Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اواسط سال آینده تونل خط دوم مترو و ایستگاه‌های آن آماده شود و وارد مرحله نازک‌کاری و تجهیز این خط شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها در برنامه برخط رادیویی، اظهار کرد: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در شهر مانند پروژه قطار شهری یکی از اولویت‌های اصلی شورای ششم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوای شهر اصفهان در روزهای اخیر، گفت: در این شرایط یکی از نیازهای اصلی شهر پروژه مترو است که باید هر چه سریع‌تر خط دوم و سوم قطار شهری اصفهان آماده شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خط دوم مترو با فعالیت دو دستگاه TBM در دست اجرا است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود اواسط سال آینده تونل خط دوم مترو و ایستگاه‌های آن آماده و وارد مرحله نازک‌کاری و تجهیز این خط شویم؛ پس از آن می‌توانیم اجرای خط سوم قطار شهری را نیز کلید بزنیم.

وی با بیان اینکه برای اتمام خط یک و دو قطار شهری به ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان طی چهار سال با بهره‌مندی از کمک‌های دولتی که بیشتر به صورت وام است، پروژه قطار شهری را دنبال می‌کند؛ سهم دولت و شهرداری هر کدام در تأمین اعتبارات ۵۰ درصد است.

قطار شهری کلیدی‌ترین پروژه شورای ششم

حاج‌رسولی‌ها اظهار کرد: قطار شهری کلیدی‌ترین پروژه شورای ششم محسوب می‌شود که اجرای آن به دلیل هزینه‌های بالا و میلیاردی آزادسازی‌ها بسیار سخت است؛ به تازگی برای تملک و آزادسازی ایستگاه مترو خیابان حافظ یا چهارراه شکرشکن ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.

وی حلقه حفاظتی چهارم شهر را دیگر پروژه مهم دیگر دانست و افزود: این حلقه حفاظتی ۷۶ کیلومتر طول دارد و عمده آن در شهر اصفهان قرار گرفته که تملک و اجرای این طرح نیز هزینه‌بر بوده، در حالی که درآمد مدیریت شهر محدود است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در این دوره از شورای اسلامی شهر به بازگشایی گلوگاه‌ها در محلات توجه ویژه شده است، گفت: در صورتی که گلوگاه‌ها باز شود معابر بیشتری برای تسهیل حمل‌ونقل در اختیار مدیریت شهری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امسال برای بازگشایی گلوگاه‌ها در داخل محلات ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، همچنین حفظ فضای سبز شهر از دیگر اولویت‌های مدیریت شهری است، درختانی در شهر اصفهان با عمر ۱۰۰ سال وجود دارد که هویت شهر محسوب می‌شود، اما با توجه به کمبود منابع آبی حفظ این میراث بسیار سخت شده است.

خشکی زاینده‌رود مهم‌ترین مشکل اصفهان است

حاج‌رسولی‌ها خاطرنشان کرد: شهرداری برای رفع این مشکل با تصفیه پساب آبیاری فضای سبز انجام می‌دهد، در این راستا به دنبال احداث چند تصفیه‌خانه در شهر هستیم تا از پساب آن برای حفظ فضای سبز شهر استفاده کنیم.

وی با اشاره به وضعیت آب شرب اصفهان که طی هفته‌های گذشته دچار مشکل شده بود، گفت: خشکی زاینده‌رود مهم‌ترین مشکل اصفهان است که با آن دست به گریبان هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: خشکی زاینده‌رود و به دنبال آن تالاب گاوخونی هر دو مبنای به وجود آمدن ریزگردها است که نه تنها اصفهان بلکه تهران را نیز با مشکل روبه‌رو خواهد کرد. اداره محیط زیست باید متولی شود تا حقابه محیط زیست و تالاب گاوخونی تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه وظیفه شورای اسلامی شهر است که تنگناها و مشکلات را به مدیران محلی منتقل و به عنوان مطالبه‌گر به مشکلات ورود کند، اضافه کرد: کمیسیون ویژه آب شورای اسلامی شهر به صورت جدی با کمک دستگاه‌های مسئول مسئله آب زاینده رود را دنبال می‌کند، زیرا اگر به فکر نباشیم کویر به سمت اصفهان خواهد آمد. اصلی‌ترین دغدغه ما آب است، اگر زاینده رود جاری شود بر حوزه گردشگری، محیط زیست و زیبایی شهر تأثیرگذار خواهد بود.

لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در شهر

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه شورای اسلامی شهر برای توسعه بخش دانش‌بنیان، مدیریت شهر را الزام به استفاده از پروژه‌های دانش‌بنیان کرده است، خاطرنشان کرد: قطعاً با این تاکید شورای اسلامی شهر بهره‌وری در بخش‌های مختلف مدیریت شهر افزایش می‌یابد، در این راستا در حوزه‌های مختلف همچون پروژه‌های زیست محیطی، هوشمندسازی، تولید گونه‌های گیاهی مقاوم، ساخت فیلتر برای ناوگان اتوبوسرانی در راستای کاهش آلودگی، تولید سازه‌ها و آسفالت از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند با همیاری و همکاری در حفظ و نگهداری اصفهان با مدیریت شهر هماهنگ شوند به ویژه در بخش حمل‌ونقل و ترافیک چرا که فرهنگ رانندگی شهروندان در کاهش ترافیک نقش بسزایی دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز و به ویژه در آغاز مهرماه کمبود اتوبوس است، گفت: در شورای اول و دوم، شهر را با ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط پنج سال اداره می‌کردیم، اما اکنون به دلیل تحریم‌ها و شیوع کرونا در سال‌های اخیر که منجر به کاهش سفرهای آموزشی شد این تعداد به ۶۰۰ اتوبوس با عمر بالای ۱۰ سال رسید. برای رفع این مشکل از وزارت کشور کمک خواستیم و حتی به ریاست جمهور هم نامه‌ای نوشتیم، زیرا همه کلانشهرها با مشکل کمبود اتوبوس روبه‌رو هستند، در این راستا باید نسبت به واردات اتوبوس اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی مجلس واردات خودرو را به تصویب رساند که امیدوارم حاکمیت از این ظرفیت برای واردات اتوبوس و تاکسی ویژه کلانشهرها استفاده کند تا هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی در مهرماه کلانشهرهایی همچون اصفهان، تهران، مشهد و شیراز با مشکل مواجه نشوند.

تسهیل صدور پروانه ساختمانی در شورای ششم

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به مشکل مشخص نبودن کاربری صحرای پرتمان، گفت: کمیسیون ماده ۵ و راه و شهرسازی باید تکلیف این موضوع را مشخص کند؛ اگر مشکل این محدوده رفع شود، مدیریت شهری می‌تواند مجری مصوبات کمیسیون ماده ۵ باشد. مدیریت شهری تلاش زیادی کردند تا این موضوع سروسامانی بگیرد، اما با توجه به اینکه از اختیارات مدیریت شهر خارج است، مدیریت استان برای رفع این مشکل باید فعال شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که شهروندان با آن روبه‌رو بودند مسیر سخت دریافت پروانه ساختمانی بود، خاطرنشان کرد: پروانه ساختمانی در شهر پس از چندین ماه تلاش به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، لذا شهروندان می‌توانند از طریق سامانه سرای ۱۰ به صورت غیرحضوری درخواست خود را برای دریافت پروانه ارائه دهند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در همین مدت کوتاه از اجرای طرح حدود ۲۰۰ درخواست در این سامانه ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های مشارکتی باید از ظرفیت سرمایه گذاران استفاده می‌کنیم، در این راستا فضا را برای حضور آنها تسهیل کردیم، امیدواریم در این دوران تحریم مشکلات شهر را به کمک شهروندان رفع کنیم، همانگونه که مردم در جنگ هشت ساله مشارکت کردند، اکنون نیز در جهادی دیگر قرار داریم که نیاز به مشارکت مردم است.

کد خبر 586329

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عباس حاج رسولی ها شورای ششم اصفهان صدور پروانه ساختمانی زاینده رود خشکی زاینده رود بازگشایی گلوگاه ها قطار شهری خط دو مترو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان رئیس کمیسیون اقتصادی میلیارد تومان شهر اصفهان حاج رسولی ها مدیریت شهری مدیریت شهر زاینده رود دانش بنیان شورای ششم قطار شهری گلوگاه ها خط دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی زارع گفت: با  ۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته پس از ۱۱ سال توقف عملیات ساخت مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه از سرگرفته خواهد شد.

 زارع افزود: این طرح با حدود نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت از سال ۹۱ متوقف شده است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این طرح با زیربنای پنج هزار متر مربع ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: تکمیل این طرح در توسعه گردشگری علمی منطقه و تحقیقات فسیلی کشور تاثیر مثبت خواهد داشت.

وی افزود: بهره برداری بی رویه مراتع سهند را در آستانه بحران قرار داده است.

زارع گفت: ورود بیش از ظرفیت دام به مراتع موجب از بین رفت علوفه‌های خوش خوراک مراتع شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست مراغه گفت: برنامه ریزی برای حفاظت از مراتع سهند برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

وی در ادامه خواستار مدیریت و ساماندهی واحد‌های تولید خشکبار، چرم سازی و صابون سازی سنتی مراغه شد.

 

دیگر خبرها

  • پایداری هوای گلستان تا اواسط هفته آینده
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • پیش‌بینی هوای استان اردبیل در ۵ روز آینده
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال
  • آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه