Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:26:48 GMT

شمار انتشاراتی های بوشهر به ۷۳ واحد افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۴۴۶۳

شمار انتشاراتی های بوشهر به ۷۳ واحد افزایش می یابد

وحید حیدری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا به مناسبت روز قلم، افزود: از مجموع ۶۷ مجوز انتشاراتی صادر شده در استان بوشهر اکنون ۵۱ واحد هستند.

وی اظهار کرد: نبود اتحادیه ناشران در استان بوشهر برای حمایت از این واحدها و نظارت بر فعالیت آنها از دیگر مسائلی است که ضعف حوزه نشر را  در این استان به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری ادامه داد: در زمان حاضر بالا بودن قیمت کتاب و ضعف توان مالی از دلایلی است که سبب شده است استقبال مردم به خرید این کالای فرهنگی کاهش یابد و این از چالش‌های جدی حوزه نشر به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: نوسان قیمت کاغذ از مشکلاتی است که فعالان حوزه نشر را در سراسر کشور با چالش مواجه کرده است که لازم است تدبیری برای ایجاد ثبات در این بخش اندیشیده شود، زیرا به صورت مستقیم بر قیمت کتاب و فروش آن موثر است.

 وی افزود: فقدان امکانات کافی برای تهیه و تولید کتاب گویا از دیگر مشکلات فعالان این حوزه در استان بوشهر است.

حیدری با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده برای کمک به فعالان این حوزه، تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب در استان بوشهر می‌تواند در افزایش فروش و رونق فعالیت ناشران تاثیر بسزایی داشته باشد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرعنوان کرد: ارائه تسهیلات کم‌بهره به ناشران، ارائه بن‌های کتاب و برگزاری دوره‌های آموزشی ناشران و نویسندگان برای بهبود عملکرد برخی از اقداماتی است که برای کمک به عرصه نشر و نویسندگان هم استانی انجام شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۸۰ عنوان کتاب با تیراژ ۱۳۱ هزارو ۴۵۸ نسخه در استان بوشهر منتشر شده است.

حیدری با بیان اینکه استان بوشهر همواره در عرصه علم و ادب جایگاه برجسته‌ای داشته است، عنوان کرد: عبدالکریم مشایخی، سید جعفر حمیدی، احمد آرام، حیدر عرفان، ایرج ربیع‌پور، عبدالرسول خیراندیش، غلامحسین دریانورد، سید کوچک هاشمی، بشیر علوی، محمدرضا تاج دینی، رضا معتمد، احمد جولایی و آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری و آیت الله صفایی بوشهری برخی از نویسندگان برجسته گذشته و حال استان بوشهر هستند.

برچسب‌ها بازار نشر بوشهر کتاب روز قلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار نشر بوشهر کتاب بازار نشر بوشهر کتاب روز قلم استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، دشمن صهیونیستی سه مورد جنایت علیه ساکنان این منطقه انجام داد که بر اثر آن ۲۶ نفر شهید و ۵۱ نفر نیز مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین افزود: در نتیجه حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۳۴ هزار و ۶۵۴ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر نیز مجروح شدند.

 پس از گذشت ۲۰۸ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۸ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • فیلم| افزایش شمار کشته‌های سیل در برزیل به ۷۵ نفر
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد