Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک رسانه پاکستانی گزارشی در خصوص عزم چند کشور برای به رسمیت شناختن دولت طالبان موقت طالبان منتشر کرده است.

روزنامه «اکسپرس تریبون» به نقل از یک مقام دولت اسلام‌آباد نوشت که حدود ۱۰ تا ۱۲ کشور در ماه مارس در آستانه به رسمیت شناختن حکومت طالبان بودند. 

به گفته این مقام ارشد پاکستانی، اما به دلیل عدم پایبندی مقامات کابل به وعده‌هایشان از جمله عدم بازگشایی مدارس دخترانه این کشورها از این اقدام صرف نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مقام پاکستان بدون اشاره به اسامی کشورها گفت که برخی از آنها از جمله پاکستان این آمادگی را داشتند که دولت موقت طالبان را به صورت رسمی شناسایی کنند، که این اقدام باعث تشویق سایر کشورها برای اخذ اقدام مشابه می‌شد.

وی تاکید کرد که تنها دولت حاکم در کابل را به‌عنوان مقصر اصلی برای از دست دادن این فرصت باید سرزنش کرد. 

این رسانه پاکستانی در ادامه نوشت: طالبان پس از به قدرت رسیدن در افغانستان به جامعه جهانی قول داده بود که دولت فراگیر تشکیل دهد، اجازه آموزش برای دختران را فراهم کند و اجازه استفاده گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان را فراهم نکند.

به‌نوشته اکسپرس تریبون، در ماه ژوئن، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در سفر به اسلام آباد، ارزیابی تندی از حاکمیت طالبان در افغانستان کرد و گفت که این کشور جنگ زده در «مسیر اشتباهی» پیش می‌رود.

رهبر طالبان: دنیا به آسانی دولت ما را نخواهد پذیرفت

این اظهارات در شرایطی مطرح شده که چندی پیش رهبر طالبان در سخنانی در نشست علمای افغانستان گفته بود که دنیا به آسانی دولت ما را نخواهد پذیرفت. 

وی  با بیان اینکه مردم انتظار دارند تا شعارهایی که در جریان جهاد داده می‌شد عملی شود، گفت: «دنیا به آسانی دولت جدید را نخواهد پذیرفت و اگر ما حدود شرعی را برقرار کنیم این مقابله بیشتر نیز می‌شود».

رهبر طالبان گفت: « هدف اصلی ما جهاد و دور ساختن کفار و بیگانگان از افغانستان بود تا اینکه فضای کنونی حاصل شود و هیچگاه به دنبال آسیب رساندن به مردم نبودیم.» 

وی تصریح کرد: «ما از حمایت بسیاری از مردم و کشورهای جهان برخوردار بوده ایم و امارت اسلامی افغانستان در مسیر درستی قرار دارد.»

ملاهبت الله همچنین به موضوع قطع کمک‌های خارجی اشاره کرد و گفت: « برای توسعه اقتصادی نمی‌توان روی کمک های خارجی حساب باز کرد و بنابراین ضروری تا تاجران به کشور بازگشته و در کشور خود سرمایه‌گذاری کنند.»

تاکنون هیچ کشوری دولت موقت طالبان را به رسمیت نشناخته و جامعه جهانی نیز گفته است تا زمانی که طالبان شروطی از جمله تشکیل دولت فراگیر و آموزش زنان را در دستور کار قرار ندهد، از شناسایی دولت این کشور اجتناب خواهد کرد. 

کد خبر 688483 منبع: فارس برچسب‌ها افغانستان طالبان پاکستان افغانستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: افغانستان طالبان پاکستان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟

۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی به نقطه صفر مرزی رفته بودند که در مواجهه با نیروهای طالبان و برای جلوگیری از بروز تنش و انجام درخواست نیروهای طالبان برای رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداختند که پس از ساعتی موضوع حل شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای درباره انتقال 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان به داخل خاک افغانستان، از خاتمه سوءتفاهم پیش‌آمده و انتقال این مرزبانان به کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز تعداد 6 نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه 2 و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به کشور بازگردانده شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد