Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجلال حسینی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین، قزوین را از قطبهای صنعتی کشور دانست و با اشاره به وجود شهرکهای صنعتی متعدد در استان قزوین و شرکتهای برند کشور در استان و همچنین وجود دانشگاه های بین المللی امام(ره)، آزاد باراجین قزوین و آزاد تاکستان اظهار کرد: هیچ ارتباطی بین دانشگاههای استان و صنعت وجود ندارد و اگر هم موضوعی در این زمینه مطرح است،  در حد حرف است و در عمل هیچ ارتباطی بین این دو مقوله وجود ندارد و جزیره ای عمل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاهها بدون توجه به نیازهای صنعت،  نیروی انسانی که پرورش می دهند به کار صنعت نمی خورد؛  نیروهای فنی شرکتها بیشتر مدرک دیپلم دارند و مدرک فارغ التحصیلان دانشگاهی بازدهی لازم را برای بکارگیری آنها ندارد. 

این فعال اقتصادی ادامه داد: از چند زاویه باید به ارتباط بین دانشگاه و صنعت نگریست و به تدریج باید این ارتباط شکل بگیرد. 

حسینی با اشاره به ارائه دو طرح پژوهشی توسط اساتید در سال و ارتقاء به مرحله دانش یاری و استاد تمام و بعضا رفتن از کشور  و نداشتن بازدهی برای کشور اضافه کرد: با الزام اساتید به ارائه طرحهای کاربردی در حوزه صنعت با توجه به بررسی نیاز صنعت، فروش سیستم کارخانه و بازاریابی دیجیتال میتوان به ارتباط بین دانشگاه و صنعت کمک کرد. 

وی ارائه پایان نامه های دانشجویان بر پایه رفع نیاز صنعت استان قزوین را در شکل گیری ارتباط بین صنعت و دانشگاه موثر و ایجاد اشتغال دانشجویان در شرکتها و صنایع را موثر ذکر و خاطرنشان کرد: اگر شرکتهاو کارخانجات بپذیرند که کارآموزی دانشجویان به شکل واقعی باشد و دانشگاهها ترغیب و نظارت لازم در این زمینه وجود داشته باشد دانشجویان می توانند بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار شوند. 

 این استاد دانشگاه اذعان کرد: در قالب اخذ طرح سربازی توسط شرکتها می توان طرحهای پژوهشی برای کسری خدمت ارائه داد و پروژه هایی را که با مشکل مواجه هستند را رفع کرد.  

حسینی هماهنگی و همدلی صاحبان صنعت و متولیان دانشگاه با صاحب نظران این حوزه ها را در قالب برگزاری جلسات به صورت ماهانه و یا فصلی را برای تبادل اطلاعات و بیان نیازهای یکدیگر ضروری دانست و افزود: تغییر شیوه سیاست گذاری و پیگیری مستمر از سوی مسئولین اجرایی برای ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضروری است. 

وی ادامه داد: بسیاری از نمایشگاههای پژوهشی که در استان قزوین برپا میشود هر سال 80 درصد از همان محصولات سالهای گذشته به نمایش گذاشته می شود که نظارت بر این مهم لازم است و باید با ثبت محصولات نمایشگاه ها از تکرار عرضه محصولات در هر سال جلوگیری شود. 

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد:  برای آشتی و ارتباط بین دانشگاه و صنعت باید کارگروهی تشکیل شود و افرادی عضو این کارگروه باشند که اهل فن بوده و به معنای واقعی بتوانند امورات ارتباط این دو حوزه را پیگیری کنند تا به ثمر برسد و نباید افرادی عضو این کارگروه باشند که چندین مسئولیت دارند و باید فرصت پیگیری مصوبات حوزه ارتباط دانشگاه و صنعت را داشته باشند. 

حسینی اذعان کرد: با ارتباط واقعی بین دانشگاه و صنعت و تبادل نظرها و راهکارهای لازم برای رفع نیازها و مشکلات این حوزه ها،  تحریمها خود به خود بی اثر شده،  از خروج ارز و وابستگی جلوگیری می شود،  اشتغال ایجاد و از تعطیلی کارخانجات جلوگیری می شود و امیدآفرینی شکل می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین صنعت تولید اشتغال دانشگاه بین دانشگاه و صنعت ارتباط بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی

پوران درخشنده که این روزها دو پروژه سینمایی و ادبی را همزمان پیش می‌برد، در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، گفت: همچنان در حال نگارش رمان «مادرم ایران» هستم.
او درباره این کتاب که پیش‌تر اعلام شده بود آن را بر مبنای زندگی مادرش می‌نویسد، اظهار داشت: کار نگارش این رمان در مراحل آخر خودش است و پس از انتشار کتاب، مقدمات تولید یک سریال برای شبکه نمایش خانگی بر اساس آن آغاز خواهد شد.
کارگردان تحسین شده «پرنده کوچک خوشبختی»، «شمعی در باد» و «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه جدید سینمایی‌اش گفت: همچنان در تدارک ساخت فیلم «عشق» با موضوع مهاجرت هستم.
او که عضو انجمن‌های فیلمسازان زن آمریکا و کارگردانان مستقل آمریکاست و در سال ۱۳۷۷، فیلم «عشق بدون مرز» را به عنوان محصول مشترک در آمریکا با حضور ۴۰ بازیگر آمریکایی و ۱۰ بازیگر ایرانی ساخته بود، درباره کتسنیگ فیلم تازه خود اظهار داشت: مذاکره با بازیگران مدنظر ایرانی و خارجی ادامه دارد و هنوز با کسی توافق نهایی حاصل نشده است.
درخشنده که غالبا در کارهای داستانی خود نیز به مبنای پژوهش و مستندنگاری وقایع توجه می‌کند، درباره این که «عشق» تا چه حد بر اساس ماجراهای واقعی پیش می‌رود، گفت: بله، این بار هم مثل همیشه کار بر مبنای واقعیت‌های اجتماعی شکل می‌گیرد.

منبع: پایگاه خبری صبا خبر

دیگر خبرها

  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • فرهنگ مقاومت در نسل آینده آمریکا تأثیر گذاشته است
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین