Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی شعبانی در اولین نشست گشت های محله‌محور رضویون که در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: فلسفه فعالیت گشت های محله‌محور رضویون تحقق اصل پیشگیری از وقوع جرم است و بحمدالله بر اساس ارزیابی های صورت گرفته؛ استان قزوین جزء ۵ استان برتر کشور در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است و بدون‌شک تلاش ها و زحمات انجام شده، جای تقدیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: گشت های محله‌محور بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور اجرایی شده و شیوه‌نامه استانی آن نیز به تصویب رسیده و در کاهش وقوع جرائم نیز موثر بوده و باید نواقص و کاستی های اجرا برطرف شود.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان کرد: بحث آموزش نیروهای فعال در اجرای طرح گشت های محله‌محور و صدور کارت ضابطیت بسیار مورد تاکید است و باید در دستور کار دادستان ها قرار گیرد.

شعبانی همچنین تصریح کرد: فعالیت این گشت ها به صورت استانی اجرایی خواهد شد و دادستان شهرستان ها باید زمینه فعالیت آنها را با همکاری سایر دستگاه ها و نهادها فراهم سازند و نظارت های لازم صورت گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: فعالیت گشت های رضویون باید مستمر بوده و مختص فصول و موقعیت های خاص نباشد و این موضوع نیازمند همت تمامی دستگاه ها و نهادها است و باید تکلیف قانونی خود بدانند.

وی تاکید کرد: عوامل گشت های محله‌محور سختی ها و مشقت های فراوانی را متحمل می شوند و بدون هیچ چشم داشتی کمک کار هستند، فلذا باید حداقل امکانات برای آنها فراهم شود تا با کمترین دغدغه و با انگیزه بیشتر در سطح جامعه حاضر شوند.

علی شعبانی یادآور شد: با یک همت و کمک جهادی و حمایت همه جانبه از این گشت ها می توان در کاهش برخی جرائم در سطح جامعه اثرگذار بود و از وقوع خسارت به شهروندان و اماکن و تاسیسات دولتی و ناامنی های ناشی از آن جلوگیری کرد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: با برگزاری نشست های مشترک باید هماهنگی لازم بین نیروی انتظامی و بسیج برقرار شود و با رفع خلاءها و هم‌پوشانی اقدامات از وقوع برخی جرائم جلوگیری شود و قطعاً عدم هماهنگی در این حوزه آفت محسوب می شود و اهداف مدنظر محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین دادگستری جرم گشت های محله محور گشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در محور زرند به رفسنجان

آفتاب‌‌نیوز :

امین عربپور، ظهر سه شنبه به خبرنگاران گفت: بر اثر گزارش مردمی در ساعت ۱۲:۰۹ دقیقه ظهر امروز (سه شنبه) مبنی بر وقوع حادثه رانندگی رخ به رخ وانت مزدا و کمپرسی در محدوده روستای کریم آباد درمحور زرند به رفسنجان، بلافاصله دو تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه یکی از سرنشینان وانت که خانم ۷۵ ساله‌ای بود به علت شدت جراحات در دم جان خود را از دست داده بود و راننده وانت که مرد ۸۰ ساله‌ای بود بعد از رها سازی توسط پرسنل اورژانس و انجام اقدامات اولیه جهت ادامه درمان به بیمارستان سینای زرند منتقل گردید که حال عمومی وی مساعد گزارش شده است.

وی افزود: علت وقوع حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین آغاز شد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • انجام ۵ عملیات پلیسی در استان سمنان/ طرح امنیت محله محور اجرا شد
  • طرح همیاران آرامش اجتماعی فراجا در محله‌های قزوین
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • تصادف مرگبار در محور زرند به رفسنجان
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان