‎ای پرسپولیس را منحل کرد. پرسپولیس در این سال‎ها، کم‎کم از مکتب شاهین فاصله گرفت.

جام تخت جمشید در سال ۱۳۵۲ بازگشایی شد. در ۵ دوره ای که از این جام برگزار گردید، پرسپولیس همواره از بهترین تیمها بود و به ۲ قهرمانی( ۱۳۵۲ و ۱۳۵۴) و ۳ نایب قهرمانی( ۱۳۵۳، ۱۳۵۵ و ۱۳۵۶) رسید. جام تخت جمشید ۱۳۵۷ هم در حال انجام بود که با اتفاق افتادن انقلاب نیمه کاره ماند. پرسپولیس در این جام با یک امتیاز کم تر از شهباز دوم بود.پرسپولیس تا آخر جام تخت جمشید پرافتخارترین باشگاه فوتبال ایران بود.

باشگاه پرسپولیس پس از انقلاب و دهه ۱۳۶۰

پس از انقلاب، باشگاه تحت‌تأثیر آن قرار گرفت و لیگ کشوری فوتبال ایران منحل شد. بسیاری از بازیکنان تیم عوض شدند، ولی توانستند در جام شهید اسپندی( ۱۳۵۸) قهرمان شوند. با شروع جنگ ایران و عراق و دهه ۱۳۶۰، لیگ فوتبال سراسری ایران هم چنان تعطیل بود( تا سال ۱۳۶۸ که جام قدس برگزار شد) و پرسپولیس تنها در جام باشگاه های تهران شرکت می کرد.

این باشگاه در ۱۰ دوره برگزاری این جام در دهه ۶۰، به ۷ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی دست یافت. در سال ۱۳۶۶، پرسپولیس در کنار قهرمانی در جام حذفی تهران و جام باشگاه های تهران، موفق به کسب نخستین قهرمانی خویش در جام حذفی ایران هم گردید تا در یک سال ۳ جام بگیرد.

باشگاه پرسپولیس دهه ۱۳۷۰

دهه ۱۳۷۰، برای باشگاه موفقیت آمیز بود و با یک قهرمانی در جام برندگان جام آسیا شروع شد. پرسپولیس در ۱۰ دوره جام آزادگان شرکت کرد و به ۴ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی دست یافت. این باشگاه در این سالها از پایه های اصلی تیم ملی فوتبال ایران بود، تا جایی که در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه ۹ نفر از ۲۲ بازی کن ایران در آن هنگام عضو این تیم بودند. پرسپولیس در این دهه به ۲ قهرمانی جام حذفی و ۳ بار سومی جام باشگاه های آسیا هم دست یافت.

باشگاه پرسپولیس دهه ۱۳۸۰

با شروع دهه ۱۳۸۰، لیگ برتر فوتبال ایران راه اندازی گردید و پرسپولیس در اولین دوره آن قهرمان شد. فصل بعد، پرسپولیس از اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا حذف گردید و در لیگ نتایج خوبی نگرفت.

این سالها شروع دورانی بود که سال نامه رسمی باشگاه آنرا « دوران جدال با بحران» نامیده است، تا جایی که پرسپولیس حتی مقام ۹ام لیگ را هم تجربه کرد. دو فصل بعد، پرسپولیس بعد از ۶ سال دوری از جام در جام خلیج فارس ۸۷- ۱۳۸۶ به قهرمانی رسید. پرسپولیس با برد در هفته پایانی ۸۷- ۸۶ برابر سپاهان بعد از ۶ سال اولین قهرمانی اش را کسب کرد و این دهه را با دو قهرمانی پیاپی در جام حذفی( ۸۹- ۱۳۸۸ و ۹۰- ۱۳۸۹) به پایان برد.

دهه نود و برگشت پرسپولیس دوران طلایی

در دهه ۹۰ ولی یک بار دیگر باشگاه پرسپولیس به روزهای اوج خویش برگشت و همراه با برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات خود سه قهرمانی پیاپی لیگ برتر، سه قهرمانی پی درپی سوپرکاپ و یک قهرمانی جام حذفی را به دست آورد تا از این بابت رکورد جدیدی را در فوتبال کشورمان از خویش به جای بگذارد. اکنون پرسپولیس با یحیی گل محمدی سرمربی جدید خود این شانس را خواهد داشت تا برای چهارمین سال پی درپی قهرمان لیگ برتر شود و برگ زرین دیگری را به تاریخ پر از افتخار پرسپولیس اضافه کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرسپولیس تهران پرسپولیس تهران مربی پرسپولیس تهران بازیکن پرسپولیس تهران لیگ برتر پرسپولیس تهران هواداران باشگاه پرسپولیس تهران پرسپولیس تهران بازیکنان پرسپولیس تهران امتیاز جام باشگاه های تهران باشگاه پرسپولیس پرسپولیس تهران قهرمانی در جام فوتبال ایران باشگاه شاهین قرار گرفت جام حذفی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریمی: منتظر صحبت ما هستند تا محروم کنند!

کاپیتان تیم فوتبال سپاهان گفت: دوستان منتظر این هستند که ما چیزی بگویم و محروم کنند، چه جریمه نقدی باشد و چه نحوه دیگری. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، محمد کریمی بعد از بازی سپاهان مقابل پرسپولیس در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر، گفت: بازی درگیری زیادی داشت و ما سعی کردیم بیشتر فضاها را پوشش دهیم. در اواخر بازی که پرسپولیس 10 نفره شد توانستیم فشار بیشتری بگذاریم و یک موقعیت خیلی خوب هم هادی محمدی داشت که متاسفانه تبدیل به گل نشد. فکر می‌کنم مساوی نتیجه عادلانه‌ای برای این بازی بود.

وی در مورد اینکه انتظارات از ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران بیشتر بود، عنوان کرد: قبول دارم انتظارات از این بازی خیلی بیشتر است و نسبت به کیفیت بازی  آنطور که هواداران دوست داشتند، برآورده نشد. این موضوع به این دلیل بود که شرایط هر دو تیم خیلی سخت بود و 2 تیم قصد نداشتند که در زمین بازنده باشند. به همین خاطر جو خیلی سختی ایجاد شده بود.

بازیکن سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد در لیگ برتر تیمش به جایگاه بالاتری برسد و در جام حذفی حضورشان ادامه دارد، گفت: روی کاغذ هنوز شانس داریم و امیدوار هستیم. جام حذفی هم که جام شگفتی‌ها است و ما تمام تلاش خودمان را می‌کنیم که یک جام برای هواداران بیاوریم.

«هواداران سپاهان دل پُرخونی از فدراسیون فوتبال دارند.» کریمی در واکنش به این جمله خبرنگار گفت: الان هر صحبتی کنم، محروم می‌شوم. دوستان منتظر این هستند که ما چیزی بگویم و محروم کنند! چه جریمه نقدی باشد و چه نحوه دیگری. حالا جریمه نقدی به کنار، من از بازی محروم می‌شوم. خودتان می‌دانید از اول فصل برای ما چه مشکلاتی به وجود آوردند. از ما امتیاز کم کردند. بازیکن ما را محروم کردند و خیلی شرایط را برای ما سخت کردند. با این حال با این همه شرایط سختی که بود ما توانستیم ادامه بدهیم. هر تیمی که جای ما بود با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شد و نمی‌توانست ادامه بدهد.

کریمی راجع‌به اظهار نظر درویش درباره اتلاف وقت بازیکنان سپاهان، عنوان کرد: ما وقتی تلف نکردیم. داور بازی آنجا بود. برخوردی صورت گرفت و بازیکن ما درد داشت و داور بازی را نگه داشت. هیچ وقت کشی انجام ندادیم. 

وی با ارزیابی عملکرد داور گفت: از داوری راضی نیستم. سوت‌های پنجاه- پنجاه را به نفع حریف زد. صحنه‌های مشابه را برای پرسپولیس خطا می‌گرفت اما برای سپاهان دستور به ادامه بازی می‌داد. هر چه به او می‌گفتیم، می‌گفت نه!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غرش شیران‌ گرگانی مدعی قهرمانی آسیا را در تهران به زانو در آورد
  • کارشناسی سه صحنه جنجالی پرسپولیس - سپاهان
  • رضائیان: برابر پرسپولیس حرفه‌ای بازی کردم
  • سپاهان وقت تلف کرد؟ رضاییان: مخالف این داستانم
  • کریمی: منتظر صحبت ما هستند تا محروم کنند!
  • رضاییان: شعار هواداران پرسپولیس مهم نیست، آنها در قلب من هستند
  • رضاییان: هواداران پرسپولیس همیشه در قلب من هستند
  • درویش: عالیشاه نباید کاری می‌کرد که اخراج شود
  • گزارش‌زنده؛ پرسپولیس ۰ - سپاهان ۰
  • استقبال پرشور هواداران پرسپولیس و سپاهان از الکلاسیکو ایران +فیلم