Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@23:01:55 GMT

عمل های جراحی در بیمارستان شهدا تبریز متوقف شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۵۶۴۱

عمل های جراحی در بیمارستان شهدا تبریز متوقف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد احمدیان بعد از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وجود اتاق های عمل متعدد در مرکز آموزشی درمانی شهدا، از طریق دو دستگاه سی آرم خدمات ارائه می شود و این دستگاه ها تعمیری هستند و توسط کارشناسان شرکت مستقر در تهران تعمیر می شود.

وی افزود: متاسفانه این دستگاه ها سه روز پیش مجدداً خراب شدند و اعمال جراحی کنسل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدیان با اشاره به اهتمام دانشگاه در راستای رفع مشکلات احتمالی طی ماه های گذشته گفت: معاونت درمان از ماه ها قبل به دنبال رفع این مشکل به صورت اساسی بود و در حال حاضر در تلاش هستیم تا در کمترین زمان ممکن تعمیر انجام شود.

وی از خرید دستگاه های جدید سی آرم خبر داد و افزود: ازهیات امنای ارزی چهار دستگاه سی آرم برای مرکز آموزشی درمانی شهدا در حال تهیه هستیم ولی به علت عدم موجودی هنوز تحویل نگرفتیم و در این بین مقروض بودن دانشگاه به هیات امنای ارزی، تحویل دستگاه های سی آرم (اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس) را با مشکل مواجه کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت : از 15 روز قبل پیش فاکتور خرید دو دستگاه سی آرم از یک شرکت دولتی تهیه شده است و دستگاه ها در حال ورود به کشور است.

احمدیان گفت: برای رفع مشکل نقص سی آرم بیمارستان شهدا، تصمیم به انتقال سی آرم از مراکز دیگر گرفتیم واقدامات فوری صورت گرفته است تا دستگاه ها بصورت امانی در اختیار بیمارستان شهدا قرار گیرد که این موضوع نیز نیازمند حضور کارشناسان شرکت پشتیبان برای حفاظت از دستگاهرها است و امکان حضور کارشناسان فراهم شده است و به امید خدا در اسرع وقت نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از آسیب دیدگی دستگاه های سی آرم در جریان انتقال به مراکز دیگر، معاونت درمان تهیه سی آرم اختصاصی هر اتاق عمل را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دلایل متعددی از جمله تحریم ها باعث شده است که اتاق عمل های مراکز از داشتن سی آرم محروم شوند که به حول و قوه الهی در صدد رفع این موارد خصوصاً برای بزرگترین مرکز ارتوپدی شمالغرب کشور هستیم.

دستگاه سی آرم یک اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس است و توانایی رادیوگافی داشته و همچنین برای تصویربرداری در حین عمل جراحی استفاده می شود، این سیستم تصاویر ایکس ری را به صورت رل تایم با رزولیشن بسیار بالا تولید می کند که پروسه عمل جراحی را قابل مشاهده می سازد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز جواد احمدیان دستگاه سی آرم اتاق های عمل تبریز دستگاه سی آرم دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید

هواداران تراکتور مقابل ذوب آهن، شب پراضطرابی را پشت سر گذاشتند.

طرفداری | دیدار شب گذشته تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی، صحنه‌هایی نگران‌کننده را برای هواداران تیم تبریزی رقم زد. در جریان این مسابقه، دو هوادار تراکتور به دلیل عارضه قلبی و استرس شدید، توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌ شرقی در این خصوص گفت:

در جریان دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی، بازیکن گرجستانی ذوب‎‌آهن به‌علت ضربه وارده به سر حین بازی توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافت.

شادی‌نیا از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به دو تماشاگر تیم تراکتور نیز خبر داد و افزود:

مرد ۴۷ ساله به‌دلیل عارضه قلبی و مرد ۳۵ ساله به‌دلیل هیجانات تحت مراقبت‌های درمانی اورژانس قرار گرفته و به بیمارستان‌های ارتش و مدنی تبریز منتقل شدند.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • بنی گانتز تحت عمل جراحی قرار گرفت
  • انفجار شدید در تبریز ۴ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت