Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، احداث سیل بند، تعریض و بهسازی ورودی روستا، نبود زمین و چمن مصنوعی ورزشی، لایروبی سد ، آسفالت معابر، احداث پارک، ایستگاه آتش نشانی و احداث مخزن آب شیرین از جمله درخواست ها و نیازهای اساسی مردم در این منطقه بود.

دهیار روستای هرمود گفت: یکی از نیازهای مبرم این روستا احداث سیل بند و اجرای طرح های آبخیزداری و لایروبی رودخانه ها است که به دلیل همین معضل، با کمترین بارش ها روستا را سیل و آبگرفتی فرا می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدالله دلشاد تصریح کرد: این روستا در بارش های سیل سا در دیماه سال گذشته برای چند بار دچار آبگرفتگی شد و تمامی کوچه ها و معابر و حتی مدارس و بسیاری از خانه های مردم را سیل فرا گرفته بود.

وی همچنین گفت: جوانان این روستا با وجود استعداد ها و ظرفیت های بالا در حوزه ورزش و رشته های مختلف اما هنوز از کمترین امکانات به ویژه زمین چمن مصنوعی محروم هستند که انتظار می رود مسئولان و فرماندار ویژه لارستان در این راستا نسبت به تحقق خواسته بحق مردم این روستا ما را یاری دهند.

فرماندار ویژه لارستان در دیدار با دهیار و جمعی از اهالی این روستای غنی از ظرفیت های متعدد به ویژه در بخش کشاورزی اما در حقیقت محروم از زیرساخت ها نیز گفت: مهمترین هدف از حضور مسئولان در یک روستا و منطقه و یا ملاقات های عمومی مردم با مسئولان آشنایی با دردها ، مشکلات و همچنین تبادل نظر و ارایه راهکار مناسب برای رفع چالش های موجود و فرا روی مردم است.

دهقان تصریح کرد: ما مسئولان وظیفه ای جز خدمت بی منت به مردم نداریم و باید با درد دل ها، دغدغه ها و مشکلات  مردم آشنا شویم و در راستای رفع آنها هم تلاش کنیم.

دهقان یادآور شد: بخشداران و دهیاران به عنوان نماینده دولت در بخش ها و روستاها باید اشراف کامل و حضور مناسب داشته باشند و با پیگیری موضوعات در چارچوب ضوابط تعریف شده از ظرفیت های موجود برای رفع مشکلات در این مناطق به بهترین نحو انجام وظیفه کنند.

وی گفت: بدون شک این جلسات کمک بسزایی در حل مشکلات روستاها می کند و با  رصد معضلات و چالش های موجود هر منطقه و روستا می توانیم بهتر تصمیم گیری کنیم.

فرماندار ویژه لارستان خواستار هماهنگی و همکاری و تعامل سازنده دستگاه های اجرایی و خدمات رسان با بخشداران و دهیاران و شوراهای روستاها برای ارائه خدمات بهتر رفع مشکلات مردم روستاها و مناطق محروم در سطح شهرستان شد.

همچنین در این نشست مقرر شد مبلغ سه میلیارد ریال برای لایروبی رودخانه های روستای هرمود مهر خویی از طرف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان اختصاص یابد.

روستای هرمود حدود هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت دارد و در فاصله ۷۵ کیلومتری لار مرکز لارستان واقع شده است.

برچسب‌ها روستائیان توسعه روستایی لارستان دهیاران فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان توسعه روستایی لارستان روستائیان توسعه روستایی لارستان دهیاران فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد

ایسنا/هرمزگان عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پرتردد سرخون در استان هرمزگان آغاز شد.

ظهر امروز هفتم اردیبهشت مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پر تردد سرخون را کلنگ‌زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ‌زنی گفت: هرمزگان در مجموع ۵۴ نقطه حادثه‌خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط به‌منظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام ‌شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولدسازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تامین منابع مالی و بهره‌برداری سریع از این پروژه تأکید و تصریح کرد: باتوجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچگونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضاء شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بناست ظرف مدت چهار ماه احداث شود و در هفته دولت سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل