Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دامپزشکی قم با بیان این‌که کنه‌ها عامل انتقال بیماری تب کریمه کنگو هستند، گفت: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، لاشه دام باید تا ۲۴ ساعت بعد از کشتار، در دمای یخچال نگهداری شود که این اقدام در تمام کشتارگاه‌های سطح استان انجام می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن توحیدی مهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت عیدسعید قربان با اشاره به اینکه در این ایام نظارت ها برای کشتارهای روز عید بیشتر خواهد شد، اظهار داشت: در این ایام گشت های سیار و ثابت در سطح شهر حاضر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اشاره کرد و گفت: این بیماری ویروسی است که در حیوان زنده بیماری محسوب نمی‌شود و یا علائمش محرز نیست، ولی علائم این بیماری در انسان بروز می‌کند.
سرپرست دامپزشکی قم با بیان این‌که کنه‌ها عامل انتقال این بیماری هستند، افزود: بهترین راه مقابله با این بیماری کاهش جمعیت کنه‌ها با سم‌پاشی است.
وی اضافه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، لاشه دام باید تا ۲۴ ساعت بعد از کشتار، در دمای یخچال نگهداری شود که این اقدام در تمام کشتارگاه‌های سطح استان انجام می‌شود.
توحیدی مهر با اشاره به مسئله سگ های ولگرد؛ عنوان کرد: سگ‌های خارج از مجموعه دامداری و بی‌صاحب ارتباطی به دامپزشکی ندارد و تنها در صورتی که سگ متعلق به دامداری با پروانه بهداشتی و بهره‌برداری باشد، خدمات سلامت از دامپزشکی دریافت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اگر سگ صاحبداری از مجموعه دامداری که در آن نگهداری می شد، خارج شود، از نظر دامپزشکی سگ ولگرد محسوب می‌شود و دامپزشکی مسوولیتی در این زمینه ندارد.
سرپرست دامپزشکی قم بیان کرد: مجتمع دامشهر مدیریت متمرکزی دارد و همان‌طور که شهرداری‌ها در سطح شهر و دهیاری‌ها در سطح روستا مسوولیت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را دارند، در سطح واحدهای مجتمعی نیز این مسوولیت بر عهده مدیریت مجتمع است.
توحیدی مهر تصریح کرد: آن‌طور که مطلع شده‌ایم مجتمع دامشهر در این خصوص علاوه بر امکانات خود، از سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های دولتی هم کمک گرفته‌اند.
وی ادامه داد: مصوبات خوبی در سطح فرمانداری و کارگروه حیوانات ناقل بیماری در راستای حل این معضل مصوب شده است؛ البته برخی مصوبات ایراداتی دارد و با شاکله کار دامپزشکی در تضاد است.
سرپرست دامپزشکی قم با اشاره به اینکه کشتارگاه مهر زمستانه پس از ۹ سال فعالیت خود را آغاز خواهد کرد؛ گفت: مشکلات اقتصادی و بانکی علت بسته شدن این کشتارگاه بود.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: بیماری تب کنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: سگ‌های ولگرد نیز باید توسط شهرداری جمع آوری، ساماندهی و به جایگاه مشخصی انتقال داده شوند که واکسیناسیون برای آنها انجام شود.

وی بیان داشت: قیمت تمام شده یک دوز واکسن بیش از ۵۰۰ هزار تومان است اما دامپزشکی برای واکسینه کردن سگ‌های ولگرد در صورت جمع آوری توسط شهرداری، آمادگی کامل دارد.

رجایی فر تصریح کرد: دامپزشکی همچنین با کمک مراکز بخش خصوصی طرف قرارداد، برای عقیم کردن و جلوگیری از زاد و ولد سگ‌های ولگرد آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه سازمانی دامپزشکی، واکسینه کردن سگ‌های صاحب‌دار مثل سگ‌های گله دامداران و عشایر است، گفت: با این حال در راستای سلامت مردم، دامپزشکی سگ‌های ولگرد را نیز در صورت جمع آوری در یک محل واکسینه می‌کند.

رجایی فر اظهار داشت: در سال گذشته نیز ۱۲ هزار و ۷۵۳ سگ صاحب‌دار واکسینه شدند.

کد خبر 6090026

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام