Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان شهردار مهدیشهر از برنامه‌ریزی برای نجات بافت تاریخی این شهر با مشارکت کسبه و بازاریان مهدیشهری خبر داد.

علیرضا شربتدار در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: متاسفانه بافت تاریخی شهر مهدیشهر وضعیت مناسبی ندارد.
وی از برپایی جلساتی با بازاریان مهدیشهری و مشاور طرح خبر داد و تصریح کرد: قرار است فاز اول بافت تاریخی مهدیشهر از حسینیه اعظم تا خانه تاریخی خیل خان را با مشارکت کسبه ظرف چهر-پنج ماه آینده اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار مهدیشهر از بودجه ۵۲ میلیارد تومانی شهرداری مهدیشهر در سال جاری خبر داد و افزود: در سه ماهه اول امسال ۱۳ درصد از این تعهد معادل هفت میلیارد تومان محقق شده است.

وی از شهم ۵۰ درصدی پروژه های عمرانی از بودجه امسال خبر داد و وعده داد: ۱۰۰درصد بودجه پیش بینی شده تا پایان سال محقق شود.

بدهی ۸۱ میلیاردی و طلب ۶ میلیارد تومانی شهرداری

شربتدار از بدهی ۸۱ میلیاردی و طلب ۶ میلیارد تومانی شهرداری مهدیشهر خبر داد و گفت:  در تلاشیم تا پایان امسال طلب ۶ میلیارد تومانی از دستگاه های اجرایی را از طریق اسناد خزانه و یا اوراق جذب کنیم.

شهردار مهدیشهر از پروژه جاده سلامت به عنوان یکی از پروژه های مدیریت شهری مهدیشهر نام برد و خاطرنشان کرد: در این پروژه یک پیاده‌رراه از پارک گل‌های داوودی تا امامزاده علی اکبر نیز با اعتباری یک و نیم میلیارد تومانی تعبیه شده است. ضمن اینکه مناقصه فاز جدید پروژه نیز انجام و محوطه‌سازی و ادامه آسفالت طرح با اعتباری ۵ میلیارد تومانی در حال انجام است.

مدیریت ارشد شهری مهدیشهر در ادامه وعده داد: این پروژه شهری مهدیشهر ظرف سه ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه کار تکمیل پروژه آرامستان مهدیشهر یک ماه است که شروع شده گفت: کار زیرسازی و محوطه سازی طرح آخرین مراحل خود را طی می کند. همچنین برای احداث غسالخانه و محوطه سازی آن نیز یک قرارداد ۲.۵ میلیارد تومانی با پیمانکار منعقد شده و تا سه ماهه آینده فاز اول آن به بهره برداری می رسد.

شربتدار از احداث میدان فردوسی به عنوان یک پروژه مهم دیگر نام برد و ادامه داد: این پروژه که به موازات بلوار انقلاب در حال انجام است به اعتباری ۱۰ میلیارد تومانی نیاز دارد که نماینده مردم برای تامین اعتبار آن، قول مساعد داده که در صورت تامین اعتبار، تلاش می شود فاز اول پروژه تا پایان سال افتتاح شود.

وی از پروژه گردشگری"دردشت، امامزاده قاسم و سرچشمه زیارت" به عنوان دیگر پروژه مهم شهرداری نام برد و اضافه کرد: شهرداری برنامه ریزی کرده فاز بعدی پروژه در سه ماهه دوم آغاز و اجرایی شود. همچنین قرار است که پروژه گردشگری راور نیز که چشم‌انداز زیبا و چشم نوازی دارد با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی اجرایی شود.

وی از طرح پلکانی میدان امام تا حسینیه المهدی به عنوان دیگر پروژه این شهر نام برد و گفت: برای اجرایی شدن این پروژه نیازمند اعتبارات زیادی هستیم. البته قرار است که اراضی به شهرداری مهدیشهر داده شود تا از محل آنها کار تملک تکمیل و در ادامه پروژه در سه ماهه سوم انجام شود. علاوه بر این طرح تعریض خیابان امام نیز پیگیری شده و کار تملک‌ها که نیازمند اعتبار زیادی است در حال انجام است. البته این پروژه به دلیل نیاز بالای اعتباری در یک سال تکمیل نخواهد شد. البته استانداری و راه و شهرسازی قول های مساعدی برای اجرایی شدن این پروژه داده است.

شهرداری تعهدی در قبال راه دسترسی به بیمارستان ندارد

وی در پاسخ به پرسشی درباره راه دسترسی به بیمارستان تازه‌تاسیس مهدیشهر اظهار کرد: این راه دسترسی خارج از محدوده شهری است و لذا شهرداری تعهدی در قبال آن ندارد و راه و شهرسازی پیگیر و متولی پروژه است.

وی با بیان اینکه مشاور پروژه راه دسترسی به بیمارستان تعیین شده اضافه کرد: مسیر راه دسترسی نهایی شده و بحث تملک‌ها نیز از سوی راه و شهرسازی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه  احداث تقاطع و مسیر دسترسی در تعهد راه و شهرسازی است گفت: در حال حاضر شهرداری خدمات اولیه را در محدوده بیمارستان ارائه می دهد  اما ایجاد راه دسترسی به عهده متولی آن که اداره کل راه و شهرسازی است، می‌باشد.

شربتدار از تخصیص قیر برای آسفالت این راه دسترسی که از مطالبات جدی شهروندان مهدیشهری است خبر داد و افزود: آسفالت مسیر تا قبل از فصل سرما و احتمالا تا سه ماه آینده آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان مهدیشهر بافت تاریخی سمنان ایل سنگسر شهرداري میلیارد تومانی شهرداری طلب ۶ میلیارد تومانی راه و شهرسازی راه دسترسی بافت تاریخی نام برد سه ماهه سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند

دادستان زنجان پس از به خط کردن مسئولان استانی برای نجات سه پل تاریخی و ساماندهی بستر زنجانرود، استاندار زنجان را مجبور کرد تا ۱۵ خرداد به مسئولان استانی فرصت دهد که وضعیت ظاهری این پل تاریخی را ساماندهی کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، 10 فروردین امسال بود که این رسانه ، گزارش ویدئویی با موضوع وضعیت نامناسب پل قدیمی میربهاءالدین با قدمت بیش از 100 ساله منتشر کرد و روی خط خروجی رفت؛ همین موضوع سبب شد که دادستان مرکز زنجان در زمینه انتشار این خبر ضمن تقدیر از مطالبه‌گری خوب خبرگزاری تسنیم بگوید: این موضوع را پیگیری می‌کنم و با دستگاه‌هایی که در این زمینه ترک فعل کرده‌اند برخورد خواهد شد.

از سوی دیگر شهرداری زنجان با ورود دادستانی به موضوع، نیروهای پاکبان شهرداری منطقه 3 را به خط و در عرض یک روز بیش از یک تن زباله را از آنجا جمع‌آوری کرد؛ اما این پایان کار نبود و بهروز عباسی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان دوباره شخصاً 17 فروردین از پل‌های تاریخی زنجان (میربهاءالدین و سیدمحمد و سردار) بازدید کرد و در این بازدید، شهردار زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، مدیرکل محیط زیست و چند تن دیگر مدیران، وی را  همراهی کردند.

بهروز عباسی در این بازدید ضمن تأکید بر حفظ آثار باستانی و تاریخی، از مسئولان درخواست کرد که هرچه سریعتر به وضعیت ظاهری این پل‌های تاریخی رسیدگی کنند. عباسی دراین بازدید تأکید کرد: با ترک فعل هر دستگاهی برخورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کوتاهی برخی دستگاه‌ها، سبب نارضایتی مردم شود.

در ادامه، دادستان زنجان 29 فروردین ماه، بعد از رژه نیروهای مسلح زنجان، استاندار و مسئولان استانی را به خط کرد و همگی از حاشیه زنجانرود و سه پل تاریخی زنجان (میربهاءالدین، حاج محمد و سردار) بازدید کردند.

بهروز عباسی دادستان زنجان در این بازدید به مسئولان استانی تأکید کرد که باید مشکلاتی که سالیان سال در اطراف این پل‌ها انباشته شده است را رفع کنند.

وی با بیان اینکه ترک فعل نباید در این زمینه رخ دهد و سبب نارضایتی عمومی شود، گفت: باید بتوانیم نهایت استفاده را از ظرفیت این پل‌های تاریخی داشته باشیم و مشکلات پیرامون این پل‌ها و زنجانرود را حل کنیم.

حال این روزها، به دستور استاندار زنجان،‌ لایروبی زنجانرود و ساماندهی وضعیت وخیم پل میربهاءالدین و دو پل تاریخی دیگر در حال انجام است که خود استاندار زنجان هم با استوری در اینستاگرام از روند کار اجرایی در این حوزه اشاره کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد