Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا جمال شیبه روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این نهاد در هفته ملی ازدواج برنامه‌های متنوعی را برای کمک به امر ازدواج جوانان در دست اجرا دارد.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت های مهم این کمیته کمک به امر ازدواج آسان جوانان زیرحمایت است، افزود: در راستای حمایت از خانواده و جمعیت،در طول سال بسته خدمتی ازدواج و تحکیم خانواده به افراد مدنظر زیرحمایت ارایه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اهدای بسته‌های جهیزیه و یا کمک هزینه ازدواج به زوج‌های جوان ، انجام مشاوره‌ فردی ازدواج به صورت تلفنی و حضوری، تعامل موثر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های سایر نهادهای اجتماعی مرتبط برای شناسایی راهکارهای ترویج ازدواج‌های آسان از جمله برنامه‌های این کمیته امداد در هفته ملی ازدواج است.

 شیبه افزود: پرداخت تسهیلات به زوج های جوان متقاضی دریافت وام قرض الحسنه ازدواج، در اولویت قرار دادن خدمات اشتغال به زوج‌های جوان مستعد طرح‌ اعم از ارایه مشاوره شغلی، استعداد سنجی، حرفه‌آموزی، کاریابی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و همچنین در اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان متقاضی دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج از برنامه‌های این نهاد برای کمک به زوج های جوان زیرپوشش خود است.

وی بیان کرد: در یکسال گذشته ۶ هزار فقره هدیه ازدواج به افراد زیرحمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان اهدا شده است.

شیبه بیان کرد: کمیته امداد با هدف تقویت نهاد خانواده و تحکیم ازدواج خانواده‌های زیرحمایت توسط مرکز مشاوره اقدام به برگزاری جلسات مشاوره و راهنمایی ازدواج برای مددجویان می‌کند که در این راستا پنج هزار و ۵۰۰ نفر از این خدمات برخوردار شده‌اند.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در آمادگی برای ازدواج را از دیگر برنامه‌های این نهاد در راستای ترویج ازدواج دانست و ادامه داد: در این کلاس‌ها مهارت‌ زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی، انتخاب صحیح همسر و مبانی تحکیم خانواده، به جوانان در آستانه ازدواج و زوج‌ها آموزش داده می‌شود.

دهم تا ۱۶ تیر در کشور به عنوان هفته ملی ازدواج نامگذاری شده است.

برچسب‌ها هفته ازدواج کمیته امداد امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته ازدواج کمیته امداد امام خمینی هفته ازدواج کمیته امداد امام خمینی زوج های جوان کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره

در سال گذشته ۱۲۰ وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از ۳۰۰۰ مددجوی البرزی ارائه کردند. - اخبار استانها -

 طاهره شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کرج، با اشاره به اینکه کانون وکلا دادگستری البرز و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد دارند، اظهار داشت: در سال گذشته 120 وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از 3000 مددجوی البرزی ارائه کردند.

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد از راه‌اندازی میز خدمت حقوقی در این نهاد خبر داد و گفت: در سال 1402 در راستای این طرح، وکلای نیکوکار در دفاتر و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حضور یافته و به 450 مددجوی مورد حمایت البرزی خدمات مشاوره حقوقی ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به مددجویان کمیته امداد (ره) جز برنامه‌های این نهاد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.

شهبازی با قدردانی از وکلای دادگستری البرز و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه با توجه به نقش آن مجموعه در محاکم قضایی نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد (ره) دارند چرا که بسیاری از مددجویان به لحاظ مشکلات اقتصادی موجود توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی