Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@18:18:30 GMT

نفت ایران و ونزوئلا به حل بحران انرژی کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۰۶۷۹

نفت ایران و ونزوئلا به حل بحران انرژی کمک می‌کند

دبیرکل اوپک اعلام کرد صنعت نفت و گاز به دلیل سال‌ها کمبود سرمایه گذاری، تحت محاصره قرار دارد و اگر اجازه داده شود نفت بیشتری از سوی ایران و ونزوئلا وارد بازار شود، بحران کمبود عرضه می‌تواند تسهیل شود.

به گزارش ایسنا، سال‌ها تحریم، صادرات نفت ایران و ونزوئلا را محدود کرده است. به علاوه، غرب صادرات نفت روسیه که از اعضای گروه اوپک پلاس است را در واکنش به جنگ در اوکراین، هدف تحریم قرار داده که به تشدید محدودیت عرضه در بازار منتهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در یک کنفرانس انرژی که در پایتخت نیجریه برگزار شد، گفت: اگر تولید نفت جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا اجازه پیدا می‌کرد به بازار برگردد، می‌توانستیم منابع را آزاد کرده و ظرفیت تولید را تحکیم کنیم.

دبیرکل اوپک گفت: فشار بر صنعت نفت با تلاش بعضی از کشورها برای کنار گذاشتن هیدروکربن‌ها، تشدید شده است. در حالی که این کشورها تلاش می‌کنند گرمایش جهانی را محدود کنند، تقاضا برای نفت رشد کرده است و همزمان، سرمایه‌گذاری در ظرفیت تولید کاهش پیدا کرده و قیمت‌ها بالا رفته‌اند.

بارکیندو پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت تا سال ۲۰۴۵ افزایش خواهد یافت در حالی که ظرفیت پالایش در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) به میزان ۳.۳ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تیمپره سیلوا، وزیر نفت نیجریه، گفت: این کشور تولیدکننده نفت آفریقایی سوختهای فسیلی را رها نخواهد کرد. برای نیجریه، سوخت‌های فسیلی سهمی در سبد انرژی برای آینده قابل پیش بینی دارند. ما در این شرایط سوخت‌های فسیلی را رها نمی‌کنیم. ما از گاز به عنوان یک سوخت در مرحله گذار انرژی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات نفت ایران اوپك بارکیندو ایران و ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی گروسی و اولیانوف درباره ایران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نماینده روسیه در وین در دیداری با یکدیگر در خصوص ایران صحبت کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌‌المللی در وین امروز چهارشنبه با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و رایزنی کرد.

وی در خصوص این دیدار در صفحه شخصی خود در برنامه ایکس نوشت: امروز با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کردم. در مورد نتایج سفر اخیر وی به ایران و همچنین برخی مسائل مربوط به نیروگاه "زاپروژیا" گفتگو کردیم.

گروسی روز گذشته در سفر به تهران و دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران، در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شرکت کرد.

وی در این نشست گفت: بیش از یک سال قبل ما برای صدور بیانیه (توافق مارس) توافق کردیم تا مسیر آینده را مشخص کنیم، آن سند مهم بود. این سند همچنین اشاره دارد به آنچه نیاز است برای حل‌وفصل مسائل باقی‌مانده و مشخص می‌کند گام‌های اضافی که طرفین باید بردارند. علی‌رغم کاستی‌ها گام‌ها پیشتر برداشته شده است و مفاد سند معتبر است. نیاز است که ما گام‌های عملیاتی را برداریم و من پیشنهادی را به ایران ارائه دادم. تیم‌های طرفین در نشست جداگانه‌ای در حال تعریف گام‌های تکمیلی هستند.

گروسی در پاسخ به سؤالی در خصوص بیانیه مارس بین ایران و آژانس و تأثیر آن در برطرف کردن مسائل گفت: قصد ما تولید سند جدید نیست و مبنای ما همان بیانیه مارس است. اینها گام‌های عملیاتی هستند که در جهت برداشتن اتخاذ کردیم. بیانیه مشترک ظرفیت دارد که مسائل باقی‌مانده را حل‌وفصل کند. ما برای اجرایی کردن بیانیه مشترک روی گام‌های ملموس و عملیاتی توافق کردیم.

گروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری به ایران ارائه دادمرایزنی گروسی و اسلامی در اصفهان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران صاحب سند امنیت انرژی شد
  • رایزنی گروسی و اولیانوف درباره ایران
  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • نگران آینده پزشکی ایران هستم/ بحران پرستاری سراغ پزشکی خواهد آمد
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت