Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@03:26:38 GMT

تجهیز 28 ساختمان اداری استان اردبیل به پنل خورشیدی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۵۶۴۰

تجهیز 28 ساختمان اداری استان اردبیل به پنل خورشیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین قدیمی پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون در ۱۳ دستگاه‌ اجرایی و در مجموع ۲۸ ساختمان اداری استان اردبیل، پنل خورشیدی با ظرفیت ۲۰۲ کیلووات نصب شده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران، وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیـردولتـی، بانک‌ها، شـهرداری‌ها و… موظفند حداقل ۲۰درصد از برق مصرفی ساختمان‌های خود را از انرژی‌های تجدید‌پذیر تامین نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بیان کرد: با توجه به ابلاغ آیین‌نامه صرفه‌جویی مصرف انرژی در ساختمان‌های اداری با هدف کاهش هزینه‌های عمومی، ارتقای بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع، استفاده از پنل خورشیدی در دستگاه‌های اجرایی یک ضرورت است.

احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در ادارات به شکل تولید در محل مصرف

قدیمی تصریح کرد: انرژی خورشیدی به‌عنوان جایگزینی مطمئن برای سوخت‌های فسیلی مورد توجه جهانی قرار گرفته و ایران نیز با توجه به شرایط خاص آب و هوایی یکی از مناطق مستعد از نظر استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق به‌شمار می‌رود.

وی تشریح کرد: مدیریت امور انتقال نیروی برق استان اردبیل، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای، ستاد سازمان جهاد کشاورزی، ساختمان شیرخوارگاه بهزیستی اردبیل، پاسگاه مرزی استان، شرکت گاز استان اردبیل (میدان ارتش)، اداره‌کل امور عشایر، اداره‌کل آموزش‌وپرورش، سازمان برنامه‌وبودجه استان اردبیل از دستگاه‌هایی هستند که اقدام به نصب پنل خورشیدی در ساختمان اداری کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: نیروگاه‌های تجدیدپذیر در ادارات دولتی به شکل تولید در محل مصرف، قابل احداث است و نه تنها می‌تواند بخش قابل توجهی از برق مورد نیاز خود را به‌خصوص در زمان پیک ظهر در تابستان تامین کند، بلکه حفظ انرژی‌های فسیلی برای آیندگان و ذخیره منابع ملی را محقق نماید.

انتهای پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: پنل خورشیدی حسین قدیمی ادارات دولتی انرژی خورشیدی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل استان اردبیل پنل خورشیدی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد

مدیر‌کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور گفت: قرار است نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح ۱۶ نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و ۵۶ پروژه در سطح کشور در حال اجراست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت نیرو، سید محمد واعظی‌نژاد، مدیر‌کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور با بیان اینکه 56 پروژه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور در 15 استان در حال اجراست، اظهار کرد: 16 پروژه ساخت نیروگاه های مدارس در 6 استان به پایان رسیده که همزمان در استان های اصفهان، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی به صورت همزمان، از روز پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 با افتتاح نمادین نیروگاه خورشیدی 60 کیلوواتی یک دبیرستان خیرساز به نام حاج غلام رضا زیرک در شهر قم با حضور محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و حمیدرضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور به بهره برداری رسیدند.

واعظی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 56 پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور با ظرفیت 840 کیلووات توسط خیرین مدرسه ساز در حال اجراست؛ این نیروگاه ها در حال انعقاد قرارداد و یا در حال طی کردن مراحل اجرا هستند که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می شوند.

وی با اشاره به مزایای بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در مدارس کشور، افزود: ساخت این نیروگاه ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از بکارگیری سوخت های فسیلی در مدارس می شود.

واعظی نژاد در ادامه تصریح کرد: از آنجا سرانه های تخصیص یافته به مدارس پایین است و مدارس در فصل های فعال مجبورند از سوخت های فسیلی استفاده کنند، بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در آنان ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری همچون آب، برق و کاغذ و ... سبب کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی می شود.

وی از هدف گذاری ساخت نیروگاه های خورشیدی در 20 هزار مدرسه کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، قرار است نیروگاه های خورشیدی در 20 هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح 16 نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و 56 پروژه در سطح کشور در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟