Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان صبح امروز ۱۵ تیرماه نشست مجمع نمایندگان استان با استاندار کرمان برگزار شد.

دکترمحمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نشست بیان کرد: راهبردهای استان در حوزه فرهنگی اصلا مشخص نیست؛ زیبنده شهری که به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام شناخته می‌شود نیست که یک راهبرد فرهنگی اساسی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مسئولین فرهنگی استان، استاندار و ائمه جمعه انتظار بیشتری می‌رود تا فکری عملیاتی کرده و هم‌افزایی میان نهادهای فرهنگی ایجاد شود تا کسی که وارد کرمان می‌شود متوجه شود اینجا بوی مقاومت می‌دهد.

زاهدی در ادامه با اشاره به صنایع بزرگ استان کرمان اظهار کرد: صنایع بزرگ استان مانند صنایع معدنی آن‌طور که باید و شاید احساس مسئولیت نسبت به انجام مسائل اجتماعی‌شان نمی‌کنند؛ مشکلات بزرگی در استان وجود دارد و اگر صنایع سالی ۱۰ یا ۵ درصد از سود خالص‌شان را به استان بدهند اتفاقات بزرگی در استان خواهد افتاد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در رابطه با موضوع اتباع بیگانه تأکید کرد: این مسئله واقعا بحران است و چندین سال است در حال پیگیری هستیم و تبعات بسیاری برای جامعه داشته و خواهد داشت و نگران هستیم شهرستان کرمان در سال‌های آینده امنیت نداشته باشد.

زاهدی با اشاره به برنامه سفر رئیس جمهور به استان کرمان گفت: باید مواردی که پیشنهاد شده و مصوب نشده، گفته شود که این استان به عنوان بزرگ‌ترین استان‌ کشور با دیگر استان‌ها تفاوت داشته و قرار است به قطب فولاد تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس نیز در این نشست گفت: ۵۰۰۰ معدن راکد در استان کرمان وجود دارد که اگر تعیین تکلیف شوند بسیاری از مشکلات استان برطرف می‌شود.

عفت شریعتی نماینده زرند و کوهبنان نیز در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با استاندار در رابطه با ساماندهی امور در سفر ریاست جمهوری بیان کرد: یک مسئله آب شهرستان زرند است که برخی کارشناسان می‌گویند اگر وضعیت همینگونه پیش رود در این شهرستان با بحران روبه‌رو می‌شویم.

وی افزود: مسئله دوم خطرات جانی مسیر مواصلاتی شهرستان زرند است؛ راه کوهبنان-زرند نیاز به کار زیادی دارد و راه موجود از زمان پیش از انقلاب است.

شریعتی همچنین در رابطه با قطعی برق نیز تقاضای ساماندهی کرد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مجمع نمایندگان استان کرمان فرهنگ استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است

علی محبوب پور گفت: بلافاصله پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع حادثه و فوت یکی از کارگران معدن زغالسنگ رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و صورتجلسه با حضور شاهدان و همکاران فرد متوفی تنظیم گردید.

این مقام قضائی افزود: تحقیقات مقدماتی درباره علت فوت این فرد در حال انجام می‌باشد و نظر قطعی، پس از اعلام نظر پزشکی قانونی و بازرسان مربوطه و اداره کار اعلام خواهد شد.

محبوب پور بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در معادن تاکید کرد و گفت: در صورت اثبات تخلف، قصور و کوتاهی از جانب کارفرمایان و مسئولان مربوطه با افرادخاطی برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • جزییات مرگ کارگر معدن زغالسنگ هشونی شهرستان کوهبنان
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • جان باختن یک کارگر معدن در استان کرمان