Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیات مستشاری مرکز عالی دادخواهی مالیاتی وزارت اقتصاد با تشریح جزئیات سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات انجام شده برای رفع دغدغه های مودیان مالیاتی تاکید کرد: این اطمینان را به مودیان می دهیم که به اعتراضات آنها با اهتمام کامل رسیدگی خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرشید علاسوند، رییس هیات مستشاری مرکز عالی دادخواهی و تشخیص صلاحیت حرفه ای وزرات اقتصاد، تدابیر این وزارتخانه برای رفع دغدغه های مودیان مالیاتی و تسهیل در رسیدگی به اعتراضات و بازنگری در پرونده های آنها را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: براساس سیاست‌گذاری جدید مرکز عالی دادخواهی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای مقرر شد در تسریع فرآیند رسیدگی بازنگری شود و با توجه به دغدغه‌های مقام عالی وزارت در خصوص نحوه مالیات ‌ستانی هیات‌های 251 مکرر در استان‌ها، سامانه‌ای راه‌ اندازی شود.

این مقام مسئول در وزارت اقتصاد ادامه داد: در این سامانه مؤدیان مالیاتی می‌توانند بدون مراجعه فیزیکی به ادارات‌ کل، با حذف بوروکراسی اداری، اعتراض را در درگاه الکترونیکی که بدین‌ منظور طراحی‌شده بارگذاری کنند و براساس اسناد و مدارکی که ارائه می‌دهند کارشناسان مربوطه بررسی می کنند و پس‌از موافقت مدیرکل استانی مراتب به مرکز عالی دادخواهی ارسال و مرکز عالی دادخواهی پس‌از بررسی‌های لازم موارد را برای اظهار نظر وزیر ارسال می‌کنند.

علاسوند با اشاره به دستور دیگر وزیر اقتصاد برای رفع دغدغه های مالیاتی مردم در استان‌ها اعلام کرد: بر این اساس با بالا بردن سقف اختیارات هیات های استانی 251 مکرر، این امکان فراهم شد که برای اشخاص حقیقی تا سقف  یک میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف 10 میلیارد ریال در استان به موضوع پرداخته و تصمیمات لازم اتخاذ شود؛ این بخشنامه از سوی وزیر اقتصاد در سال جاری به منظور تمرکز زدایی صادر شده است.

رییس هیات مستشاری مرکز عالی دادخواهی و تشخیص صلاحیت حرفه ای وزرات اقتصاد با اشاره به سیاست‌گذاری دیگر این مرکز در زمینه رفع مشکلات مالیاتی مودیان، گفت: سیاست‌گذاری بر این مبنا بوده کارکنانی که در سازمان مالیاتی صدور رأی می‌کنند در هیات‌های 251 مکرر هیچ‌گونه نقشی نداشته بدین‌منظور در واقع ترکیب اعضای هیئت از سه عضو تشکیل‌شده، یک عضو از جامعه حسابداران رسمی، یک عضو از جامعه مشاورین مالیاتی و عضو دیگر هم از معاونین ادارات‌کل امور اقتصادی و دارایی که شرایط را به گونه ای پیش‌بینی کردند که جایگاه شاکی و متشاکی کاملاً مجزا بوده تا بتوانند عادلانه و فارغ از هرگونه ذهنیتی به اعتراض مودیان رسیدگی کنند .

وی به سیاستگذاری دیگری در این مورد اشاره و تاکید کرد: در هیات‌های 251 مکرر اولاً اصول را فدای وصول نخواهیم کرد و به تمام اعتراض مؤدیان در اجرای ماده 251 مکرر رسیدگی می شود و آن چیزی که از وصول مالیات برای ما مهم‌تر است، ایجاد وفاق همدلی در جامعه یعنی بعد اجتماعی موضوع و رضایتمندی مؤدیان است که در دستور کار وزارت اقتصاد دارایی و مرکز عالی دادخواهی قرار دارد.

این مقام مسئول وزارت اقتصاد تاکید کرد: این اطمینان را به مؤدیان می‌دهیم در مرکز عالی دادخواهی و همچنین هیات های 251 مکرر در استان‌ها با اهتمام و جدیت کامل به اعتراض مودیان رسیدگی می شود و با اسناد و  مدارکی که مودیان ارائه می‌دهند در اسرع وقت با صدور رای احقاق حق آنها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس مرکز عالی دادخواهی هیات های 251 مکرر وزارت اقتصاد سیاست گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   بامداد دوشنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ ،  فردی « محمودرضا جعفرآقایی»  از وکلای دادگستری در شاهرود را پس از پیاده شدن از خودروی شخصی ، مقابل چشمان همسر و پسر ۵ ساله‌اش  هدف چندین گلوله قرار داد و وی را به قتل رساند .

حجت الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: شهریورماه سال گذشته آخرین مظنون به قتل وکیل شاهرودی در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و مظنون دستگیر شد و به قتل مرحوم محمودرضا جعفر آقایی اعتراف کرد .

پس از بازسازی صحنه وقوع جرم، مظنون به قتل مرحوم جعفرآقایی اعتراف کرد و در ارتباط با این پرونده برای هشت نفر قرار جلب به دادرسی با اتهامات مباشرت و معاونت در قتل و کمک به خلاصی متهم صادر  شد.

حجت الاسلام  اکبری افزود : در جریان مراحل رسیدگی پرونده برای رسیدگی به اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور ارسال شد. که در نهایت دیوان عالی کشور با رد اعتراض و فرجام خواهی مباشر، آمر و معاونان در قتل، دادنامه صادره از شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان سمنان مستقر در شاهرود را عیناً تایید و ابرام کرد.
وی تصریح کرد: مباشر قتل به قصاص و معاونین به تحمل ۲۵ سال حبس محکوم شدند.

دیگر خبرها

  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد
  • ثبت همزمان صورتحساب طلافروشان در ۲ سامانه‌ لغو شد؟
  • خبر مهم برای طلافروشان؛ جزییات ثبت صورتحساب در ۲ سامانه
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان
  • فعالان طلا و جواهر به ثبت صورتحساب الکترونیکی در 2 سامانه الزامی ندارند
  • حکم قاتل محمودرضا جعفر آقایی تایید شد
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • تایید حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است نه سامانه مودیان