Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوذر منفرد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان اعتبار برای اجرای فاز اول پروژه سیستم آبیاری تحت فشار در شبکه آبیاری شبانکاره ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: براساس مطالعه و برنامه ریزی انجام شده پروژه اجرای شبکه آبیاری تحت فشار در سطح هشت هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی دشت شبانکاره اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منفرد اضافه کرد: طرح اجرای شبکه های آبیاری تحت فشار در شبانکاره با هدف تامین آب مطمئن، افزایش راندمان در واحد سطح، ارتقای بهره وری آب از طریق انتقال آب با لوله، کاهش هدر رفت منابع آبی، کاهش مشکلات زهکشی و استفاده بهینه از منابع آب موجود است.

وی بیان کرد: قرار است در فاز نخست این پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت شبانکاره بر بخشی از زمین‌های آب خور کانال ام ال ۵ شامل احداث شبکه فرعی آبیاری تحت فشار، اجرای سیستم فیلتراسیون و ایستگاه پمپاژ انجام شود.

منفرد ادامه داد: استان بوشهر با داشتن آب و هوای خشک و نیمه خشک و نزولات آسمانی کم یکی از استانهایی است که آب مهمترین عامل محدود کننده توسعه کشاورزی در آن به شمار می رود به همین دلیل در راستای موفقیت توسعه بخش کشاورزی استفاده بهینه از منابع آبی موجود و ارتقای راندمان بهره وری ضروری است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر استفاده از شیوه های ناکارآمد سطحی و غرقابی موجب افت راندمان مصرف آب، کاهش بهره وری، شور شدن زمین‌های کشاورزی، ایجاد زه آب، کاهش آب برای آبیاری زمین‌های پائین دست و افزایش آفت‌های گیاهی شده است.

 سهم بخش کشاورزی از محل اعتبار سفر ۱۶ مهر رئیس جمهوری به این استان ۲۱۵ میلیارد تومان است که تکمیل طرح ۲هزار و ۴۰۰ هکتاری شبکه‌های آبیاری تحت فشار در منقطه سعدآباد با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی، اجرای شبکه فرعی آبیاری تحت فشار برای یک هزار و ۵۰ هکتار از نخیلات آبپخش، انجام مطالعه و طراحی اجرای شبکه‌های آبیاری تحت فشار در سطح هشت هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی دشت شبانکاره و اصلاح، حذف، جایگزینی نخیلات و توسعه باغات استان بوشهر از جمله اقدام‌های مهم دولت در بخش نخیلات است.
 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بوشهر حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی سفر استانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بوشهر حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی وزارت جهاد کشاورزی بوشهر حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی سفر استانی آبیاری تحت فشار دشت شبانکاره شبکه آبیاری اجرای شبکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان

سید عباس مینایی در بازدید از کانال‌های شبکه بهره برداری آب مغان اظهار کرد: در سال جدید عملیات لایروبی زهکشی باکس یک به طول ۱۶ کیلومتر با بر آورد هزینه تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال شروع شده و در حال اجرا است.

او افزود: با توجه به مشکلاتی که ممکن بود در برداشت آب و هدایت آب به کانال مغان داشته باشیم، شرکت بهره برداری و زهکشی مغان فرآیند رسوب برداری را آغاز کرد.

مدیر امور منابع آب مغان همچنین به اقداماتی نظیر جاده سازی و شن ریزی (جاده سرویس) به طول ۳۳ کیلومتر، گریدر زنی به طول ۲۵ کیلومتر و عملیات خاکی از قبیل کانال انحرافی رگلاتور ۲، زهکش زیرزمینی پمپاژ ۳، کالورت ۱۵ کیلومتر ۱۹ به مساحت ۳۸۰ هزار متر مکعب اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرا با هدف اصلاح شبکه و در راستای رضایت‌مندی بهره‌برداران و کشاورزان اجرا می‌شود.

مینایی با اشاره به کمبود آب در منطقه مغان تصریح کرد: از کشاورزان درخواست داریم که در راستای بهبود وضعیت توزیع و تحویل آب نهایت همکاری و همیاری را با عوامل شبکه داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال تنش آبی سال‌های قبل تکرار نشود و تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا آبیاری را به نفع زارعین مدیریت کنیم.

مدیر امور منابع آب مغان با اشاره به همکاری تنگاتنگ امور منابع آب مغان با سایر دستگاه‌های متولی، بیان کرد: در راستای رعایت الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات پرآب بر، هرگونه قرارداد آبیاری و توزیع آب به زارعین منوط به معرفی‌نامه کتبی جهادکشاورزی با درج عنوان نوع کشت است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل