Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال دانش بنیان نیازمند رفتارهای راهبردی در حوزه تسری اقتصاد دانش بنیان هستیم، گفت: شعار سال نشان از درایت مقام معظم رهبری دارد و همواره این شعار می‌تواند موجب ارتقای مرجعیت علمی ایران در خاورمیانه و دنیا شود.

فاطمه محمدبیگی در مراسم تکریم و معارفه رؤسای پارک علم و فناوری قزوین که ظهر امروز سه‌شنبه ۱۴ تیر در پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در روزهای نخست شیوع کرونا پس از حضور در بیمارستان به پارک علم و فناوری آمدم تا از حوزه علم و فناوری برای مدیریت کرونا استفاده کنیم کما اینکه مشاهده کردیم بیشترین مواد ضدعفونی کننده توسط پارک فناوری قزوین تولید شد و رتبه نخست کشور را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مجلس با تصویب قانون جهش دانش‌بنیان گامی موثر در این حوزه برداشت و امروز این قانون جایگاهی برای فناوران قائل شده و از حوزه دانش بنیان واحدهای فناور حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد و در نهایت در تلاش هستیم حوزه دانش‌بنیان را مردمی کنیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز تسهیلگران حوزه علم و فناوری در عرصه حضور دارند و با فرایند دانش بنیان ایده‌ها را صنعتی خواهند کرد تا زنجیره ایده تا محصول به صورت کامل شکل بگیرد. با قانون تسهیل مجوز کسب و کار گام دوم توسط مجلس برداشته شد و امروز با این قانون فرآیندهای حوزه‌های علم و فناوری با سرعت در جریان است.

وی افزود: جهش پارک علم و فناوری قابل تقدیر است و امیدواریم مدیر جدید گام‌ها را با تجربه اندوخته شده محکم‌تر و استوارتر بردارد و آینده استان را چنان رقم بزند که مانند گذشته قزوین مهد علم باشد.

محمدبیگی اشاره کرد: پروژه‌های چشمه نور و زیست‌بوم فناوری پردیس سلامت از جمله پروژه‌های مهم استان است. قزوین به لحاظ جغرافیایی در محور شرق به غرب است و می‌تواند زیستگاه دانشمندان باشد. در سال دانش بنیان نیازمند رفتارهای راهبردی در حوزه تسری اقتصاد دانش بنیان هستیم. شعار سال نشان از درایت مقام معظم رهبری دارد و همواره این شعار می‌تواند موجب ارتقای مرجعیت علمی ایران در خاورمیانه و دنیا شود.

۴۰ درصد دانشگاه‌ها خوابگاه متاهلی ندارند

وی متدکر شد: با توجه به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) باید یک نکته را متذکر شویم که ۴۰ درصد دانشگاه‌ها خوابگاه متاهلی ندارند و در ۲ دهه گذشته تنها ۰.۷ خوابگاه‌ها متاهلی بوده است بنابراین از وزارت علوم درخواست داریم تا در راستای قانون جمعیت به خوابگاه‌های متاهلی توجه کند. برخی از وزارتخانه‌ها را موظف کردیم تا ۱۰ درصد اعتبارات خود را به خوابگاه‌های متاهلی اختصاص دهند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در پارک علم و فناوری قزوین باید زیست‌بوم فرهنگی و اجتماعی خانواده‌محور را ایجاد کنیم تا ضمن ارائه نسخه زندگی دانشجوی موفق، خلاقیت‌های علمی دانشجویان در سایه آرامش حاصل از ازدواج بروز و ظهور پیدا کند.

تبدیل شدن به قطب شرکت‌های فناور، ماموریت اصلی پارک علم و فناوری است

جعفر احمدی، رئیس جدید پارک علم و فناوری استان قزوین در این مراسم بیان کرد: در دنیای فناوری کلمه زیست بوم به یک واژه محبوب تبدیل شده است و به وفور نیز استفاده می‌شود. با الگوبرداری از زیست‌بوم‌های طبیعی، زیست‌بوم‌های فناوری شکل گرفته است؛ این زیست‌بوم‌ها به صورت شبکه پیوسته و وابسته از نهادها و سازمان‌های مختلف در تلاش هستند با تحریک و تولید نوآوری در حوزه‌های مختلف، زنجیره ایده تا تولید ثروت دانش بنیان را خلق کنند.

وی تصریح کرد: تبدیل شدن به قطب شرکت‌های فناور و دانش بنیان مأموریت اصلی پارک علم و فناوری است، با این مأموریت موتور توسعه اقتصاد دانش بنیان که همان کسب و کارهای دانش پایه است روشن شده و شتاب جهشی خواهند داشت.

احمدی گفت: امروزه با گسترش روز افزون دانش و فناوری، اقتصاد منبع، جای خود را به اقتصاد دانش بنیان داده است. امروزه اقتصاد کشورها وابسته به صنایع دانش بنیان و هایتک است.

وی اشاره کرد: پارک علم و فناوری نهادی مادر و محور برای تمام زیست‌بوم‌های فناوری و نوآوری است، تبدیل کسب‌وکارهای دانشگاهی به موتور واقعی و پیشران اقتصاد کشور مستلزم شبکه‌سازی زیست بوم‌ها و تقویت تعامل بازیگران و نهادهای مختلف این اکوسیستم است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین اظهار کرد: از مدیران استانی می‌خواهیم مجموعه پارک علم و فناوری قزوین را در این ماموریت خطیر کمک کنند. در دوران مدیریتی خود تلاش خواهم کرد به نمایندگی از شرکت‌های پارک علم و فناوری در تعامل استان و کشور زیرساخت‌های زیست بوم فناوری را فراهم کنم. برای رسیدن به این هدف و دست یافتن به آن از نیروهای جوان و خوش فکر و البته با پشتوانه تجارب گذشته استفاده خواهم کرد.

احمدی در پایان متذکر شد: امیدواریم در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات نقش‌آفرینی خوبی در بحث زیست‌بوم فناوری داشته باشیم چراکه استان قزوین در این سه بخش حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانش بنیان اقتصاد دانش بنیان قزوين پارک علم و فناوری قزوین پارک علم و فناوری اقتصاد دانش بنیان زیست بوم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۶۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است

رئیس کل گمرک عراق با اشاره به بازدید خود از ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و مشاهده دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت)، تاکید کرد: آی‌هیت، نماد افتخار و نشانگر پیشرفت همه جانبه علمی‌ و فناوری ایران است و دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی نیز قابل تقدیر است.

به گزارش ایسنا، حسن حمود حسانی، مشاور وزیر مالیه و رئیس کل گمرک عراق با ابراز خرسندی از حضور در آی‌هیت اظهار کرد: کالاهایی که در خانه نوآوری و فناوری ایران به نمایش گذاشته شده از سطح تکنولوژی بالایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به پیشرفت چشم‌گیر بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران، افزود: به نظر من آی‌هیت نماد افتخار ایرانیان است و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را در تمام زمینه‌های علمی‌ و فناوری نشان ‌می‌دهد.

حسانی تصریح کرد: دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است. این شرکت‌ها با کمک نیروی انسانی دانش‌آموخته دانشگاهی، دانش را به فناوری (محصول یا خدمات) و در نتیجه ثروت تبدیل کرده‌اند.

به گفته وی، ارتقای کیفیت و کاهش قیمت محصولات دانش‌بنیان ایرانی در مقایسه با نمونه‌های خارجی بسیار ارزشمند است و سبب شکل‌گیری اتفاقات خوبی برای ایران خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است