Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: هفته‌های فرهنگ و هنر استان گیلان پس از ۸ سال تعطیلی در شهرهای مختلف گیلان آغاز به کار می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت ، رضا ثقتی عصر امروز در نشست صمیمی با مفاخر علمی، فرهنگی، ادبی و هنری استان گیلان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توجه ویژه به جامعه نخبگانی اظهار داشت: فرهیختگان سرمایه‌های بی‌بدیل هر جامعه‌ای هستند و و سرمایه‌گذاری در این حوزه به فرهیختگی و ارتقا جامعه کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از فعال‌سازی مجدد شورای پژوهشی این اداره‌کل پس از هشت سال تعطیلی خبر داد و بیان کرد: انجمن مفاخر گیلان که بعد از کرونا حال و روز خوبی نداشت اکنون با تلاش خود مفاخر گیلان، فعالیت‌هایش را آغاز و شکل تازه‌ای به خود گرفته است.

ثقتی با بیان اینکه هفته‌های فرهنگ و هنر استان نیز پس از 8 سال تعطیلی در شهرهای مختلف گیلان آغاز به کار می‌کند تصریح کرد: تجلیل از مفاخر فرهنگی ادبی گیلان در شهرستان‌ها با حضور مسئولان کشوری دنبال می‌شود.

50 جشنواره ورزش‌های بومی محلی در استان گیلان برگزار می‌شود 142 کلاس درس جدید امسال در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در 87 هزار هکتار از اراضی گیلان انجام شد

وی خرید آثار مفاخر و حمایت از آنان، جهت دادن به جشنواره‌های استانی و توجه به میراث فرهنگی و ادبی استان را جزو دیگر برنامه‌های مدنظر برشمرد و افزود: بزرگداشت‌ شخصیت‌‌های برجسته گیلانی همچون تجلیل از مقام علمی استان احمد سمیعی، تجلیل از استاد فریدون شایسته، حاج اسماعیل اتقیا و دیگر شخصیت‌ها برگزار شده است.

وی بازگشایی تالار مرکزی رشت را هدیه دولت سیزدهم به مردم فرهیخته گیلان دانست و گفت: روزهای خوبی برای اهالی فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم پیش‌بینی شده و امید داریم که با همراهی استاندار و اهالی فرهیخته به آن روزهای خوب که نوید داده‌ایم برسیم.

رئیس دبیرخانه انجمن مفاخر استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه مفاخر و مشاهیر هر ملتی از سرمایه‌‌های بزرگ آن شهر و دیار هستند اظهار داشت: انجمن مفاخر گیلان گام‌ بلندی در راستای مفاخرشناسی و مفاخر‌پروری برداشته و توسعه این انجمن در شهرستان‌ها دنبال می‌شود.

ابراهیم صفری از اجرای فعالیت‌های فرهنگی مختلف در شهرستان‌ها و برگزاری نشست‌هایی با حضور مفاخر استان خبر داد و بیان کرد: برگزاری همایش‌های شهرشناسی، برگزاری نکوداشت‌های مفاخر در شهرهای مختلف و نامگذاری خیابان‌ها و مراکز فرهنگی در راستای معرفی مفاخر به جامعه دنبال می‌شود.

انتهای پیام/612/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ارشاد وزارت ارشاد شهرهای مختلف استان گیلان فرهنگ و هنر سال تعطیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ حسن رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج سازندگی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون به ۱۲۰ روستا آبرسانی شده است ادامه داد: هم اکنون آبرسانی به دو دهستان باشت و بهمئی نیز توسط بسیج سازندگی در حال انجام است.
وی اهداء دو هزار جهیزیه به نوعروسان، اعزام پنج گروه جهادی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، خدمات رسانی ۸۵ گروه جهادی، ساخت ۳۰۰ باب خانه عالم، برپایی سفره افطاری برای ۲۰۰ هزار نفر، توانمند سازی ۵۰ مدرسه در طرح شهید عجمیان، توزیع ۳۰۰ تبلت بین دانش آموزان مناطق محروم، توزیع دو هزار و ۱۱۵ لوازم نوشت افزار، توزیع ۱۶ هزار بسته معیشتی، آزادی ۳۰ زندانی غیرعمد، غرس ۵۷ هزار درخت مثمر و غیر مثمر، تشکیل ۷۰۸ صندوق خرد خانگی، اهداء ۷ هزار فقره تسهیلات در زمینه جهاد روشنایی، تکمیل ۱۰ مصلی، تکمیل فاز دوم کتابخانه بهمئی، زمین چمن مصنوعی، تکمیل فاز نخست اورژانس بین جاده‌ای موشمی زیلایی، خاکبرداری فرهنگسرای لنده، ساخت پایگاه سلامت مادوان، تکمیل و تجهیز مسکن و ابنیه مدیریت بحران در بهمئی، یاسوج و توزیع هزار تن قیر رایگان بین شهرداری ها، راهداری و نیری انتظامی را از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی در سال گذشته در استان عنوان کرد.
وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه برای ساخت و نصب ۵۰۰ تابلوی شهید استان در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: این طرح به مناسبت دومین کنگره ملی شهدای استان انجام می‌شود.
مسئول بسیج سازندگی استان همچنین از تهیه شناسنامه شهدای روستا‌های استان خبر داد و افزود: در این شناسنامه مشخصات روستا‌ها با تعداد شهدای آن دیده شده است.
وی همچنین از ارائه خدمت به روستای سیوکی جلیل خبر داد و گفت: این روستا در هشت سال دفاع مقدس بیشترین تعداد شهید نسبت به جمعیت را داشته است.
سرهنگ رضایی افزود: زمین چمن مصنوعی و آبرسانی به این روستا نیز انجام شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان کرمان
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل