Web Analytics Made Easy - Statcounter

مایک پامپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا توصیه کرد واشنگتن، رویکرد ابهام استراتژیک در قبال تایوان را کنار بگذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا توصیه کرد واشنگتن، رویکرد ابهام استراتژیک در قبال تایوان را کنار بگذارد.

وی در نشست موسسه تحقیقاتی تنیک تنک اظهار کرد به رغم آنکه نتوانسته در زمان تصدی سمت وزیر امور خارجه کاری در این باره انجام دهد، اما همیشه معتقد بوده که واشنگتن باید استراتژی طولانی مدت ابهام آور خود در قبال تایوان را کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استراتژی برای چین سودمند است.

پامپئو افزود: تا زمانی که شی جین پینگ رئیس جمهور چین بر موضع خود مبنی بر اینکه تایوان بخشی از چین است، اصرار داشته باشد، آمریکا باید با این واقعیت روبرو شده و با شفافیت کامل بیان کند که آیا معتقد است تایوان متعلق به چین یا کشوری مستقل است.

وی تصریح می کند که درسی که می توان از حمله روسیه به اوکراین آموخت این است که رویکرد ابهام بسیار خطرناک است زیرا کشورهای همسایه اوکراین نمی دانند که چگونه به درستی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند. ابهام تنها فرصت های بیشتری را به دیکتاتوری می دهد و پاسخگویی به موقع را برای دموکراسی مشکل می کند و رهبر چین به خوبی این موضوع را می داند.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا تاکید کرد موضوع تایوان بسیار پیچیده است و کشورهای همسایه آن مانند فیلیپین و ژاپن را نیز دربر می گیرد. من نگرانم که چین از روشی مشابه برای موضع خود در برابر هنگ کنگ استفاده کرده و از طریق پروپاگاندا و عملیات های هوشمندانه، امنیت را تامین کرده و افراد مختلف را به زندان انداخته و کنترل دولت محلی را در دست گیرد.

وی خاطرنشان کرد این کار باعث تضعیف حاکمیت تایوان پس از گذشت چند سال شده و باعث می شود در نهایت این کشور به خاک چین ملحق شود. این بزرگترین خطری است که تایوان با آن مواجه است و ما باید راهی برای جلوگیری از آن پیدا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر امور خارجه قبال تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو

وزیر امور خارجه کشورمان و کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و "کیلم دو تامبلا" نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل استتبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه