Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بعد از انتشار گزارش‌های مختلف خبرگزاری فارس در خصوص مشکلات شهرک آرین  شیراز جلسه‌ای در جهت رفع مشکل فاضلاب شهری این شهرک در مسجد امام هادی(ع) با حضور تعدادی از مسولان برگزار شد اما حضور نیافتن برخی مسولان یا نماینده آنان‌ از جمله شهردار منطقه ۶، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل سازمان محیط زیست ناخوشایند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وعده‌ها و تصمیمات مسئولان نتیجه مطلوب نداشته است 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در جمع اهالی شهرک آرین که با در دست داشتن پلاکاردهایی نسبت به پیگیری بی‌حاصل برای رفع مشکل فاضلاب اعتراض داشتند، گفت: در دوره‌های قبل قولی داده، تصمیماتی هم گرفته شد اما نتیجه مطلوب و دلخواه مردم منطقه نبود؛ لذا اکنون پیگیر مشکلات مردم از مسئولان مربوطه خواهیم بود.

ابراهیم عزیزی ادامه داد: شرکت آبفا در جهت رفع مشکلات و شهرداری در تامین زمین این شهرک حداکثر تلاش را خواهند کرد.

مشکلی از نظر تامین منابع از سوی اداره آبفا نیست

عزیزی به جلسه روز گذشته با مدیرعامل آبفا اشاره کرد و اذعان داشت: در جلسه روز گذشته مدیرعامل آبفا اعلام کرده است که از نظر تامین منابع از سوی اداره آبفا مشکلی نیست و در صورت تامین زمین اداره آبفا آماده شروع پروژه خواهد بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: املاک متعلق به مردم است و کسی حق ندارد جلو حق مردم را بگیرد و مسئولی که کم کاری کند قطعا جای او در استان نخواهد بود.

اداره راه و شهرسازی باید زمین را تامین کند

شهردار منطقه ۱۰ شیراز نیز گفت: زمین درنظر گرفته شده برای احداث تصفیه‌خانه شهرک آرین و شهرک‌های مجاور در حال بررسی مسائل زیست محیطی است که بعد از حل این مشکل اداره آبفا می‌تواند جهت احداث آن اقدام کند.

سعید معصومی با اشاره به اینکه پروژه‌های شهرک آرین در برنامه سال ۱۴۰۱ جهت اجرا دیده شده است، افزود: شهروندان مطالبات منطقی و به حق خودشان رل داشته باشند و مسئولان در اولویت بندی خود نیاز شهروندان را ببینند.

مطالبات را باید از مجاری و مسئولیت‌های خاص خود درخواست کنیم

وی با اشاره به اینکه مطالبات را باید از مجاری و مسئولیت‌های خاص خود درخواست کنیم، افزود: شبکه فاضلاب و زیرساخت آن با شرکت آب فاضلاب است و شهرک آرین، شهرکی است که اداره راه و شهرسازی تفکیک رسمی آن را انجام داده است لذا برای خدمات این شهرک نیز اداره راه و شهرسازی باید تامین زمین کند تا آب و فاضلاب برای اجرای شبکه فاضلاب شهرک آرین و شهرک‌های مجاور از جمله انجیره، پردیس و‌ غیره اقدام لازم را انجام دهد.

تصفیه‌خانه دارای مسائل زیست‌محیطی است 

شهردار منطقه ۱۰ شیراز با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه یک بحث بین‌بخشی است و تنها به شهرک آرین منحصر نیست، اذعان کرد: قطعا استقامت مردم در پیگیری باعث رسیدن به نتیجه مطلوب خواهد شد اما تصفیه‌خانه دارای مسائل زیست‌محیطی است و باید به نوعی طراحی شود تا برای افراد منطقه مشکلی ایجاد نشود.

معصومی در پایان گفت: شهرداری تکلیفی برای ایجاد زمین ندارد و متولی زمین راه و شهرسازی است لذا در انتظار اختصاص زمین از سوی اداره راه و شهرسازی هستیم.

مردم شهرک آرین از جلسه مسئولان چه برداشت کردند؟

محمد حسینی، یکی از شهروندان شهرک آرین گفت: مسولان مختلفی به این شهرک می‌آیند، قول می‌دهند و می‌روند اما با حضور نماینده مجلس امیدواریم این قول ها به سرانجام برسد و کام مردم این منطقه که ۱۰ هزار نفر هستند شیرین شود.

بانویی به نام کاظمی نیز ابراز داشت: خروجی جلسه از نظر من هیچ بود و تنها خروجی این جلسه ارائه عملکردی دیگر از مسئولان برای کارنامه خود بود، زیرا بیش از ۱۰ بار جلسه گرفته شده اما فقط به وعده و وعید مسولان ختم شده است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز باید تمام شهروندان شهرک آین حضور پیدا می‌کردند اما به دلیل بی‌اهمیتی مسئولان، شهروندان هم امیدی به این مسولان ندارند و برای حضور ما هم ممانعت می‌کردند‌.

غضنفری نیز به عدم ساماندهی پسماند شهری معترض بود و گفت: چند ماهی است که سطل‌های فلزی درب منازل جمع آوری شده است و همین باعث اختلال در نظم شهری است به طوری که در ساعت اعلامی وقتی زباله‌ها را بیرون می‌گذاریم مورد هجمه گربه و سگ‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حال باید دید با وجود این همه مشکلات که شهروندان این منطقه دارند و مسئولان پاسخ‌هایی در جهت رفع مسئولیت خود می‌دهند، آیا مسئولان بالادست در جهت رفع مشکلات منطقه شهرک آرین اقدامی خواهند کرد تا ساکنین این منطقه شاهد اقدام دولت مردمی باشند؟

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرک آرین فاضلاب شهری مشکل آبرسانی دولت مردمی مشکلات شهرک آرین نماینده مجلس اداره راه و شهرسازی اداره آبفا تصفیه خانه جهت رفع شهرک آرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش آریانژاد ظهر پنج‌شنبه در جلسه بررسی طرح‌های اولویت‌دار آبی استان اظهار کرد: مانع‌زدایی و تسریع در پیشبرد طرح‌های اولویت‌دار و راهبردی، از ضروریات است.

وی با تاکید بر اهمیت اتمام طرح‌های نیمه تمام در استان افزود: باید اتمام و تجهیز طرح‌های نیمه‌تمام، اولویت این شرکت باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان خاطرنشان کرد: میزان پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های آبی استان، بسته به میزان همدلی و تعامل تمامی واحدها دارد و این مهم از اولویت‌های این شرکت است.

آریانژاد عنوان کرد: نیاز است موارد لازم برای رفع موانع و تسریع در پیشبرد طرح‌ها به صورت مستمر پیگیری و اجرا شود.

وی در خصوص شتابگیری طرح‌های این شرکت ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه این طرح‌ها با برنامه‌ریزی و پیگیری، در دولت سیزدهم دارای پیشرفت خوبی بوده و با برنامه زمان‌بندی شده ان‌شاءالله در سال جاری نیز شاهد تحقق مطالبات مردمی در حوزه آب خواهیم بود.

بررسی مصوبات جلسه قبلی، بررسی مسائل و مشکلات طرح‌ها و پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای کردستان و پرداخت مطالبات پیمانکاران و مشاوران از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر 6088460

دیگر خبرها

  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند