Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-08@16:32:30 GMT

لیگ قهرمانان آسیا دردسر جدید فدراسیون

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۸۹۳۱

لیگ قهرمانان آسیا دردسر جدید فدراسیون

آن‌ها باید برای این موضوع هم که اگر یک تیم در دو فصل در جایگاهی قرار بگیرد که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده باشد، یکی از سهمیه‌ها را به چه تیمی از چه فصل خواهند داد هم تصمیم‌گیری کنند. علاوه بر این موارد، این امکان وجود دارد که سهمیه ایران برای فصل ۲۰۲۳ کمتر از (۲+۲) باشد و اگر این اتفاق بیفتد، کار برای تعیین نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ سخت‌تر هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل همزمانی مسابقات جام جهانی قطر و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا امسال تغییراتی در شکل و شمایل برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان ایجاد شده، از این رو این مسابقات همانند دوره‌های قبلی نیست و مسابقات از اواخر مردادماه و اوایل شهریور ماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.
تغییرات ایجاد شده در خصوص برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کار را حسابی برای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ سخت کرده چون آن‌ها باید بر اساس تقویم زمان بندی AFCمسابقات خود را برگزار کنند، از طرفی درباره نحوه حضور نمایندگان ایران در این رقابت‌ها نیز یک تصمیم سخت باید بگیرند تا مشکلی برای قهرمان لیگ رقم نخورد، از طرفی سرنوشت قهرمانان جام حذفی هم نیز به همین ترتیب است و باید از میان این چهار تیم دو تیم به صورت مستقیم و دو تیم در رقابت‌های پلی اف شرکت کنند.
از سوی دیگر به دلیل نحوه برگزاری مسابقات آسیایی هیچ راه حلی برای تغییر شرایط وجود ندارد، به همین دلیل به نظر می‌رسد جنجالی‌ترین چالش موجود در تاریخ فوتبال به‌زودی شکل خواهد گرفت.
البته این اتفاقات به شرطی تحقق می‌یابد که سهمیه ایران، ۱+۳ باقی بماند و کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییری در تعداد سهمیه اختصاصی به فوتبال باشگاهی ایران نداشته باشد، در غیر این صورت اگر امتیاز کمیته اجرایی AFC به ایران پایین باشد، ممکن است تعداد سهمیه ایران در این رقابت‌ها کاهش یابد.
اما مسئله مهم دیگر اینجاست که تیم‌های قهرمان دوره بیست و یکم و بیست و دوم لیگ برتر و جام حذفی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بتوانند مجوز حرفه‌ای را بدست آورند، در غیر این صورت هیچ یک از آن‌ها قادر به حضور در این مسابقات نیستند و تراژدی فصل قبل لیگ قهرمانان که برای استقلال، پرسپولیس و گل گهر رقم خورد، این بار هم تکرار خواهد شد.
AFC در حال حاضر دو گزینه را برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ به کشورهای آسیایی پیشنهاد داده است. پیشنهاد اول این است که تا روز ۱۰اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲، کشورها نماینده‌های خود را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کنند. اگر این پیشنهاد قطعی شود، لیگ بیست‌ودوم هنوز به پایان نرسیده و فدراسیون فوتبال راهی ندارد جز اینکه با توجه به سهمیه ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، به ترتیب استقلال، نساجی، پرسپولیس و سپاهان را به (AFC) معرفی کند تا در صورت دریافت مجوز حرفه‌ای توسط آن‌ها، بتوانند در لیگ قهرمانان شرکت کنند. 
گزینه دوم AFC این است که کشورها تا تاریخ ۱۰ خردادماه ۱۴۰۲ نماینده‌های خود را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ اعلام کنند که در این‌صورت، تکلیف قهرمان و تیم‌های دوم و سوم لیگ بیست‌ودوم هم مشخص شده و فدراسیون باید باتوجه به تصمیمی که قبل از شروع فصل گرفته، نماینده‌های خود را معرفی کند. 
عربستان سعودی تصمیم گرفته برای لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳، قهرمان لیگ و جام حذفی‌ این فصلش به پلی‌آف بروند و تیم‌هایی که در فصل جدید به قهرمانی لیگ و جام حذفی می‌رسند، در صورتی که سهمیه آن‌ها (۲+۲) باشد، مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.
اگر فدراسیون فوتبال ایران بخواهد راه عربستان را برود، استقلال قهرمان لیگ بیست‌ویکم و نساجی قهرمان جام حذفی در صورتی که سهمیه ایران همچنان (۲+۲) باشد، به پلی‌آف می‌روند و تیم قهرمان فصل جدید (لیگ بیست‌ودوم) و قهرمان جام حذفی در فصل پیش رو راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهند شد.

خبرنگار: سینا حسینی

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا فدراسیون فوتبال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ فدراسیون فوتبال لیگ قهرمانان سهمیه ایران لیگ بیست جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسکتبال NBA | برد نزدیک نیکس و دردسر بزرگ قهرمان

نیکس مقابل پیسرز به دردسر افتاد و در نهایت پیروز شد، دردسری که تیمبروولوز برای دنور ناگتس ایجاد کرده اما به این زودی جایی نمی رود.

طرفداری | بامداد سه شنبه به وقت تهران، دو بازی در جریان پلی آف NBA برگزار شد. در ادامه این مطلب مروری داریم بر نتایج و مهم ترین اتفاقاتی که طی این دو بازی رقم خورد.

نیویورک نیکس ۱۲۱-۱۱۷ ایندیانا پیسرز (۰-۱ به سود نیکس)

چند بازیکن بهتر از جیلن برانسن در حال حاضر می شناسید؟ او در این پلی آف عملکردی از خودش ارائه می دهد که تنها از امثال مایکل جردن و لبران جیمز دیده بودیم. نیکس در حالی بازی اول سری را به سود خودش خاتمه داد که اکثر زمان بازی از حریفش عقب بود. با این وجود در کوارتر چهارم با حمایت تماشاگرانش همه چیز را به سود خودش خاتمه داد تا از مزیت بازی خانگی در این سری محروم نشود.

حدس می زنید قبل از جیلن برانسن چه کسی ۴ بازی متوالی با ۴۰+ امتیاز در پلی آف ثبت کرده بود؟ بله، مایکل جردن. برانسن ملقب به برنر (سوزاننده) در این بازی ۴۳/۶/۶ ثبت کرد که ۲۱ امتیاز از این امتیازات در کوارتر چهارم به ثبت رسیدند. دانته دی وینچنزو (۲۵ امتیاز) و جاش هارت (۲۴/۱۳) از سایر عوامل پیروزی نیکس بودند.

دنور ناگتس ۸۰-۱۰۶ مینه سوتا تیمبروولوز (۰-۲ به سود تیمبروولوز)

گرگ ها واقعا ترسناک هستند. تیمبروولوز در این بازی بدون بازیکنی که از بهترین سنتر های دفاعی تاریخ (رودی گوبر) است، مدافع عنوان قهرمانی را در امتیاز تحقیرآمیز ۸۰ نگه داشت. دفاع فوق‌العاده گرگ ها کاری کردند که حالا با نتیجه ۰-۲ به خانه بروند و ناگتس به شدت خطر جارو شدن را احساس کند. آنها دو شکست به تیمی تحمیل کرده اند که فصل قبل تنها با چهار شکست در پلی آف قهرمان شده بود و بازیکنی را در تیمش دارد که در آستانه بردن سومین جایزه (MVP) ارزشمندترین بازیکن فصل عادی قرار دارد.

جمع امتیازات ادواردز و تاونز (هر دو در نهایت ۲۷ امتیاز) در نیمه اول از کل تیم دنور ناگتس بیشتر بود. تعداد فیلدگل های جمال موری از ترن اور های او کمتر بود. نیکولا یوکیچ در دو بازی این سری میانگین ۵.۵ ترن اور داده است! پلاس ماینس ارون گوردون در این دو بازی ۵۷- است.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • سهمیه شنای المپیک بگیریم وایلدکارت منتفی می‌شود
  • ورزش ایران امن باید به آسیا شناسانده شود/میزبانی مسابقات جهانی
  • خاتون و 21 رقیب قدرتمند در رقابت‌های آسیایی!
  • وحدانی: هزینه هنگفتی کردیم تا شمشیربازی مدال المپیک بگیرد/ نتایج بدی در سئول نگرفتیم
  • بسکتبال NBA | برد نزدیک نیکس و دردسر بزرگ قهرمان
  • ژیمناستیک در خواب هم نمی‌دید سهمیه بگیرد/حضور در آسیا با تیم کامل
  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • نشست پریچهره با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران/ تهران میزبان قهرمانی آسیا شد
  • ملی‌پوش اسلحه اپه: بعد از ناکامی در کسب سهمیه المپیک مصمم‌تر شدم