Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان شهردار مهدیشهر از برنامه‌ریزی برای نجات بافت تاریخی این شهر با مشارکت کسبه و بازاریان مهدیشهری خبر داد.

علیرضا شربتدار در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: متاسفانه بافت تاریخی شهر مهدیشهر وضعیت مناسبی ندارد.
وی از برپایی جلساتی با بازاریان مهدیشهری و مشاور طرح خبر داد و تصریح کرد: قرار است فاز اول بافت تاریخی مهدیشهر از حسینیه اعظم تا خانه تاریخی خیل خان را با مشارکت کسبه ظرف چهر-پنج ماه آینده اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار مهدیشهر از بودجه ۵۲ میلیارد تومانی شهرداری مهدیشهر در سال جاری خبر داد و افزود: در سه ماهه اول امسال ۱۳ درصد از این تعهد معادل هفت میلیارد تومان محقق شده است.

وی از شهم ۵۰ درصدی پروژه های عمرانی از بودجه امسال خبر داد و وعده داد: ۱۰۰درصد بودجه پیش بینی شده تا پایان سال محقق شود.

بدهی ۸۱ میلیاردی و طلب ۶ میلیارد تومانی شهرداری

شربتدار از بدهی ۸۱ میلیاردی و طلب ۶ میلیارد تومانی شهرداری مهدیشهر خبر داد و گفت:  در تلاشیم تا پایان امسال طلب ۶ میلیارد تومانی از دستگاه های اجرایی را از طریق اسناد خزانه و یا اوراق جذب کنیم.

شهردار مهدیشهر از پروژه جاده سلامت به عنوان یکی از پروژه های مدیریت شهری مهدیشهر نام برد و خاطرنشان کرد: در این پروژه یک پیاده‌رراه از پارک گل‌های داوودی تا امامزاده علی اکبر نیز با اعتباری یک و نیم میلیارد تومانی تعبیه شده است. ضمن اینکه مناقصه فاز جدید پروژه نیز انجام و محوطه‌سازی و ادامه آسفالت طرح با اعتباری ۵ میلیارد تومانی در حال انجام است.

مدیریت ارشد شهری مهدیشهر در ادامه وعده داد: این پروژه شهری مهدیشهر ظرف سه ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه کار تکمیل پروژه آرامستان مهدیشهر یک ماه است که شروع شده گفت: کار زیرسازی و محوطه سازی طرح آخرین مراحل خود را طی می کند. همچنین برای احداث غسالخانه و محوطه سازی آن نیز یک قرارداد ۲.۵ میلیارد تومانی با پیمانکار منعقد شده و تا سه ماهه آینده فاز اول آن به بهره برداری می رسد.

شربتدار از احداث میدان فردوسی به عنوان یک پروژه مهم دیگر نام برد و ادامه داد: این پروژه که به موازات بلوار انقلاب در حال انجام است به اعتباری ۱۰ میلیارد تومانی نیاز دارد که نماینده مردم برای تامین اعتبار آن، قول مساعد داده که در صورت تامین اعتبار، تلاش می شود فاز اول پروژه تا پایان سال افتتاح شود.

وی از پروژه گردشگری"دردشت، امامزاده قاسم و سرچشمه زیارت" به عنوان دیگر پروژه مهم شهرداری نام برد و اضافه کرد: شهرداری برنامه ریزی کرده فاز بعدی پروژه در سه ماهه دوم آغاز و اجرایی شود. همچنین قرار است که پروژه گردشگری راور نیز که چشم‌انداز زیبا و چشم نوازی دارد با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی اجرایی شود.

وی از طرح پلکانی میدان امام تا حسینیه المهدی به عنوان دیگر پروژه این شهر نام برد و گفت: برای اجرایی شدن این پروژه نیازمند اعتبارات زیادی هستیم. البته قرار است که اراضی به شهرداری مهدیشهر داده شود تا از محل آنها کار تملک تکمیل و در ادامه پروژه در سه ماهه سوم انجام شود. علاوه بر این طرح تعریض خیابان امام نیز پیگیری شده و کار تملک‌ها که نیازمند اعتبار زیادی است در حال انجام است. البته این پروژه به دلیل نیاز بالای اعتباری در یک سال تکمیل نخواهد شد. البته استانداری و راه و شهرسازی قول های مساعدی برای اجرایی شدن این پروژه داده است.

شهرداری تعهدی در قبال راه دسترسی به بیمارستان ندارد

وی در پاسخ به پرسشی درباره راه دسترسی به بیمارستان تازه‌تاسیس مهدیشهر اظهار کرد: این راه دسترسی خارج از محدوده شهری است و لذا شهرداری تعهدی در قبال آن ندارد و راه و شهرسازی پیگیر و متولی پروژه است.

وی با بیان اینکه مشاور پروژه راه دسترسی به بیمارستان تعیین شده اضافه کرد: مسیر راه دسترسی نهایی شده و بحث تملک‌ها نیز از سوی راه و شهرسازی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه  احداث تقاطع و مسیر دسترسی در تعهد راه و شهرسازی است گفت: در حال حاضر شهرداری خدمات اولیه را در محدوده بیمارستان ارائه می دهد  اما ایجاد راه دسترسی به عهده متولی آن که اداره کل راه و شهرسازی است، می‌باشد.

شربتدار از تخصیص قیر برای آسفالت این راه دسترسی که از مطالبات جدی شهروندان مهدیشهری است خبر داد و افزود: آسفالت مسیر تا قبل از فصل سرما و احتمالا تا سه ماه آینده آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان مهدیشهر بافت تاریخی سمنان ایل سنگسر میلیارد تومانی شهرداری راه و شهرسازی راه دسترسی بافت تاریخی نام برد سه ماهه سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان

کیومرث خانی لعل آبادی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از تعدادی از بنا‌های قدیمی واقع در بافت تاریخی شهر کرمانشاه گفت : در بافت تاریخی شهر کرمانشاه گذری قدیمی با عنوان گذر جلوخان-حدفاصل خیابان مدرس تا خیابان جلیلی - واقع شده که بسیاری از بنا‌هایی که در این بخش قرار دارند، دچار فرسودگی شده‌اند. 

وی افزود: علیرغم اینکه این بنا‌ها از نظر تاریخی دارای اهمیت زیادی هستند، اما به دلیل گذشت زمان استحکام آنها ضعیف شده و باید مورد مرمت قرار گیرند. 

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: مالکین عمده این بنا‌ها توان مالی چندانی برای مرمت بنای خود ندارند، لذا نیاز است حمایت‌هایی از آنها صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات دولتی نیز برای مرمت آنها محدود است، عنوان کرد: کل اعتباراتی که امسال برای بافت تاریخی کرمانشاه اختصاص پیدا کرده حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده نیمی از این اعتبار صرف طرح مطالعاتی مرمت بازار قدیمی فیض آباد شود و نیمی دیگر از این اعتبار را برای مرمت گذر جلوخان، با مشارکت مالکین بنا‌های واقع در این محله اختصاص دهیم. 

خانی لعل آبادی تصریح کرد: خوشبختانه در بازدیدی که استاندار کرمانشاه از گذر جلوخان داشتند، قول‌هایی برای افزایش اعتبار ساماندهی این محله تاریخی دادند که امیدواریم بزودی محقق شود. 

وی خاطرنشان کرد: از طرفی مقرر شد که یک کارگروه با حضور دستگاه‌های ذیربط همچون میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری برای ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمانشاه تشکیل شود. 

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه عنوان کرد: بافت تاریخی که بخشی از هویت گذشته شهر ما به شمار می‌رود، می‌تواند به عنوان یک فرصت به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند، در همین راستا با حمایت استاندار و همراهی دستگاه‌های ذیربط در تلاش برای احیاء این بخش از شهر هستیم. 

استاندار در این برنامه از برخی از بنا‌های قدیمی بافت تاریخی شهر کرمانشاه همچون خانه اکبرپور، حمام ملاباشی، زورخانه علمدار، سرای همدانی ها، هتل بوتیک ونوشک (خانه تاریخی صارم الدوله)، خانه حکیم نصیر، مسجد نظام، گذر جلوخان و خانه رنده کش بازدید و با اهالی این محله گفتگو کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است