Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید معرف الله احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت مدارس استثنایی استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲ مدرسه استثنایی و ۷ مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در استان وجود دارد که مدارس استثنایی به دانش‌آموزان استثنایی و مراکز آموزشی توانبخشی نیز به دانش‌آموزان مدارس عادی خدمات می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان قزوین بیان کرد: استان قزوین در حوزه مشارکت خیرین برای ساخت مدارس استثنایی با مشارکت ۷۶ درصدی در رتبه کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهور اعتبار خوبی برای مدرسه اوتیسم د استان تأسیس شد افزود: عمده‌ترین نگرانی ما کمبود مدرسه در حوزه اوتیسم بود که هم‌اکنون این مدرسه در حال ساخت است و ما امیدواریم تا پایان سال جاری یا مهرماه سال آتی به بهره برداری برسد.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر دانش‌آموزان اوتیسم در پنج کلاس مدرسه میثاق در حال تحصیل هستند ابراز کرد: تنها مدرسه تخصصی اوتیسم در مرکز شهر با پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصد و زیر بنای هزار ۲۰۰ متر و چهار طبقه در حال ساخت است که پیش‌بینی تمام واحدهای تخصصی از جمله کاردرمانی، گفتار درمانی، اتاق تاریک، اتاق چندحسی و آب درمانی در این مدرسه انجام شده است.

وی ادامه داد: دومین کمبود مدارس ما در ناحیه شهری مهرگان است که در این راستا دولت زمین هزار ۷۰۰ متری خود را برای ساخت مدرسه در اختیار ما قرار داده و خیر نیز برای ساخت مدرسه اعلام آمادگی کرده است که امیدواریم طی چند روز آینده در دست اجرا قرار بگیرد.

احمدی تصریح کرد: مدرسه استثنایی آبگرم در نامناسب‌ترین حالت ممکن قرار دارد و دانش‌آموزان استثنایی در سه کلاس مستقر هستند که در این راستا نیز زمین مناسبی برای احداث مدرسه درنظر گرفته شده که ما امیدواریم همزمان با مدرسه مهرگان به مرحله ساخت و ساز برسد.

وی تاکید کرد: در مهرماه سال جاری ۲۲ نفر از دانشگاه فرهنگیان، ۱۰ نفر از طریق سهمیه آزمون استخدامی و دو نفر سرباز معلم وارد عرصه کار در مدارس استثنایی می‌شوند و ما به جهت نیرو آموزشی مشکلی نداریم.

این مسئول مطرح کرد: در حوزه نیروهای توانبخشی با توجه به عدم جذب نیرو طی چند سال اخیر و بازنشستگی نیروهای فعلی دچار کمبود نیرو هستیم.

وی افزود: توانبخشی به ویژه در حوزه‌های گفتاردرمانی، تربیت شنیداری، کاردرمانی و فیزیوتراپی از ضروریت‌های حوزه آموزش هستند.

احمدی در پایان گفت: برنامه مدارس استثنایی در مهرماه سال جاری شامل توسعه اتاق‌های چندحسی در تمام مدارس به ویژه در مدارس نابینایان با ۲۰۰ میلیون اعتبار، اعزام ۷۸ دانش آموز برتر استان به مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، فعالیت پایگاه تابستانه با حضور ۱۵۱ دانش‌آموز و سنجش سلامت جسمانی آمادگی تحصیلی نوآموزان برای ۲۵ هزار نوآموز پایه اول از هشتم تیرماه تا پایان شهریورماه می‌شود.

کد خبر 5531492

منبع: مهر

کلیدواژه: اوتیسم اداره کل آموزش و پرورش قزوین آموزش و پرورش استثنایی قزوین بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه ویروس کرونا زلزله خراسان رضوی آمار کرونا اردبیل مشهد آلودگی هوا جهرم شیراز مدارس استثنایی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمالغرب در مورد پروژه دوخطه قزوین-زنجان گفت: این پروژه حدود ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل پایانی خود را طی می کند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری خاطرنشان کرد: این پروژه دو مشکل اساسی داشت.یک اینکه در محدوده ایستگاه تاکستان، معارضان اجتماعی وجود داشت که با پیگیری های صالحی، مدیرعامل راه آهن و مقامات استانی زنجان و قزوین این مشکل حل شد.

وی افزود: مشکل بعدی عدم تخصیص نقدینگی به این پروژه است. علی رغم اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه در دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری و تصویب ۱۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر، تخصیص نقدینگی به اندازه کافی نبوده و این موضوع موجب شد که مطالبات پیمانکاران به طور کامل پرداخت نشود.

وی تصریح کرد: ارزش به روز شده این پروژه ۱۲ هزار میلیارد تومان است و به خاطر ۱۲۰۰ میلیارد تومان این پروژه معطل مانده است و اگر نقدینگی به این پروژه تخصیص یابد پیش بینی می شود تا خردادماه ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

به گفته مدیرکل راه آهن شمالغرب؛ این پروژه بسیار ارزشمند است و با بهره برداری از این طرح، ظرفیت ترافیک حمل بار، افزایش و زمان سفر نیز بطور چشمگیری کاهش می یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان