Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روزنامه خراسان، با وجود تاکیدات زیاد پلیس فتا و قوه قضاییه در باره پیامک های کلاهبرداری ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، متاسفانه باز هم تعدادی از همشهریان در دام این گونه پیامک ها می افتند.

رئیس پلیس فتای کرمان روز گذشته، از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ترفند پیامک جعلی سامانه ثنا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ  رضایی  بیان کرد : در پی شکایت شخصی مبنی بر برداشت ۹۵ میلیون ریال از حسابش ، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.وی افزود: در بررسی پرونده مشخص شد که فردی کلاهبردار پیامکی با عنوان «علیه شما در دادسرای عمومی و انقلاب شکایت شده که جهت مشاهده متن شکواییه می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید» ارسال کرده که حاوی لینک جعلی بوده و به محض کلیک کردن قربانی برای مشاهده شکواییه سیستم  او آلوده می شود.

وی ادامه داد: پس از آلوده شدن سیستم قربانی، دو اتفاق مهم رخ می دهد که در مرحله نخست همین پیامک از شماره همراه قربانی به صورت انبوه برای افراد دیگر ارسال می شود و دیگران را در این چرخه کلاهبرداری دخیل می کند.این مسئول انتظامی اظهار کرد: در مرحله بعد زمانی که قربانی برای مشاهده شکواییه خود وارد لینک مذکور می شود، باید مبلغی ناچیز مثل دو هزار تومان را پرداخت کند که در این زمان به درگاه پرداخت جعلی بانکی هدایت می شود و اطلاعات بانکی او  به سرقت می رود و در این پرونده از حساب قربانی، مبلغ ۹۵ میلیون ریال برداشت غیر مجاز صورت گرفته است.

وی گفت : پس از بررسی‌هاو اقدامات  لازم،متهم که خانمی ۳۸ ساله بود شناسایی و  دستگیر شد.

منبع: روزنامه خراسان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کلاهبرداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام است که از راه‌های مختلف به انسان انتقال پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به فرارسیدن فصل بهار و تابستان و افزایش میزان زاد ولد حشرات و انگل‌های خارجی امکان انتقال بیماری از جمعیت دامی به جوامع انسانی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، افزود: این بیماری در جمعیت دامی فاقد هرگونه نشانه و علائم بالینی است؛ اما در صورت بروز بیماری در انسان سبب علائم مختلف و متفاوتی خواهد شد.

زبردست از جمله راه‌های انتقال بیماری را تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات دام بیمار، کشتار غیرمجاز دام و گزش توسط کنه ناقل بیماری برشمرد و اضافه کرد: افراد در معرض خطر این بیماری چوب‌داران، دامداران، قصابان، سلاخان و دامپزشکان هستند.

وی از جمله راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری را سم‌پاشی بدن و جایگاه دام، مبارزه با جمعیت انگل‌های خارجی دام، رعایت پوشش شخصی و فردی در هنگام تماس با دام و ترشحات دام‌ها و همچنین نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، گفت: باتوجه‌به اقدامات صورت‌گرفته موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو در استان گزارش نشده است.

کد خبر 6093183

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان