Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:12:34 GMT

دو خبر کوتاه از دشتی و گناوه

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۶۰۳۴

دو خبر کوتاه از دشتی و گناوه

  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: مهرسا راستیان و اسما خواجه زاده از باشگاه کتاب خوانی یار مهربان دبستان قلم خورموج به عنوان برگزیدگان نهایی دومین دوره پویش نشاط نوروزی با کتاب معرفی شدند.

حمید زارعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا  گفت: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ منظور ایجاد فضای نشاط و ترویج کتاب‌خوانی در نوروز ۱۴۰۱ دومین دوره پویش ملی کتاب‌خوانی نشاط نوروزی با کتاب را معرفی و در فروردین و اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 زارعی ادامه داد: هدف این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها و استفاده از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در سراسر ایران و تشویق کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها به گفت‌وگو درباره کتاب‌هایی بود که خوانده‌اند.

وی افزود: این پوشش همچنین به دنبال ایجاد انگیزه برای معرفی ارزش­ها، آیین‌ها، سنت‌ها، بازی‌ها و زیست‌بوم مناطق مختلف ایران بود.

زارعی اضافه کرد: در این پویش از شرکت‌کنندگان خواسته شد کتاب‌هایی را که خوانده‌اند در یک کلیپ ویدیویی کوتاه تا دو و نیم دقیقه (۱۵۰ ثانیه) معرفی کنند، یا نظرشان را دربارۀ آن ارائه کنند.

وی تصریح کرد: پس از اتمام مدت ‌زمان شرکت در این پویش ۱۰۱۷ اثر از ۹۰۱ شرکت کننده از ۲۷ استان به دبیرخانه مرکزی ارسال شد که استان‌های مازندران با ۱۷۶ شرکت کننده، خوزستان ۱۵۴، خراسان جنوبی ۸۴، کرمان ۷۱، بوشهر ۶۳، اصفهان ۵۸ و کهگیلویه و بویراحمد با ۵۰ شرکت کننده، بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص دادند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی ادامه داد: داوری مرحله نیمه‌نهایی این پویش یکم خرداد ماه آغاز شد و آثار رسیده به دبیرخانه با شاخص‌هایی همچون ارتباط با موضوعات پویش، خلاقیت در ارائه، کیفیت ارائه، رعایت زمان‌بندی و توجه به مسائل اجتماعی روز کشور داوری و بررسی شدند و افراد راه‌یافته به مرحله نهایی مشخص شدند.

زارعی افزود: هیئت‌ داوران متشکل از سجاد جمشیدیان، مهناز مینایی، مهدی حشمتی و سهیلا کیاسی پس از بررسی آثار از میان ۹۰۱ شرکت کننده در این پویش، ۱۶۰ نفر را به‌ عنوان راه‌یافتگان مرحله نهایی این پویش معرفی کردند.

وی اضافه کرد: داوری مرحله نهایی دومین دوره پویش کتاب خوانی نشاط نوروزی با کتاب با حضور داوران این مرحله از جمله آقایان مهدی کاموس، مجید خدابخش، مهدی صفایی منش، سجاد جمشیدیان و خانم ها فهیمه شانه و فاطمه مطهری در خرداد­ماه ۱۴۰۱ در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

زارعی بیان کرد: داوران بر اساس شاخص­ هایی همچون رسایی، شیوایی فن بیان، وضوح و کیفیت فیلم، استفاده از پرچم ایران در فیلم، خلاقیت و تازگی ارائه، رعایت زمان، استفاده از کتاب مناسب و تناسب سنی مخاطب با کتاب به داوری آثار رسیده به این مرحله پرداختند و بر اساس شاخص­ های موجود برگزیدگان نهایی این پویش را معرفی کردند.

وی ادامه داد: با توجه به نتایج اعلام شده مهرسا راستیان در رده سنی دبستان از باشگاه کتاب خوانی یار مهربان دبستان قلم خورموج و اسماء خواجه زاده تسهیل گر این باشگاه در رده سنی بزرگسالان به عنوان برگزیدگان نهایی دومین دوره پویش نشاط نوروزی با کتاب معرفی شدند.

 گناوه

 رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه گفت: ۳ پایگاه توسط این نهاد برای جمع‌آوری نذورات مردم و قربانی گوسفند در عید سعید قربان و توزیع آنها بین نیازمندان اختصاص یافته است.

سید وحید حسینی حقیقی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : کمیته امداد همه ساله با فرا رسیدن عید سعید قربان و با همکاری مردم نیک اندیش، نوع دوست و خیر شهرستان اقدام به جمع آوری نذورات می‌کند.

وی اظهارکرد:  پایگاه های ایجاد شده در کمیته امداد و ۲ مرکز نیکوکاری به نیابت از خیران ، ضمن جمع آوری وجوهات مردمی،  در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به خرید دام و توزیع بهداشتی گوشت قربانی بین خانواده های تحت حمایت اقدام‌ خواهند کرد.

حسینی حقیقی گفت: نذورات جمع آوری شده براساس نیازسنجی صورت گرفته ،  بین گروه های دارای اولویت از قبیل سالمندان، زنان سرپرست خانوار، ایتام و خانوارهای دارای بیمار صعب العلاج توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت حامیان طرح اکرام و محسنین در خصوص حمایت مالی از کودکان بی بضاعت، بیان داشت : حامیان می توانند نذورات قربانی خود را مستقیم به حساب خانواده‌های این گروه  واریز و یا بصورت نذری اهدا کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه  گفت : نیکوکاران گناوه‌ای می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۰۷۷۴*۸۸۷۷*از طریق تلفن همراه کمک های نقدی خود برای خرید و ذبح گوسفند به نیازمندان و ایتام اهدا و یا نذورات را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۳۱۴۴ نزد بانک ملی واریز کنند.

برچسب‌ها بوشهر عید سعید قربان کمیته امداد امام خمینی گناوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر عید سعید قربان کمیته امداد امام خمینی بوشهر عید سعید قربان کمیته امداد امام خمینی گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!

 استفاده از آسانسور صرفا برای راحتی در جابه‌جایی عمودی نیست. همه دانشجویان رشته‌های علوم پایه و مهندسی در درس فیزیک، اصل هم‌ارزی نسبیت عام را خوانده‌اند که حرکت شتابدار در آسانسور معادل حضور در میدان گرانشی است و زمان در حضور میدان گرانشی، کندتر می‌گذرد. این یافته اینشتین در آثار علمی‌تخیلی برجسته‌ای مانند «میان‌ستاره‌ای» اثر کریستوفر نولان نیز به‌زیبایی نشان داده شده است.

با این حال به نقل از ایسنا، استفاده از آسانسور هیچ کمکی به طول عمر شما نمی‌کند و درمقابل، انتخاب راه‌پله می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی طولانی‌تری داشته باشید. به طور مشخص، بالا رفتن از چند پله در روز، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ را کاهش می‌دهد حتی اگر سابقه مشکلات قلبی داشته باشید.

دکتر سوفی پادوک(Sophie Paddock)، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ می‌گوید: «اگر هر دو گزینه پله‌ها یا آسانسور را دارید، به سراغ پله‌ها بروید، زیرا این کار به قلب شما کمک می‌کند. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه‌مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند یک هدف دست یافتنی برای فعالیت‌های روزانه باشد».

بیماری‌های قلبی عروقی علت اصلی مرگ‌ومیر در بسیاری از کشورهای جهان ازجمله ایالات متحده هستند، اما محققان می‌گویند که ورزش منظم می‌تواند به پیشگیری از آن کمک کند. متأسفانه، مطالعه جدیدی که در مجله ESC Preventive Cardiology ۲۰۲۴ ارائه شد، نشان می‌دهد که از هر چهار فرد بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر از سطوح توصیه شده فعالیت بدنی برخوردار نیست.

در ایالات متحده، بزرگسالان باید هر هفته حدود ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشند که این میزان، معادل ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع روزانه در ۵ روز از هفته است. همچنین اضافه کردن دو روز فعالیت‌های تقویت عضلانی توصیه می‌شود که در آن، همه گروه‌های عضلانی اصلی از جمله پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها درگیر شوند.

جزئیات پژوهش

دکتر پادوک خاطرنشان می‌کند که بالا رفتن از پله‌ها، ورزشی آسان و قابل‌دسترس است که افراد می‌توانند در هر مکانی انجام دهند، از ساختمان آپارتمانی خود گرفته تا پارک‌های شهری. با در نظر گرفتن این موضوع، این مطالعه جدید به بررسی تأثیر بالا رفتن از پله بر طول عمر و سلامت قلب پرداخته است.

این گروه ۹ مطالعه قبلی را در مورد بالا رفتن از پله‌ها با بیش از ۴۸۰ هزار شرکت‌کننده‌ جمع‌آوری کرد. این مطالعات مجموعه وسیعی از شرایط را مورد بررسی قرار داد و درمورد تعداد پله‌هایی که شرکت‌کنندگان از آن بالا رفتند یا سرعتی که از آن پله‌ها بالا رفتند، تفاوتی قائل نشد. این ۹ گزارش شامل افراد سالم و همچنین افراد مبتلا به بیماری شریانی محیطی یا سابقه حملات قلبی بود. شرکت کنندگان از ۳۵ تا ۸۴ سال سن داشتند.

به طور کلی، این مطالعه جدید نشان داد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش ۲۴ درصدی خطر مرگ به هر دلیلی ارتباط دارد. شرکت کنندگان همچنین ۳۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی قرار گرفتند. علاوه بر این، بالا رفتن از پله‌ها به این شرکت‌کنندگان کمک کرد تا از برخی از عوارض عمده بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته جلوگیری کنند.

دکتر پادوک می‌گوید: «بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هرچه فردی از پله‌ها بیشتر بالا برود، مزایای بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه و چه در جای دیگر، از پله‌ها استفاده کنید».

دیگر خبرها

  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • غصب کردن لانه سنجاب دشتی توسط جغدها + فیلم